2015-03-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obesterate
Jag tror inte att folk fattar hur bra JÅ skötte sig. PK-människor sitter på Skavlans facebooksida och ber honom dra åt helvete (Skavlan).

Han visade sig svag, men det var till hans fördel. Framåt.
Helvete vilken shitstorm det är där inne på Facebook.
Citera
2015-03-27, 22:51
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupare
Nej precis, men han tog en paus från alla arbetsuppgifter.

Vad partikultur är har säkert de flesta en uppfattning av. Jag skulle väl säga att det handlar om vilka normer, värderingar och självbilder som delas inom partiet. Vad som är okej att sägas eller förbjudet att prata om kombinerat med någon slags ideologisk samsyn på samhället.
Men tala då om för mig hur många i ett parti, i absoluta tal, som måste hysa en från partiprogrammet avvikande åsikt för att det ska anses vara en partikultur.

Du fattar väl för fan att Skavlan la ut en fälla där, som Åkesson inte trillade ned i.
Citera
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Tror ni på fullt allvar att JÅ åkte till London utan att veta vilken typ frågor han skulle få av Skavlan? Att JÅ trodde att syftet med intervjun var han skulle få ge utmattningssyndromet ett ansikte? Jag är för cynisk för att tro på det. Jag undrar hur mycket JÅ fick för intervjun och om han tycker att hans insats var värt pengarna.
Du som uttrycker ideligen att SD är dödsnazister som vill elda med barn i ugnar och att M är bäst.
Hur uppfattade du intervjun? Både Skavlans och självklart Jimmies insats.
Citera
Medlem
Tyvärr missuppfattade Skavlan sitt eget program. Det ska väl föreställa vara ett underhållningsprogram och inte politisk pk-propaganda men det var väl överlevnadsinstinkten som talade.

Skavlan hade tur att han hade en gäst i studion som nyss lämnat sjuksängen och som fortfarande är sjukskriven och inte Marine Le Pen för då hade han blivit krossad och behövt hjälp ut ur studion och 5 års sjukskrivning för utbrändhet.

Svenskarna skulle behöva gå in på Tobbes blogg där han översätter många tal som Marine Le Pen håller.
Undrar om det finns en enda journalist i Sverige som behärskar franska för de säger aldrig något om innehållet i hennes tal utan det blir enbart gamla påklistrade epitet av svensk pk-karaktär.

Jimmie, ta det lugnt, du har arbetat hårdare än någon jag kan komma på och har trots alla påhopp kämpat som en äkta viking. Det har varit ett nöja att följa dig i kampen att rädda Sverige.
Du måste vila nu så du orkar med nästa val för det kan komma snarare än många tror. Det börjar gå upp för svenskarna varför skatterna måste höjas på allt. Det är bara början vi sett. Om Skavlan läst vad norska "SCB" räknat ut att utomeuropeiska invandrare kostar hade han kanske även han förstått valfilmen. 4,5 miljoner per person och vi hade nöjet att få ca 80 000 + anhöriga enbart förra året vilket ger skattekostnader på 864 000 miljoner ! 864 miljarder på ett år ! Det är hela statsskatten !
Citera
2015-03-27, 22:52
Medlem
Riktigt mysigt att läsa Skavlans facebookgrupp. Fy fan vad Skavlan och SVT har gjort bort sig.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Sant, dock så kan man inte begära något av Jimmie Åkesson i den här situationen han är i!

Nu begick Jimmie ett misstag genom att ställa upp på den här intervjun, ett misstag han nog inte orkar med längre heller! Skavlan tog emot pengar och en klapp axeln och media fortsätter i samma veva som för 5 år sedan trots att problemen i samhället har blivit allt tydligare och partiet växer och blir nog utan tvekan Sveriges näst största inom kort.

Nästa partiledare för SD kommer få höra samma skit i media, svensk som norsk. Om skit som sades för en miljard år sedan!

Nej det var inget misstag, det är bra att framträda i sådana här sammanhang och folk har förståelse för att han är människa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
När han senast hade Löfven som gäst hade han kunnat dra upp hur många oegentligheter som helst som personer inom socialdemokratiska partiet hade gjort sig skyldiga till men det föresvävade aldrig den gode Skavlan då minsann.
Ja, i fråga om konsekvensneutralitet sticker detta naturligtvis ut. Säkerligen föreligger sk. goda intentioner, man greppar troligtvis inte att konsekvenserna av en motsatt politik gör att den bör granskas minst lika hårt.
Senast redigerad av lazsaros 2015-03-27 kl. 23:51.
Citera
Medlem
Sharp19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupare
Bara för att Jimmie säger att han "tänker börja nätt, för att kunna komma tillbaka" så betyder det inte att han är immun mot frågor från journalister.

Nu var det ingen journalist, utan en programledare i ett underhållningsprogram.
I teorin skulle det ha varit en mjukstart.
Verkligheten var någonting helt annat.

Onödigt hårt i mitt tycke. Som flera har sagt innan, så hade ingen annan politiker blivit behandlad så.
Det finns andra svenska riksdagspartier med betydligt dystrare bakgrund, där medlemmar har gjort värre mycket saker.
Citera
2015-03-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
:

Det är ju norrmän som uttalar sig. Alla deras partier är emot Sveriges sk generösa invandringspolitik.
Citera
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
En karl kan BÅDE gråta och klappa säft.
Visst. Men gråt privat och berätta inte om det. Ingen har respekt för en ledare som viker ut sitt känsloliv.
Citera
Medlem
jack.danielss avatar
Ja, gå in på äcklets fb sida, det är många som har reagerat på miffots underliga beteende, även jag!
Fredag liksom, skavlan som alltid brukar vara lite småputtrigt, småtrevligt, blir värsta utfrågningen! Fan ta norrmannen
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Länka och klipp ut till tråden! MKT INTRESSERAD!

https://www.facebook.com/skavlantalkshow/posts/760218234073409
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in