2015-04-10, 18:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
Samma regissör till Drudgery Train som till Rambler och Linda Linda Linda. Inte sett Rambler men Linda gillade jag. Är iof rätt svag generellt för asiatiska filmer med musikaliskt tema

Ramblers såg jag igår faktiskt och skrev kort om den någon sida bakåt i tråden!
Citera
2015-04-10, 22:53
Medlem
alprazolam_s avatar
Såg precis att det finns subs till The World of Kanako nu, sedan nån vecka tillbaks. Gillar de filmer jag sett tidigare av Tetsuya Nakashima, så det lutar emot att det blir första Japanen på ett ganska bra tag nu snart. Gillar även Kôji Yakusho som spelar huvudrollen.

http://www.imdb.com/title/tt3108158/?ref_=nv_sr_1
Citera
2015-04-10, 22:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Såg precis att det finns subs till The World of Kanako nu, sedan nån vecka tillbaks. Gillar de filmer jag sett tidigare av Tetsuya Nakashima, så det lutar emot att det blir första Japanen på ett ganska bra tag nu snart. Gillar även Kôji Yakusho som spelar huvudrollen.

Frågade för någon vecka sedan i tråden om någon hade sett den varpå aomame skrev och påstod att den inte var något speciellt, men jag har den på datorn i alla fall.
Citera
2015-04-10, 23:13
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Frågade för någon vecka sedan i tråden om någon hade sett den varpå aomame skrev och påstod att den inte var något speciellt, men jag har den på datorn i alla fall.
Aha, mitt minne sviker mig. Jag är intresserad av den eftersom jag har fina minnen av övriga filmer jag sett av karln. Tycker även handlingen låter bra och att det sen är Kôji Yakusho som jag gillar i huvudrollen, ja då bara måste jag se den. Jag förväntar mig att den kommer att vara snyggt filmad. Både Kamikaze Girls, Confessions och Memories of Matsuko är väldigt snygga som jag minns det.

A girl at my door var väl bra förresten. Doona Bae är bra i vanlig anda. Mer än tre av fem koreaner stannar det dock inte på för min del. Jäkligt lågt tempo och ganska lågmäld, men det gillas personligen. Den innehöll en del komponenter som alltid gillas av mig personligen, filmen utspelas i en liten småstad och den var hyfsat mörk.
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-04-10 kl. 23:21.
Citera
2015-04-10, 23:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Aha, mitt minne sviker mig. Jag är intresserad av den eftersom jag har fina minnen av övriga filmer jag sett av karln. Tycker även handlingen låter bra och att det sen är Kôji Yakusho som jag gillar i huvudrollen, ja då bara måste jag se den. Jag förväntar mig att den kommer att vara snyggt filmad. Både Kamikaze Girls, Confessions och Memories of Matsuko är väldigt snygga som jag minns det.

Tror faktiskt att denna kan vara bättre än Kamikaze Girls och Confessions som var bra, men inga höjdarfilmer.
Citera
2015-04-10, 23:32
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Tror faktiskt att denna kan vara bättre än Kamikaze Girls och Confessions som var bra, men inga höjdarfilmer.
Ja, sett till handlingen är jag böjd att hålla med. Confessions är så brutalt länge sedan jag såg, men det jag minns är den var så snyggt filmad att jag blev alldeles mållös. Kamikaze Girls var ju också det, men på ett helt annat sätt. Den gillade jag ganska mycket faktiskt, samtidigt som jag tyckte den var ganska larvig mellan varven. Ändå så kunde jag inte låta bli att gilla den. Har den ganska levande i minnet, men känner att jag måste ta och se om den vid något tillfälle för att fastställa vad jag egentligen tyckte om den filmen. Kände mig lite fascinerad efteråt och satt och såg bonusmaterialet som fanns på min dvdversion, detta minns jag väldigt tydligt, och även att jag kände att den var larvig och funderade på varför jag egentligen gillade filmen. Mycket märklig upplevelse, oftast brukar jag inte vara så tudelad när jag sett en film, antingen är den bra eller så är den inte det. Endast det är anmärkningsvärt och om det är bra eller dåligt kan jag inte riktigt svara på. Måste se om filmen.

Tar och drar hem Kawaki nu i alla fall så ser jag den i helgen.
Citera
2015-04-10, 23:38
Medlem
Rakiis avatar
Minns du då Confessions kom ut kring 2010 och de flesta som var aktiva i tråden då skrev sina hyllningar till den, har för mig att KaptenFantastisk, NirvanA och PieterBruegel gillade den. Jag var mera distanserad och sval, gillade ju I Saw the Devil mera som var det årets stora koreanska film och gillade den mera än Confessions. Det enda jag minns av filmen egentligen är att det är någon lärarinna som ska hämnas sin dotters död och att någon förgiftad mjölktetra hade en liten central roll.

Minns du den tiden, alpra? Fan så skoj vi hade då, forumet hade peakat två år tidigare och det var jävligt mycket liv i alla trådarna då, numera är det ju du, jag och deposcendancy som skriver här, aomame är en ny medlem och skriver ibland. NirvanA är kvar på forumet men skriver väl mest i hockeyforumet nu under slutspelssäsongen.

