2015-03-27, 23:45
Medlem
https://www.facebook.com/skavlantalkshow/posts/760218234073409

Helvette vad förbannade folk är, fullständigt uppror i kommentarerna. Vanligtvis får skalvan 5-50 kommentarer MAX, idag väller det in tusentals och alla utan undantag är vansinniga på Skalvan. Över 1000 kommentarer just nu trots att dem har raderat flera tusen kommentarer.

Går det att se hur många och vilken typ av kommentarer som dem raderar?
Citera
2015-03-27, 23:45
Medlem
sherms avatar
Här får Skavlan lite ryggdunk:
Citat:
Björn Fries
1 tim · Karlskrona ·

...och där tog Jimmie Åkessons "politiska karriär" slut! ‪#‎Skavlan‬
Citat:
Markus Mattila
1 tim ·

Har aldrig sett Jimmie Åkesson bli så svettig och pressad som han blev hos ‪#‎skavlan‬ ikväll.

Jag tror hans stabb ångrar att man bokade in den intervjun.

Heja Skavlan!
Citat:
AmadeYo A Hassan Weli
1 tim ·

Skavlan är ju fan bäst! Såg ni ikväll hur han grillade Jimmie Åkersson?!?! Bäst är han hahaha! ‪#‎skavlan‬
https://www.facebook.com/hashtag/skavlan?source=feed_text&story_id=756926714402561
Citera
2015-03-27, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FalafelFjolla
Vänsterpartiet plågas fortfarande av sin kommunisthistoria och de lämnade det där skräpet bakom sig för flera årtionden sedan.

Spelar ingen roll om du gillar det eller inte det ä så politiken ser ut. SD måste göra sin politik attraktiv för vad den är -inte bara för att de andras politik suger.

Ifall SD växer till 20% och moderaterna ändrar riktning i invandringsfrågan, skulle du fortfarande rösta SD?

Det skulle inte jag.

Jag däremot skulle inte rösta M oavsett. Inte efter DÖ-sveket. Jag kanske gör en omv'ärdering av partiet om 20-30 år, när de flesta nuvarande troligen är borta.
Citera
2015-03-27, 23:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Enligt media och "vanligt" folk så anses det väl rasistiskt att vilja minska invandringen, inte sant?
Då bör väl också länder som tillämpar en mer restriktiv migrationspolitik än Sverige anses rasistiskt eller åtminstone ansvarslösa?

Ärligt talat så tror jag inte det är så många som bryr sig nämnvärt om Sverigedemokraternas historia. Varje parti har som bekant något fult bakom sig. Det folk inte gillar med Sverigedemokraterna är att man vill minska invandringen, begränsa antalet individer som kommer hit trots att de flyr från krig och förtryck.
Enligt media kanske men nej folk vill inte ha denna okontrollerbara, resursslukande invandring. Varför tror du annars både KD och FP kommit med hårdare integrationsförslag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Har det ens hänt förr att någon har blivit grillad i Skavlan?
Inte ens i närheten. Men jag tycker nog ändå att det är dags att byta ut JÅ, dags att axla rollen som mytisk fd partiledare och ge honom en lämplig reträttplats så att han kan försörja sig.
Citera
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Om vi skall sammanfatta kvällens Skavlan: Åkesson räknade med en enkel propagandaseger men det blev syntax error.

Kommer SD att ändra sin mediastrategi efter magplasket?

Det hoppas jag.

SD:s artighetsstrategi gentemot fiender är vare sig hedersvärd eller effektiv.

En annan vanlig strategi som förtjänar än mer förakt är förtryckta folk som av rädsla börjar fjäska för sina banemän i hopp om att själva skonas.

Till exempel en SLAGENSVENSK som försöker slippa bli slagen genom att slicka stövlarna på dem som slår svenskar.

Obs. Denna fråga är uppriktig och inte menad att vara elak. Men skulle du kunna tänka dig att suga kuk i ett amerikanskt fängelse för att få beskydd?

Jag frågar för att jag vill förstå hur människor som du tänker.
Citera
Medlem
GlennertOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGD
Vart kan man se reprisen?

Här är programmet: http://www.svtplay.se/video/2787169/skavlan/article2787169.svt?start=auto
Citera
2015-03-27, 23:48
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Men nu är alltså Åkesson tillbaka. Nu blir det tröstpriserna igen, sympatirösterna...

Suck...

Håller med. Jag tycker visserligen Åkesson kan vara bra ibland, men alltid när han hamnar i hetluften går han tillbaka till sitt "mammas-lilla-pojke" och istället för att få journalisterna att se så dumma ut som de är går han alltid till reträtt och spelar på offerkortet.

