2015-03-27, 17:15
Medlem
skeyo!s avatar
Tycker att han ser lite väl ovårdad ut, typ "depression looken", fast är väl svårt att avgöra med två bilder. Ska bli intressant. Är förvånad att han får ställa upp i den showen bara, varför?
Citera
2015-03-27, 17:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Det är du, som är infantilen här - liksom andra, som tror att vi som kritiserar Jimmies ovårdade yttre är SD-hatare!

Jag sympatiserar verkligen med invandringskritiska partier, men jag ser det som en självklarhet, att en partiledare måste kunna inge respekt - och det gör man inte om man inte vårdar sitt yttre. Man måste vara presentabel. Om Jimmie skulle lyckas bli statsminister, kanhända många svenskar är så korkade att de inte reagerar på en trasig framtand, men vad skulle de säga i utlandet? "Die dummen Schweden....!"
Ok men var är din kritik av Löfven?
Citera
2015-03-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeyo!
Tycker att han ser lite väl ovårdad ut, typ "depression looken", fast är väl svårt att avgöra med två bilder. Ska bli intressant. Är förvånad att han får ställa upp i den showen bara, varför?

Andra politiker har också ställt upp, tycker du att det är konstigt eller?
Citera
2015-03-27, 18:03
Medlem
autobotens avatar
Ingen som lipat över Löfvens enorma näsa och Björklunds glugg, så varför haka upp sig på JÅs framtand? Bara ett fattigt argument för att försöka sänka Sveriges skickligaste politiker.
Citera
2015-03-27, 19:07
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Din omtänksamhet är rörande, men jag tror JÅ klarar sig:

http://www.dn.se/nyheter/akesson-far-arvode-trots-sjukskrivning/

Ledsen att förstöra din illusion, IanFraser, men JÅ är knappast i samma ekonomiska situation som de där andra svenskarna du pratar om, åtminstone inte medelsvensson.

Ledsen att förstöra din illusion, du tycks inte riktigt ha hängt med i händelseutvecklingen.

"SD-ledaren kan tvingas återbetala sin sjuklön

SD-ledaren Jimmie Åkesson kan tvingas betala tillbaka över 150.000 kronor i sjukpenningtillägg till riksdagen. Detta sedan Försäkringskassan nekat honom sjukpenning till följd av att partiet fortsatt betala ut ett partiledararvode på omkring 40.000 kronor i månaden, skriver Dagens Nyheter."

http://www.di.se/artiklar/2015/3/24/sd-ledaren-kan-tvingas-aterbetala-sin-sjuklon/

Dvs, i sämsta fall har han kvar en ersättning på 40 000:- minus skatt per månad, från sin sjukskrivning. Det är inte särskilt mycket pengar.
Senast redigerad av trottwell 2015-03-27 kl. 19:24.
Citera
2015-03-27, 19:51
Medlem
Oj, vad han ser trött ut i Skavlan. Stackarn. Syns att han varit utbränd faktiskt.
Orkar han verkligen gå in i partiet igen? Jag blir lite orolig för honom.
Partiet klarar sig nog alldeles utmärkt utan honom ändå.
(Han har varit jättebra när han var. Toppenpartiledare. Men SD har ju visat att de klarar sig bra utan honom. Så nu kan han väl vila upp sig med något annat kanske?
Fast det är ju störande förstås med de antiSD:are som känner revansch då.)
Citera
2015-03-27, 20:33
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ser nymuckad ut från psyket, tablettfet föredetting, nej, tror inte på ngn längre framtid för den herrn.
Citera
2015-03-27, 21:51
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autoboten
Jag reagerade också, liksom några andra här, att JÅ ser ut att vara rundare i ansiktet. Kan det vara så att det är skägget man lurar sig på?

Han har inte skägg. Den här har skägg: http://freethinker.co.uk/images/uploads/2010/04/beard.jpg
Citera
2015-03-27, 22:07
Medlem
dansunds avatar
Det vari inte någon lyckad comeback . Mysskavlan var en skjutjärnsreporter. Jimmie är körd
Citera
2015-03-27, 22:50
Medlem
Citat:
På onsdag är Jimme Åkesson tillbaka efter sin sjukskrivning.
I Skavlan berättade han om beslutet - och rök ihop med programledaren när han fick frågor om att fälla varje regerings budget.
Efter inspelningen skickar Jimmie Åkesson nu ett brev till partiets medlemmar där han berättar om sjukskrivningen och framtiden.
"Jag kommer att föreslå verkställande utskottet att partiets gruppledare i riksdagen, Mattias Karlsson, jämte partisekreterare Richard Jomshof ytterligare en tid fortsätter att i mitt ställe företräda partiet utåt och leda det politiska arbetet, skriver han.

http://www.expressen.se/nyheter/akessons-brev-till-partiet-efter-skavlan-1/
Citera
2015-03-27, 22:52
Medlem
flaess avatar
Det var en intressant intervju med Skavlan, åtminstone till en början. Jimmie tycks ha mått riktigt dåligt långt innan han blev sjukskriven för utbrändhet.

Sömnlöshet. Koncentrationssvårigheter så allvarliga att han inte ens har kunnat följa handlingen i filmer Använde spelandet som ett sätt att koppla av. Äter antidepressiva piller. Har på grund av sin utbrändhet med tillhörande psykiska problem till stor del gått på "autopilot" under valrörelsen.

Sedan vidtog grillningen. Jag förväntade mig en grillning, och det var helt legitimt av Skavlan att utföra en sådan. MEN LÅT JIMMIE TALA TILL PUNKT INNAN DU AVBRYTER!!! Jag är säker på att även tittarna som inte gillar Sverigedemokraterna gärna hade velat höra Jimmie utveckla sina svar mer utförligt.

Klockrent svar förresten på Björn Söders SMS om SD ska fälla regeringens budget: "GIVE THEM HELL!"
Citera
2015-03-27, 23:32
Medlem
Grievers avatar
Ja, det är ju helt klart de antidepressiva som orsakat hans viktuppgång iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in