2015-03-26, 18:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Eye in the Sky, menar du Johnnie To's övervakningsthriller? Den har jag på dvd och tycker är bra, ifall det inte är någon annan du menar? Cold Eyes har jag faktiskt sett, det var en film av samma typ som Eye in the Sky tror jag?

Ja, den som jag menar och Cold Eyes är en remake som jag förstått det som, dock inte skitsugen på att se den däremot.
Citera
2015-03-26, 20:24
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, den som jag menar och Cold Eyes är en remake som jag förstått det som, dock inte skitsugen på att se den däremot.
Jaha det var en remake alltså? Haha det fattade inte gamle trögskalle här när jag såg den!
Men tyckte det var konstigt att det fanns en tjej som de kallar "lilla grisen" eller nåt sånt i bägge och de är typ identiska. Helt sjukt att jag inte kopplade det...

Alltså, jag tyckte inte den var superbra på något sätt, Cold Eyes. Jag tyckte den var ganska bra, men många andra verkade funnit den bra mycket bättre än vad jag gjorde faktiskt. Eye in the Sky minns jag dock att jag tyckte var riktigt bra när jag såg den, men det var ganska många år sedan nu, och jag skulle behöva se om den faktiskt.
Citera
2015-03-26, 20:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Alltså, jag tyckte inte den var superbra på något sätt, Cold Eyes. Jag tyckte den var ganska bra, men många andra verkade funnit den bra mycket bättre än vad jag gjorde faktiskt. Eye in the Sky minns jag dock att jag tyckte var riktigt bra när jag såg den, men det var ganska många år sedan nu, och jag skulle behöva se om den faktiskt.

Breaking News av Johnnie To går ju lite i samma stuk som Eye in the Sky som han dessutom var med och producerade så lite vinklingar fanns det väl. Dock längesen som jag såg förstnämnda film trots att jag äger Tartan Asia-utgåvan av den på DVD, men något superbra är den ju inte direkt.

Annars är det ju väldigt tunt med asiatisk film nuförtiden, kommer ut en hel del som är intressant som sen efteråt visar sig vara rätt dåliga eller så kommer det aldrig några subs. Den där thai-MMA filmen som NirvanA skrev om kanske man kan sätta sitt hopp till? Den är nere på hårddisken i 720p nu och kanske ska ses i helgen, lite ont om tid nu bara förrän söndag. Träffa polare imorn och sen eventuellt bio på lördag kväll, kanske klämmer in den om jag får tid.
Citera
2015-03-27, 00:52
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Breaking News av Johnnie To går ju lite i samma stuk som Eye in the Sky som han dessutom var med och producerade så lite vinklingar fanns det väl. Dock längesen som jag såg förstnämnda film trots att jag äger Tartan Asia-utgåvan av den på DVD, men något superbra är den ju inte direkt.

Annars är det ju väldigt tunt med asiatisk film nuförtiden, kommer ut en hel del som är intressant som sen efteråt visar sig vara rätt dåliga eller så kommer det aldrig några subs. Den där thai-MMA filmen som NirvanA skrev om kanske man kan sätta sitt hopp till? Den är nere på hårddisken i 720p nu och kanske ska ses i helgen, lite ont om tid nu bara förrän söndag. Träffa polare imorn och sen eventuellt bio på lördag kväll, kanske klämmer in den om jag får tid.
Breaking News älskar jag! Jag är lite av ett fan av Johnnie To, och du är väl inte så förtjust i honom om jag minns rätt? Det kan även vara så att jag minns fel eller blandar ihop med någon annan regissör. Men har för mig att du gillade Fulltime Killer, inte sant? Kan faktiskt hålla med om att det är den bästa. Jag gillar även Sparrow och Where a Good Man Goes. Riktigt bra.

Ja, det kan den säkert. Jag tycker thailändarna är utmärkta när det kommer fightingfilmer. Där är kineserna och thailändarna ledande tycker jag. Kanske plockar hem den jag med.
Citera
2015-03-27, 00:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Ingen brådska att se den kan jag säga, var inget speciellt egentligen om man sett liknande filmer som vi bägge har gjort.
Citera
2015-03-27, 13:48
Medlem
alprazolam_s avatar
Tänkte försöka se några filmer i helgen nu. Man in Love är på gång hem nu, antar att någon här har sett den? Vore fint att höra vad ni tyckte om den i sådant fall.

