Citat:
Ursprungligen postat av
Amnia
Alltså frågan som ställs hela tiden men gör det ändå...
Jag har ups-knappar som är rätt så starka. nu var det bara ca. 4 veckor sen sist jag tog, och innan dess var det också bara en månad sen... Så kan tänka mig att mina serotonin-nivåer börjar bli liite tommare (iaf tagit 5-hpt ett tag men ja). Väl medveten om att man inte ska ta e/mdma för ofta blabla etc. det vet vi ju redan.
I alla fall är då min fråga: eftersom jag antagligen redan har något lägre serotonin-nivåer, får jag ut mest av min knapp om jag tar hela på en gång? Är alltid så osäker på om/när/hur jag ska fylla på. Tänker att det är lönt att fylla på om man inte tagit e/mdma på ett bra tag men om man redan har lite lägre serotonin-nivåer kanske det är bäst att maxxa för annars fyller man på när serotoninet redan håller på att tömmas?
hur skulle ni göra? ups-knapparna ska ju ligga på runt 250mg mdma så är ju rätt ordentligt..
250mg hade jag delat upp som en startdos på 150mg och en påfyllnad på 100mg 1 timme efter det kickat för att förlänga lite. Eventuellt tagit en lite större dos som start och en lite mindre som påfyllnad om man vill att det ska kicka ordentligt.
Ta allt på samma gång tycker jag ger ett för kort rus även om du får ut mer av själva peaken.
Det absolut viktigaste med MDMA och påfyllningar är att du inte fyller på när du redan är på väg ner, då kommer påfyllningen slå på när det är för sent och du hamnar i ett läge där du bara vill tillbaka till peaken. Du ska fylla på under tiden du peakar så att påfyllningen kickar in precis lite före peaken ifrån första dosen är påväg att dala.
Tiderna är såklart svårt att säga eftersom det tar olika lång tid för olika personer att peaka men för tidigt är bättre än för sent. Själv tar jag alltid max 1.5 timmar efter första dosen så man är säker på att det inte kickar för sent.
Edit: Om du märker att du peakat och att du kom för lågt så tar du påfyllningen DIREKT, då kommer du komma högre och åtminstone få ut en extra timme eller så.