Problemet med det är att SD inte kan bli något stort parti med endast sympatiröster. Partiet har gått så starkt i opinionen nu att det är dags att stå upp för det och visa styrka istället för svaghet. Där tycker jag Karlsson är betydligt bättre, men Jomshof är ännu bättre och skulle förmodligen kunna ta denna intervju halvt sovandes.
Citera
2015-03-27, 23:49
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Verkar som om folk i tråden har fått en lite missvisande minnesbild av Åkesson, och nu blir chockade av verkligheten. Ungefär som sjömannen som föreställer sig sin flickvän som vackrare och vackrare för varje vecka på sjön, och sen möts av en rugguggla i hamnen när han förväntat sig en modell.

Åkesson ÄR så här. Minns ni verkligen inte det?

Låter sig bli avbruten. Försöker bli kompis med den som bara vill förnedra honom. Svarar aldrig med motfrågor som avslöjar reporterns taktik. Får sin rumpnisse-min och tycks lika tagen på sängen oavsett om han fått samma fråga tusen gånger tidigare... "Voffö gö di på detta viset"...

Inget är nytt med kvällens skavlan. Åkesson attackerades med samma, gamla tröttsamma knep. Åkesson blir förnedrad. Åkesson försöker artigt svara på frågorna. Istället för att säga vad han själv vill, och trots att frågorna bara är meningen att få honom att verka dum och trots att han alltid blir avbruten innan han ena kunnat svara.

Samma gamla diskussion efteråt. Självhatarna skrattar åt att Åkesson blivit förnedrad, och sd-svansen rycker ut med den ständiga optimismen till försvar för sin ledares oförmåga. "Nu visade Åkesson hur snäll han är, nu var han riktigt mesig, blev ordentligt rövknullad. Nu kommer sympatirösterna, nu kommer kvinnornas röster"

Ja, verkligen... Tjejer älskar rövknullade män...

Samma svans kan på fullaste allvar sitta i tråden om SD i opinionen och med optimism mellan raderna skriva att "nu börjar våldtäktssäsongen, och då ökar SD"

Så skrämmande defaitistisk är svensken att till och med motståndarna till folkutbytet saknar segrarinstinkt. Vi ska våldtas, misshandlas, förnedras i tv, tills motståndarna i ren sympati skonar oss"

Även om det vore en fungerande taktik vore det väl knappast önskvärt. Det är ingen seger att bli så förintade att fienden till slut visar barmhärtighet. I så fall vore indianerna årtusendets krigssegrare!

Det är lika lite en seger att sitta i intervju och bli hunsad, avbruten, bortgjord och få tröstpris i form av sympatiröster. För sådana är just tröst och inget annat.

Verklig förändring kan bara åstadkommas av den politiker som står stark, får fram sina poänger, vinner duellen, visar självförtroende, går till motangrepp aldrig försvar.

Ja, Fälldin fick sympatiröster när Palme förnedrade honom... Och? Vem var det som fick styra landet, satte agendan, gick till historien.

SD ökade, främst bland kvinnor, när Karlsson tog över. När regeringen fälldes, journalisterna blåses till att tvingas direktsända en lång monolog om massinvandringens skador.

Men nu är alltså Åkesson tillbaka. Nu blir det tröstpriserna igen, sympatirösterna...

Suck...

Tänkte posta ett inlägg om min syn på saken men såg att ovanstående skribent redan uttryckt precis det jag tänkt säga så nöjer mig med att lyfta fram dennes analys igen.
Citera
2015-03-27, 23:49
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Tur det inte är SD 1990 vi röstar på 2018 då.
Tyvärr har ju SD sedvanligt mycket skit kvar med rasister i klasar både på partimedlem- och lokalpolitisk nivå.
Citera
2015-03-27, 23:50
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Rosa PK-drömmar av dig. På vilket sätt har övriga partier börjat diskutera invandringspolitiken? Det är samma vilsna och förljugna visa som tidigare. Detta samtidigt som verkligheten och fakta talar sitt tydliga språk - att SD haft rätt hela tiden. Det kommer betala sig i ännu högre opinionssiffror för SD, var så säker.

Och bara ditt sätt att snacka om "brunskjortor" visar hur vilsen också du är. Du försöker desperat sätta en nazistämpel på SD, på grund att du saknar relevanta argument. Precis som dina kollegor i PK-svängen alltid gör. Men folk går inte på det längre. Precis på samma sätt som de inte går på Skavlans och SVt:s smutsiga approach i kväll.
KD och FP har lagt fram förslag. Svenskar vill ha en förändrad invandringspolitik men 87% vill inte ha SD. I så fall hade de haft regeringsmakten.
Citera
2015-03-27, 23:51
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGD
Vart kan man se reprisen?
SVTplay.

Vilken pajas Skavlan är. Hur många invandrare bor pajasen Skavlan med? Är han medveten om problemen i Sverige? Skjutningar nästan varje dag. Skavlan måste ha fått några miljoner av den svenska regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in