Har massor att se fan, för mycket. Har ju missat de flesta intressanta filmer från västvärlden också, men nu har jag haft ett sug på främst sydkoreanska filmer så det är bara att go with the flow. Har även en del Japanska filmer som jag vill se också, men väntar på att den rätta lusten ska infinna sig.

Av de Japanska är det nog Killers och Why don't you play in Hell?, samt Land of Hope som lockar.
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-03-27 kl. 13:54.
Citera
2015-03-27, 16:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ingen brådska att se den kan jag säga, var inget speciellt egentligen om man sett liknande filmer som vi bägge har gjort.

Ska se den ikväll tillsammans med ett gäng öl (dock inte Chang eller Singha), lutar åt att vara en lagom underhållande film att öla till, även om den inte verkar vara i det bästa laget av film från Thailand.
Citera
2015-03-27, 16:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Breaking News älskar jag! Jag är lite av ett fan av Johnnie To, och du är väl inte så förtjust i honom om jag minns rätt? Det kan även vara så att jag minns fel eller blandar ihop med någon annan regissör. Men har för mig att du gillade Fulltime Killer, inte sant? Kan faktiskt hålla med om att det är den bästa. Jag gillar även Sparrow och Where a Good Man Goes. Riktigt bra.

Mina "favoriter" av To är Fulltime Killer som du skrev och Vengeance samt Mad Detective.
Citera
2015-03-27, 18:42
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Thailändsk MMA-film låter intressant. Visste inte att MMA hade spridit sig till Thailand. Vad heter den?
Citera
2015-03-27, 19:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Thailändsk MMA-film låter intressant. Visste inte att MMA hade spridit sig till Thailand. Vad heter den?

Nu följer jag inte MMA direkt själv i samma utsträckning som du gör och vet inte om Vengeance of an Assassin räknas som en sådan film, men NirvanA snackade om att den skulle vara lik Ong-Bak och The Protector, så antagligen är det thaiboxning i filmen och inte MMA. Skriver ofta MMA i dessa sammanhang då det rör sig om kampsportsfilmer och det ska vara en term som många känner till och blir hooked, men du får se den själv sen och se om du tycker om den. Jag tänkte se den själv senare ikväll faktiskt.

Hittade förövrigt ett intressant koreanskt gangsterdrama som heter Heartbreak Hotel, trailern gav mersmak men finns inga subs ute ännu.
Citera
2015-03-27, 19:24
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Nu följer jag inte MMA direkt själv i samma utsträckning som du gör och vet inte om Vengeance of an Assassin räknas som en sådan film, men NirvanA snackade om att den skulle vara lik Ong-Bak och The Protector, så antagligen är det thaiboxning i filmen och inte MMA. Skriver ofta MMA i dessa sammanhang då det rör sig om kampsportsfilmer och det ska vara en term som många känner till och blir hooked, men du får se den själv sen och se om du tycker om den. Jag tänkte se den själv senare ikväll faktiskt.

Hittade förövrigt ett intressant koreanskt gangsterdrama som heter Heartbreak Hotel, trailern gav mersmak men finns inga subs ute ännu.
Ok. MMA är namnet på en sport där man slåss en mot en och där både stående fighting såväl som markkamp är tillåtet. MMA är alltså organiserade fighter, till skillnad från det vi kan se i filmer som The Protector som enbart innehåller renodlade slagsmål. Tittade på trailern till Vengeance of an Assassin och av den att döma så verkar den inte innehålla någon form av organiserade fighter.
Citera
2015-03-27, 19:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Ok. MMA är namnet på en sport där man slåss en mot en och där både stående fighting såväl som markkamp är tillåtet. MMA är alltså organiserade fighter, till skillnad från det vi kan se i filmer som The Protector som enbart innehåller renodlade slagsmål. Tittade på trailern till Vengeance of an Assassin och av den att döma så verkar den inte innehålla någon form av organiserade fighter.

Ja, då är jag med dig på noterna!

Du ska inte se den ändå?

På tal om MMA så kan jag slå ett slag för dokumentären Fight Church som handlar om MMA-fighters och deras kristna värderingar och sporten som helhet, väl värd att investera tid i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in