Säger som kvinnan i den där Wu-Tang Clan låten, Whatever happened to the good old days?

Haha, ska inte svamla mera, men fyra fina whisky nere i kistan och nostalgin börjar att kicka in...
Citera
2015-04-10, 23:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Minns du då Confessions kom ut kring 2010 och de flesta som var aktiva i tråden då skrev sina hyllningar till den, har för mig att KaptenFantastisk, NirvanA och PieterBruegel gillade den. Jag var mera distanserad och sval, gillade ju I Saw the Devil mera som var det årets stora koreanska film och gillade den mera än Confessions. Det enda jag minns av filmen egentligen är att det är någon lärarinna som ska hämnas sin dotters död och att någon förgiftad mjölktetra hade en liten central roll.

Minns du den tiden, alpra? Fan så skoj vi hade då, forumet hade peakat två år tidigare och det var jävligt mycket liv i alla trådarna då, numera är det ju du, jag och deposcendancy som skriver här, aomame är en ny medlem och skriver ibland. NirvanA är kvar på forumet men skriver väl mest i hockeyforumet nu under slutspelssäsongen.

Säger som kvinnan i den där Wu-Tang Clan låten, Whatever happened to the good old days?

Haha, ska inte svamla mera, men fyra fina whisky nere i kistan och nostalgin börjar att kicka in...
Aha, så det var samma år alltså? Ja I Saw the Devil minns jag desto bättre, och den har sett ett par gånger till sen dess. Jag var ganska lost på slutet där i Confessions, jag minns även varför, jag gillade att se film efter jag hade intagit mina insomningstabletter vilket även resulterade i att minnet blev ganska luddigt och man kunde se om filmer och ha glömt bort ganska mycket av handlingen.

Ja självklart minns jag det, jag tänker på det ganska ofta. Sitter ju och hoppas på att det ska bli lite bättre fart igen. Nostalgi är jäkligt bitterljuvt, jag älskar känslan när man minns de goda stunderna samtidigt som det är så vemodigt att de aldrig kommer komma tillbaks igen. Minns det som väldigt glada tider och mycket fina minnen i film.

Fan nu blev jag nästan lite svårmodig här, haha. Nä nu laddar jag hem Kawaki och ser The Guest under tiden.
Citera
2015-04-11, 00:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Aha, så det var samma år alltså? Ja I Saw the Devil minns jag desto bättre, och den har sett ett par gånger till sen dess. Jag var ganska lost på slutet där i Confessions, jag minns även varför, jag gillade att se film efter jag hade intagit mina insomningstabletter vilket även resulterade i att minnet blev ganska luddigt och man kunde se om filmer och ha glömt bort ganska mycket av handlingen.

Javisst, visst kan du hålla med om att vissa filmupplevelser blir bättre med insomningstabletter och att man tänker i helt andra banor och ser en massa underliggande budskap och meningar i filmerna? Förut då jag fortfarande fick Imovane och Stilnoct utskrivet så brukade jag ta en sådan och slå på en film då de började att kicka in, man fick ganska fina upplevelser framför teven!
Citera
2015-04-11, 00:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Javisst, visst kan du hålla med om att vissa filmupplevelser blir bättre med insomningstabletter och att man tänker i helt andra banor och ser en massa underliggande budskap och meningar i filmerna? Förut då jag fortfarande fick Imovane och Stilnoct utskrivet så brukade jag ta en sådan och slå på en film då de började att kicka in, man fick ganska fina upplevelser framför teven!
Ja, givetvis, det var ju därför jag gjorde det. Imovane var det jag fick och det är ju såna hypnotiska sömntabletter som gör att i alla fall jag sjunker in i filmen ordentligt och blir väldigt inne i filmen. Stilnoct är ju nästan samma sak, de funkar bra speciellt till skräckfilmer för egen del.
Citera
2015-04-11, 00:41
Medlem
World of kanako måste jag oxå se snart. Börjat titta 2 ggr men orken har inte funnits där.
2010 var imo ett fantastiskt filmår. Barnsligt förtjust i Confessions men även hans tidigare matsuko och kamikaze girls.
Dessutom är ju Fumi Nikaido med i Kanako. Hon är nog min nya favoritjapan efter att ha sett henne i Himizu och Why Dont You Play in Hell?
Citera
2015-04-11, 01:19
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
World of kanako måste jag oxå se snart. Börjat titta 2 ggr men orken har inte funnits där.
2010 var imo ett fantastiskt filmår. Barnsligt förtjust i Confessions men även hans tidigare matsuko och kamikaze girls.
Dessutom är ju Fumi Nikaido med i Kanako. Hon är nog min nya favoritjapan efter att ha sett henne i Himizu och Why Dont You Play in Hell?
Aha. Har inte hunnit se Why Dont You Play in Hell ännu, har velat se Land of Hope först av någon slags princip bara, men där har min ork tyvärr inte infunnit sig ännu. Himizu gillade jag skarpt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in