2015-02-25, 21:19
Medlem
Chordatas avatar

Som sagt så slutade jag att regelbundet läsa i tråden efter en tid, så jag kan ha fel. Men jag har för mig att det var minst en person som tyckte att T kom tillbaka värre än innan då denne slutade med behandlingen. Men det är möjligt att det blev bättre senare.

Ja absolut, Autifony: s forskning är ju den första som verkligen verkar kunna leda till något. Få andra studier har varit lika lovande. Vi får hålla tummarna. Men även om resultatet inte blir det förväntande så är detta ett stort steg i rätt riktning. Innan jag läste om Autifony så trodde jag inte på ett botemedel under min livstid, men nu har jag nästan ändrat mig.
Citera
2015-03-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chordata
Det finns givetvis en viss sannolikhet att din tinnitus kommer att förvärras. Bara för att man har drabbats så är man absolut inte immun mot höga ljud, snarare tvärtom, det är nog mer trolig att du drabbas av förvärrad T än vad det är att dina jämnåriga (utan T) drabbas av T.

Hur som helst så måste man leva lite också. Att bara undvika allt för att det kan vara högljutt är - om än det säkraste också - det tråkigaste. Tänk att vakna upp när man är gammal och inse att man lagt alla sina planer åt sidan bara för att vara sin T till lags, det skulle ju inte vara så roligt.

Så om du verkligen vill göra militärtjänst så kan du ju alltid söka. Antas du så bör du vara noga med att använda öronproppar på skjutbanan, men i övrigt borde det gå bra.

Kan nästan kategorisera mig själv i ovanstående kategorier; konstant snuva med frekvent förekomst av nästäppa, samt "smällande" och ibland värkande axel.

Att min, i detta fall, högra axel varit lite defekt är inget jag noterat förrän på senare dagar då jag börjat styrketräna. Jämt när jag ska "rulla" axlarna, liksom för att värma upp, så smäller det till - om än inte jättehögt - i axeln. Detta sker varje gång som jag gör denna rörelse, alltså inte enbart då jag värmer upp. Kan även genom att klämma på nämnda axel förändra vissa ljud i mitt huvud.

Även om jag tror att man absolut kan förbättra T om man lyckas bli av med spänningar i axlar och nacke, så tror jag att man griper väldigt mycket efter varje halmstrå som finns att greppa tag i. Kanske i ren desperation - vilket är förståeligt. I mitt fall så har jag testat massage och varit hos både sjukgymnast och kiropraktor, men inget har förändrats markant. Kunde uppleva en försämrad tinnitus efter ett besök hos kiropraktorn, men det var i stort sett allt.

Tror dock ditt fall Ordland är mer värt att kolla upp.

Har läst delar ur diskussionen. Som du säger, många av dem som testade verkar ha upplevt en reducerad tinnitus, om än några inte riktigt dem resultat de räknat med. Hur som helst så verkar det som om T ofta kom tillbaka efter avslutad behandling, och ibland värre än vad den var innan. När jag slutade följa tråden så var det bara en enda personen som faktiskt påstod sig blivit "botad".

Då läkemedlet inte är att leka med, och bieffekterna efter en lång tids användande verkar vara oklara, så är det inget jag funderar på att testa i alla fall.

Men jag tror absolut att Retigabine påverkar T på något sätt. Jag höll tummarna för Autifony: s forskning, och trodde verkligen på den, men då jag inte hört något sedan testfasen så antar jag att effekten var under förväntan.

Var hos min smärtläkare i veckan och tog då upp detta med Tinitus.
Han berättade att vid kontakt med patienterna först frågade om de hade någon bullerskada. Hade de detta så sade han att behandlingen förmodligen inte skulle hjälpa.
Således hjälper hans behandling mot Tinitus ej orsakat av bullerskada (som på mig då!)
Citera
2015-03-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemocracyNow
Någon som har funderat på att prova på Retigabin? Det finns en stor tråd om det på tinnitustalk.com

Finns denna medicin tillgänglig receptfritt någonstans? Någon i Sverige som provat att få detta på recept för tinnitus?
Citera
2015-03-19, 23:30
Medlem
Kaptenkirks avatar
När tror ni folk att botemedlet kommer?
Citera
2015-03-20, 00:12
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkirk

När du vänjer dig vid tanken att det numera är ett med dig, använd din psyke till att göra nåt bra av det, jag musik.. sova? då drömmer jag om att jag är en hårdrockstjärna trots min ålder men det funkar på mig Skapa nya melodier av tinntiusen kan ibland vara häftigt
Citera
2015-03-20, 14:51
Medlem
fofofords avatar
Citat:

Jag tror att det egentligen redan finns men att det bara är viktiga människor som får hjälp och att det kostar en hel del.

