2015-03-27, 19:37
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michailoff
I första tråden från 2012 står det att Arnstad ljugit om sin examen, hur är det egentligen med det? Har han skaffat en riktig examen efter det? Hur kunde han fortsätta sprida sin dynga trots detta bevis? Blev han inte konfronterad?

Nej, han har ingen examen. Han måste skriva en kandidatuppsats först. Jag sökte på två ställen som brukar publicera kandidatuppsatser, och han finns inte på någon av dem.

http://www.uppsatser.se/om/henrik+arnstad/
http://www.diva-portal.org/smash/search.jsf?dswid=-570 (sök på hans namn då en direktlänk inte fungerar)
Citera
2015-03-27, 19:40
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michailoff
I första tråden från 2012 står det att Arnstad ljugit om sin examen, hur är det egentligen med det? Har han skaffat en riktig examen efter det? Hur kunde han fortsätta sprida sin dynga trots detta bevis? Blev han inte konfronterad?
Han slutade kalla sig historiker och forskare och började kalla sig journalist istället.
Citera
2015-03-27, 19:44
Medlem
gubbjavlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Sverige mina vänner. Landet där journalister knappt vågar skriva en kritisk artikel om Sverigedemokraterna för då riskerar dom att dö.
Ja, med tanke på att det är det enda landets samlade journalistkår ägnat sig åt de senaste 10 åren, så är det ju häpnadsväckande att en endaste av dom lever...

Jag har verkligen inget emot att järnrörsviftarna både granskas och hånas, men just nu lyckas ju Arnstad mest håna sig själv och sin yrkeskår (ja...alltså... inte "historikerna" då, utan "journalisterna").

Mest gillar jag det här Arnstad-citatet:
"Sveriges journalister genomlider i dag den mest omfattande attacken mot yttrande- och tryckfrihet som någonsin genomförts under Sveriges historia. Terror, mordhot och förföljelser tystar systematiskt det fria ordet i Sverige. Effektiviteten i arbetet – som ytterst syftar till antidemokrati – garanteras av att den samlande organisationen bakom hatet är riksdagens tredje största parti: Sverigedemokraterna."

Byt ut "Sverigedemokraterna" mot "Researchgruppen" så är det i alla fall i närheten av sanning, om än fortfarande våldsamt överdrivet.

Intressant att SÄPO gör helt motsatt bedömning av vilka som utgör det största hotet mot rikets säkerhet, än statsministerns favorit-sakkunnige.

Men för att kunna rida med sin vässade lans mot väderkvarnarna måste man iblandförst bygga väderkvarnar. (Jag förväntar mig naturligtvis inte att hov-"historikern" ska begripa din sortens referenser). Nåja, vi har en spännande kväll framför oss. Oturligt att den sammanfaller med en landskamp.
Senast redigerad av gubbjavlar 2015-03-27 kl. 20:03.
Citera
2015-03-27, 19:47
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Problemet är systematiskt till sin natur och handlar inte bara om en ensam galning. Min gissning är att en majoritet av Stockholms journalister och PR-konsulter delar precis samma världsbild som Arnstad.

Jag tror att Arnstad i dessa kretsar ses som en hjälte som "törs säga obekväma sanningar".

Jag tvivlar inte en sekund på att Arnstads åsikter är förhärskande bland journalisterna i Stockholm. Det förekommer säkert samma åsiktsrundgång och brist på kritisk feedback i deras kretsar som det exempelvis gör i I&I här på Flashback.
Citera
2015-03-27, 20:37
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Ja, med tanke på att det är det enda landets samlade journalistkår ägnat sig åt de senaste 10 åren, så är det ju häpnadsväckande att en endaste av dom lever...

Jag har verkligen inget emot att järnrörsviftarna både granskas och hånas, men just nu lyckas ju Arnstad mest håna sig själv och sin yrkeskår (ja...alltså... inte "historikerna" då, utan "journalisterna").

Mest gillar jag det här Arnstad-citatet:
"Sveriges journalister genomlider i dag den mest omfattande attacken mot yttrande- och tryckfrihet som någonsin genomförts under Sveriges historia. Terror, mordhot och förföljelser tystar systematiskt det fria ordet i Sverige. Effektiviteten i arbetet – som ytterst syftar till antidemokrati – garanteras av att den samlande organisationen bakom hatet är riksdagens tredje största parti: Sverigedemokraterna."

Byt ut "Sverigedemokraterna" mot "Researchgruppen" så är det i alla fall i närheten av sanning, om än fortfarande våldsamt överdrivet.

Intressant att SÄPO gör helt motsatt bedömning av vilka som utgör det största hotet mot rikets säkerhet, än statsministerns favorit-sakkunnige.

