Citat:
Ursprungligen postat av
FalafelFjolla
Det här är precis varför SD inte är ett respekterat parti, Skavlan ställer viktiga frågor och får halvdana svar. Kan hålla med om att han var för hård, men hellre för hård än för mjuk.
Hursomhelst så blir alla här inne till sig och menar att Skavlan är partisk, orättvis, "PK" etc. Istället för att faktiskt inse att det här är ett problem som behöver lösas.
Om SD hoppas att någonsin bli ett etablerat parti så måste de helt radera ut den här typen av trassel. Det är inte okej att göra xenofobiska reklamfilmer eller att hysa öppet rasistiska medlemmar, SD borde göra upp med detta omedelbart och kompromisslöst men istället fortgår det som tidigare.
Invandring och integrationspolitiken är i behov av stora reformer, här har SD potential eftersom att alla andra riksdagspartier verkar vara helt oförmögna att ens debattera saken konstruktivt. Men istället misstolkas deras väljarstöd som ett stöd för deras korkade politik och nationalistfalangen tror att de har vind i seglen men i själva verket röstar inte väljarna på SD för att de är ett speciellt bra parti utan för att de är det enda alternativet till de andra i riksdagen.
Mitt råd till JÅ är: gör dig av med alla förbannade nationalister, rasister och nyfascister. Reformera politiken i konservativ riktning istället för nationalistisk sådan och diversifiera partiprogrammet bortom invandringen.
Jag ids inte ens läsa ditt dravel för du är hjärntvättad som resten av Sverige. I Norge fördömer man F.Skavlan. Precis som alla här borde göra, man behandlar inte människor på det sättet som respekterad, seriös journalist. Under all professionell kritik helt enkelt.
Men jag läste ditt sista stycke. "Förbannade nationalister"? Är det nästa uttryck att missbrukas? "Nyfascister". Jag tvivlar på att du ens har någon vidare tanke bakom ordet. Om han nu gör sig av med dessa typer, tror du skavlan inte hade behandlat en fortfarande halvt sjukskriven person på det här viset? Han gick ju trots allt tillbaka i detalj till 2002.