2015-03-27, 22:53
Medlem
boll-svantes avatar
Tvi vale för SVT, de har verkligen förlorat allt existensberättigande. Om de någonsin haft något, jag börjar fan tvivla även på det. Kanske var jag bara blåögd på den tiden jag trodde det.

Att bomba med en massa underliga "frågor" och sedan köra på med nästa underliga "fråga" innan man fått något fullständigt svar är ju vad som numera inom vissa kretsar brukar kallas för "härskarteknik". Skavlan är egentligen inte det minsta intresserad av att få svar, utan han har ett gäng påståenden som han vill få fram nästan oemotsagd inför publik.

Jimmie gjorde ganska bra ifrån sig, eventuellt skulle han kunna ha försökt reframea sina svar ännu mer, men det är ju svårt när man inte får en syl i vädret. Programmet är ju inte heller direktsänt, så om han svarar för bra hade de förmodligen bara klippt bort det.

Synd att han missade säga det som man ska säga till avbrytande norrmän:

Citera
2015-03-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Fy fan vad omdömeslöst av Åkesson att nämna att han skrev "Give them hell". Att han skrev det privat, OK men håll det då privat. Utåt skall han inte uttrycka sig så. Detta kommer att förfölja honom för lång tid framöver. Onödigt att bjuda på något sådant.
Där har du nog fel. Att det kommer från Jimmie själv är nog bättre än att det skall komma fram via Aftonbladet exempelvis.

Jag såg programmet men jag tyckte inte att Skavlan var vidare hård eller elak. Avbröt gjorde han väl inte så mycket heller? Även om han malde på med det gamla tjafset om att medlemmar i SD gjort eller sagt det ena eller andra.
Citera
2015-03-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Han svarade ju. Flera gånger till och med. Har du nedsatta kognitiva förmågor?
Onödigt att ge dig på min förmåga att ta emot information, jag skulle uppskatta om du lämnade den frågan till min läkare.

Det jag menade var såklart inte att Åkesson satt tyst och vägrade svara, men han tillät Skavlan ha övertaget under hela diskussionen och svarade osammanhängande och otydligt på frågorna.
Citera
2015-03-27, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är ju norrmän som uttalar sig. Alla deras partier är emot Sveriges sk generösa invandringspolitik.

Tycker det är intressantare med utländska åsikter.

https://sv-se.facebook.com/skavlantalkshow

Finns svenskar som är kritiska också.
Citera
2015-03-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Länka och klipp ut till tråden! MKT INTRESSERAD!

https://www.facebook.com/skavlantalkshow/photos/a.202069636554941.43125.197380890357149/760312357397330/?type=1
Citera
2015-03-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Helvete vilken shitstorm det är där inne på Facebook.
Vad skriver dom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wareho
Riktigt mysigt att läsa Skavlans facebookgrupp. Fy fan vad Skavlan och SVT har gjort bort sig.

Är ju bara en massa panikslagna SD:are där inne som försöker stötta upp Jimmie. Jag tycker inte intervjun var alltigenom bra, men han fick ju det utrymme för "mysprat" om sin sjukskrivning, sina piller och övrig konvalecens som hans anhängare förväntat sig. Men man kan väl för bövelen inte ägna hela taltiden till snack om psykkrämpor, särskilt inte som damen dessförinnan var typ dödssjuk. Skärp er. Skavlan var dålig och Jimmie var dålig, bara att inse, Jimmie blir inte friskare av att man hackar på Skavlan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Fy fan vad omdömeslöst av Åkesson att nämna att han skrev "Give them hell". Att han skrev det privat, OK men håll det då privat. Utåt skall han inte uttrycka sig så. Detta kommer att förfölja honom för lång tid framöver. Onödigt att bjuda på något sådant.
Inte så konstigt att uttrycka sej så med tanke på hur de andra partierna behandlat SD.
Men så fult av Skavlan att dra upp sådant, blev väldigt förvånad över Skavlan, har trott han var en bra intervjuare, inte en simpel mobbare!
Undrar vad Skavlan har för personligt intresse av att massinvandringen till Sverige fortsätter, vad jag vet har Norge kritiserat Sverige för denna makabra massinvandring.
Kanske vill han göra Åkesson utbränd innan han ens hunnit börja jobba igen. FULT ÄR DET!
Senast redigerad av Gothicat 2015-03-27 kl. 22:58.
Citera
Medlem
Nurjenfs avatar
förstår inte varför så många blir "chockade" över Skalvans förhållningssätt; han är "PK" och har alltid varit. Man ser det på hans blick att han inte gillar folk som inte är lika PK som han; minns bara när Thorsten var där och Skavlan satt och himmla/sucka... - Visst förstår jag att Thorsten kan vara krävande, men tar man dit en gäst så försöker man inte spela nån Allan Ballan Huvudroll.

Men som jag sa. Man ser på Skavlans blick att han inte INNERST INNE, är speciellt sympatisk. Han blir riktigt rasistisk/psykopatisk när nån kommer med något oliktänkande...

Synd; tänk om vi haft lite mer Bert Karlsson / Ian Wachtmeister / alexander bard

lite olika åsikter, men ändå äkta människor som säger vad dom tycker. Om nån halkar med "svenne", "neger" eller "bögjävel" så är inte det hela världen.
Senast redigerad av Nurjenf 2015-03-27 kl. 23:03.
Citera
2015-03-27, 22:57
Medlem
Fråga: Är det fler som inte kommer in på SVT:s facebooksida? Har dom "råkat" ta ner den just nu bara för dom inte vill ha alla negativa kommentarer?

Märkligt....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Men tala då om för mig hur många i ett parti, i absoluta tal, som måste hysa en från partiprogrammet avvikande åsikt för att det ska anses vara en partikultur.

Du fattar väl för fan att Skavlan la ut en fälla där, som Åkesson inte trillade ned i.

Jag kan tyvärr inte svara i absoluta tal men gör det gärna i relativa.

Svar: Färre än antalet i SD.
Citera
Medlem
Det här är precis varför SD inte är ett respekterat parti, Skavlan ställer viktiga frågor och får halvdana svar. Kan hålla med om att han var för hård, men hellre för hård än för mjuk.

Hursomhelst så blir alla här inne till sig och menar att Skavlan är partisk, orättvis, "PK" etc. Istället för att faktiskt inse att det här är ett problem som behöver lösas.

Om SD hoppas att någonsin bli ett etablerat parti så måste de helt radera ut den här typen av trassel. Det är inte okej att göra xenofobiska reklamfilmer eller att hysa öppet rasistiska medlemmar, SD borde göra upp med detta omedelbart och kompromisslöst men istället fortgår det som tidigare.

Invandring och integrationspolitiken är i behov av stora reformer, här har SD potential eftersom att alla andra riksdagspartier verkar vara helt oförmögna att ens debattera saken konstruktivt. Men istället misstolkas deras väljarstöd som ett stöd för deras korkade politik och nationalistfalangen tror att de har vind i seglen men i själva verket röstar inte väljarna på SD för att de är ett speciellt bra parti utan för att de är det enda alternativet till de andra i riksdagen.

Mitt råd till JÅ är: gör dig av med alla förbannade nationalister, rasister och nyfascister. Reformera politiken i konservativ riktning istället för nationalistisk sådan och diversifiera partiprogrammet bortom invandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in