Men för att kunna rida med sin vässade lans mot väderkvarnarna måste man iblandförst bygga väderkvarnar. (Jag förväntar mig naturligtvis inte att hov-"historikern" ska begripa din sortens referenser). Nåja, vi har en spännande kväll framför oss. Oturligt att den sammanfaller med en landskamp.
Arnstad och Arnstadianerna verkar leva i föreställningen att de lever i juntatidens Argentina istället för dagens Sverige.De drömmer och önskar sig in i en bisarr offerroll som enbart existerar i deras mentala kostymparti där nazistiska drömfigurer förföljer intellektuella "historiker" som Arnstad.
Citera
2015-03-27, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Han slutade kalla sig historiker och forskare och började kalla sig journalist istället.
Precis. Kör med falsk flagg tills nån upptäcker dig. Skifta därefter till nånting som inte är yrkesskyddat. Vilken jöns som helst kan kalla sig journalist, det krävs ingen examen eller att man ens blivit publicerad.

Arnstad är en parasit som lever sitt liv på lånta fjädrar.
Citera
2015-03-27, 21:35
Medlem
RobieBwois avatar
"Du är blockerad från att följa @arnstad och att visa @arnstads tweets. "

Då dödar jag härmed myten om att Sverigedemokrater är lättkränkta, för arnstad om någon är lättkränkt.

Arnstad hade aldrig kunnat vara verksam i Danmark, media där hade nog inte tagit i honom ens med tång.
Citera
2015-03-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Arnstads analys av läget för Sveriges journalistkår, är en skrämmande läsning - på flera plan:

Glöm IS och al-Qaida, de är närmast obetydliga jämfört med SD:

Ett fruktansvärt framtidsscenario målas upp:

Här blir det riktigt urspårat. Arnstad antyder att även journalisternas egna organisationer medverkar till att SD kommer att mörda journalister:

Journalistkåren beskrivs som en svag och utsatt grupp - som ska resa sig och "göra motstånd":

http://www.journalisten.se/debatt/ratt-till-yttrandefrihet-utan-hot

Karln är närmast panikslagen och målar upp hotbilder som ingen annan ser. Det som rör sig i skallen på Arnstad börjar nu tangera rena vanföreställningar.
Det är så jäkla absurt att jag inte ens skrattar.

Nu väntar vi på Generalens hyllning till Skavlan om "grillningen" med Åkesson.
Citera
2015-03-27, 22:45
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det är så jäkla absurt att jag inte ens skrattar.
Nu väntar vi på Generalens hyllning till Skavlan om "grillningen" med Åkesson.
http://www.exponerat.net/dagens-arnstad-8/
"look whos talking"

Tänkte på vad som sagts tidigare om hur media uppfinner nya prefixord. (FB) DN:s Henrik Arnstad ljög om examen
Läste Aftonbladet om dagens Skavlanintervju, och mycket riktigt "ultrafascistisk".
Jörg Haider var Yuppiefascist, jag blev kallad Smygfascist, många kallas nyfascister.
Om jag skriver och frågar snällt till Martin Aagård, tror ni han kan berätta för mig då vad en ultrafascistisk är?
Citera
2015-03-28, 11:52
Bannlyst
Om jag har förstått det rätt är han en notorisk lögnare. Ljuger om allting.

Ljuger om att han är historiker.
Ljuger om att han är journalist.
Ljuger om den befälsgrad han hade i det militära. Han gjorde väl bara lumpen?
Ljuger om varifrån hotet mot demokratin i Sverige kommer ifrån.

Och den här personen bjuds ändå in till SVT och TV4 eller vad det nu kan vara, som "expert" på rasism och dylikt. Det är ju bara ett tecken på hur dåligt det offentliga Sverige är.

Lagt till: Ja just det. han ljuger också om hur hemskt rasistiskt Danmark är.
Senast redigerad av Mertillen 2015-03-28 kl. 11:55.
Citera
2015-03-28, 12:06
Medlem
bl-gr-ns avatar
Kanske Henrik "Tok-Henke" Arnstad är viktigare än man tror...

Man skulle ju kunna tro att han fungerar som någon slags "målvakt" för att ta på sig allt skit från allmänheten (svenskar som inte hör till den informerade publiken, åsikts korridoren, PK och inte delar den godkända värdegrunden).
Så Terroristnätverket SAP/Mona Sahlin, Exponerat, Researchgruppen och AFA, kan fortsätta i det dolda...

Det kräver ju en individ som ljuger, fantiserar och helt tomte loft av knasiga ideer...

Heinrich Arnstad Wannabe.
Senast redigerad av bl-gr-n 2015-03-28 kl. 12:13.
Citera
2015-03-28, 12:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Paradoxalt nog är ju hans användbarhet omvänt proportionell mot hur känd han är.

Så länge de flesta inte känner till honom så funkar han ju som någon "forskare" eller "expert" som flimrar förbi i media & säger något om att SD är Fascister. Ingen snappar egentligen upp hans namn, ingen känner igen honom, han är bara en anonym "expert" som refereras från TV-sofforna.

Skulle han däremot få ett medialt genomslag & bli "känd" så skulle ju allt fler begripa vilken förvirrad odugling han är & då skulle hans användbarhet snabbt försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in