Jag har en fråga till alla som har tinnitus i form av ett pip ( pppiiippppp ),
vad händer när ni spänner örontrumpeten för er som har lärt er att spänna den?

för mig blir det helt tyst under tiden som jag spänner örontrumpeten eller om jag sväljer väldigt intensivt och lika dant när jag gäspar. men jag vet inte varför!
Citera
2015-03-20, 19:33
Medlem
Kaptenkirks avatar
Nja för mig när jag spänner eller sväljer piper det högre.
Tror själv inte det finns ett botemedel för alla bolag vill nog sälja det i så fall och tjäna stora pengar.
Senast redigerad av Kaptenkirk 2015-03-20 kl. 19:35.
Citera
2015-03-22, 00:18
Medlem
Hej.

Lider av tinnitus i vänster öra. Jag fick någon konstig influensa i Oktober/September förra året, doktorn kunde inte identifiera vad det var för något men fick penicillin och efter en vecka var det borta. Under den perioden märkte jag att jag fick kraftig nersatt hörsel på vänster öra, vilket ledde att jag inte kunde prata i mobiltelefon eller liknande i örat.

För några veckor sedan, fortfarande med nersatt hörsel märkte jag när jag kom hem på eftermiddagen och tog av mig mitt headset att jag hade en enorm tinnitus i vänstra örat. Sedan dess har det susat ordentligt.
Jag har lyssnat väldigt mycket på musik i lurar genom åren, men inte överansträngt dom genom att gå på konserter och jag har aldrig varit med om något sus tidigare.

Något som också är väldigt konstigt att ungefär vid den här tidpunkten så började jag få vissa attacker, jag hör tinnitusen ännu mer och blir väldigt yr, för att sedan spy.

Jag har bara det på vänstra örat, mitt högra öra fungerar fortfarande perfekt. Är fortfarande i ung ålder (18). Har inte orkat ta mig tid att undersöka det än, då jag är rädd att jag kommer börja tänka på det mer osv, men ska ta mig ork snart att uppsöka en vårdcentral.

Bör även tilläggas att det senaste året har jag ätit väldigt mycket Diklofenak Mylan, ett receptbelagt smärtstillande.

Vad är era tips?
Citera
2015-03-25, 10:15
Medlem
Kaptenkirks avatar
Någon som vågat testa detta nya påfund?

http://www.antinitus.com/
Citera
2015-03-27, 17:27
Medlem
fofofords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azreqt
Hej.

Lider av tinnitus i vänster öra. Jag fick någon konstig influensa i Oktober/September förra året, doktorn kunde inte identifiera vad det var för något men fick penicillin och efter en vecka var det borta. Under den perioden märkte jag att jag fick kraftig nersatt hörsel på vänster öra, vilket ledde att jag inte kunde prata i mobiltelefon eller liknande i örat.

För några veckor sedan, fortfarande med nersatt hörsel märkte jag när jag kom hem på eftermiddagen och tog av mig mitt headset att jag hade en enorm tinnitus i vänstra örat. Sedan dess har det susat ordentligt.
Jag har lyssnat väldigt mycket på musik i lurar genom åren, men inte överansträngt dom genom att gå på konserter och jag har aldrig varit med om något sus tidigare.

Något som också är väldigt konstigt att ungefär vid den här tidpunkten så började jag få vissa attacker, jag hör tinnitusen ännu mer och blir väldigt yr, för att sedan spy.

Jag har bara det på vänstra örat, mitt högra öra fungerar fortfarande perfekt. Är fortfarande i ung ålder (18). Har inte orkat ta mig tid att undersöka det än, då jag är rädd att jag kommer börja tänka på det mer osv, men ska ta mig ork snart att uppsöka en vårdcentral.

Bör även tilläggas att det senaste året har jag ätit väldigt mycket Diklofenak Mylan, ett receptbelagt smärtstillande.

Vad är era tips?

vad händer om du tryckutjämnar ?
har du testat att gör a de i ett tyst rum utan att svälja efteråt?
Citera
2015-03-29, 11:59
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:

Vad är detta? Nån bluff?
Funkar det så är bara att beställa..
Citera
2015-03-29, 13:00
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Vad är detta? Nån bluff?
Funkar det så är bara att beställa..
Skulle läst och begrundat denna tråd först.
http://www.tinnitustalk.com/threads/scam-antinitus.758/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in