Citat:
Ursprungligen postat av
qhz.
Sverige mina vänner. Landet där journalister knappt vågar skriva en kritisk artikel om Sverigedemokraterna för då riskerar dom att dö.
Ja, med tanke på att det är det enda landets samlade journalistkår ägnat sig åt de senaste 10 åren, så är det ju häpnadsväckande att en endaste av dom lever...
Jag har verkligen inget emot att järnrörsviftarna både granskas och hånas, men just nu lyckas ju Arnstad mest håna sig själv och sin yrkeskår (ja...alltså... inte "historikerna" då, utan "journalisterna").
Mest gillar jag det här Arnstad-citatet:
"Sveriges journalister genomlider i dag den mest omfattande attacken mot yttrande- och tryckfrihet som någonsin genomförts under Sveriges historia. Terror, mordhot och förföljelser tystar systematiskt det fria ordet i Sverige. Effektiviteten i arbetet – som ytterst syftar till antidemokrati – garanteras av att den samlande organisationen bakom hatet är riksdagens tredje största parti: Sverigedemokraterna."
Byt ut "Sverigedemokraterna" mot "Researchgruppen" så är det i alla fall i närheten av sanning, om än fortfarande våldsamt överdrivet.
Intressant att SÄPO gör helt motsatt bedömning av vilka som utgör det största hotet mot rikets säkerhet, än statsministerns favorit-sakkunnige.
Men för att kunna rida med sin vässade lans mot väderkvarnarna måste man iblandförst bygga väderkvarnar. (Jag förväntar mig naturligtvis inte att hov-"historikern" ska begripa din sortens referenser). Nåja, vi har en spännande kväll framför oss. Oturligt att den sammanfaller med en landskamp.