Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-25, 14:38
Medlem
MDMA-kristaller dos

Tja jag testade E för ungefär en månad sen och har nu fått tag på 500 mg Md-kristaller. Jag har letat lite men svaren man får är väldigt olika. Jag är 180 lång och väger runt 75, är relativt lättpåverkad. Min fråga är hur stor dos rekommenderar ni? och vilket sätt ger best effekt? snorta värkar jobbigt så bombar nog helst.. Någon med lite erfarenhet får gärna tipsa Tack på förhand.
Citera
2015-03-25, 14:51
Medlem
1994-1s avatar
Mellan 150-200mg tycker jag är lagom bomb.
160-180mg sen en snort på 30mg 10min efter bomben skulle jag kört.
Citera
2015-03-25, 15:02
Medlem
200 blir nog lite tungt. Huvuddosen ska alltid bombas framför snortas.

Vad är ditt syfte med trippen?
Citera
2015-03-25, 15:03
Medlem
varsomfolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranberg96
Tja jag testade E för ungefär en månad sen och har nu fått tag på 500 mg Md-kristaller. Jag har letat lite men svaren man får är väldigt olika. Jag är 180 lång och väger runt 75, är relativt lättpåverkad. Min fråga är hur stor dos rekommenderar ni? och vilket sätt ger best effekt? snorta värkar jobbigt så bombar nog helst.. Någon med lite erfarenhet får gärna tipsa Tack på förhand.

Pröva dig fram. Det går aldrig att veta hur potent det är på grund av dagens narkotikapolitik som förs av våra oansvariga politker. Du kan inte ens vara säker på att det är mdma. Köp ett testkit (tex detta http://smoketower.com/ez-test-for-ecstacy-se.html?search=test) för att vara säker. Din hälsa är viktigast.
Citera
2015-03-25, 17:20
Medlem
BigFatCones avatar
Det är ingen jävla tripp att käka MDMA och 2 mg per kilo är fortfarande ett utmärkt mått. 200 är kanske lite mycket, 160 eller så passar TS rätt bra.
Citera
2015-03-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
200 blir nog lite tungt. Huvuddosen ska alltid bombas framför snortas.

Vad är ditt syfte med trippen?
syftet är väl att må så bra som möjligt måste man snorta överhuvudtaget? Tas det upp snabbare eller?

Citat:
Ursprungligen postat av varsomfolk
Pröva dig fram. Det går aldrig att veta hur potent det är på grund av dagens narkotikapolitik som förs av våra oansvariga politker. Du kan inte ens vara säker på att det är mdma. Köp ett testkit (tex detta http://smoketower.com/ez-test-for-ecstacy-se.html?search=test) för att vara säker. Din hälsa är viktigast.
haha nej det är ju klart, men känner snubben som sålde så tror det är lugnt
Citera
2015-03-25, 23:13
Medlem
Om jag tar för mycket så spyr man bara eller?
Citera
2015-03-25, 23:56
Medlem
Amnias avatar
Alltså frågan som ställs hela tiden men gör det ändå...
Jag har ups-knappar som är rätt så starka. nu var det bara ca. 4 veckor sen sist jag tog, och innan dess var det också bara en månad sen... Så kan tänka mig att mina serotonin-nivåer börjar bli liite tommare (iaf tagit 5-hpt ett tag men ja). Väl medveten om att man inte ska ta e/mdma för ofta blabla etc. det vet vi ju redan.

I alla fall är då min fråga: eftersom jag antagligen redan har något lägre serotonin-nivåer, får jag ut mest av min knapp om jag tar hela på en gång? Är alltid så osäker på om/när/hur jag ska fylla på. Tänker att det är lönt att fylla på om man inte tagit e/mdma på ett bra tag men om man redan har lite lägre serotonin-nivåer kanske det är bäst att maxxa för annars fyller man på när serotoninet redan håller på att tömmas?

hur skulle ni göra? ups-knapparna ska ju ligga på runt 250mg mdma så är ju rätt ordentligt..
Citera
2015-03-26, 00:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Du kan spy av en lagom dos. Det beror helt på hur vad det nu än är som producerar serotonin i magen.
Citera
2015-03-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
Alltså frågan som ställs hela tiden men gör det ändå...
Jag har ups-knappar som är rätt så starka. nu var det bara ca. 4 veckor sen sist jag tog, och innan dess var det också bara en månad sen... Så kan tänka mig att mina serotonin-nivåer börjar bli liite tommare (iaf tagit 5-hpt ett tag men ja). Väl medveten om att man inte ska ta e/mdma för ofta blabla etc. det vet vi ju redan.

I alla fall är då min fråga: eftersom jag antagligen redan har något lägre serotonin-nivåer, får jag ut mest av min knapp om jag tar hela på en gång? Är alltid så osäker på om/när/hur jag ska fylla på. Tänker att det är lönt att fylla på om man inte tagit e/mdma på ett bra tag men om man redan har lite lägre serotonin-nivåer kanske det är bäst att maxxa för annars fyller man på när serotoninet redan håller på att tömmas?

hur skulle ni göra? ups-knapparna ska ju ligga på runt 250mg mdma så är ju rätt ordentligt..

250mg hade jag delat upp som en startdos på 150mg och en påfyllnad på 100mg 1 timme efter det kickat för att förlänga lite. Eventuellt tagit en lite större dos som start och en lite mindre som påfyllnad om man vill att det ska kicka ordentligt.

Ta allt på samma gång tycker jag ger ett för kort rus även om du får ut mer av själva peaken.

Det absolut viktigaste med MDMA och påfyllningar är att du inte fyller på när du redan är på väg ner, då kommer påfyllningen slå på när det är för sent och du hamnar i ett läge där du bara vill tillbaka till peaken. Du ska fylla på under tiden du peakar så att påfyllningen kickar in precis lite före peaken ifrån första dosen är påväg att dala.

Tiderna är såklart svårt att säga eftersom det tar olika lång tid för olika personer att peaka men för tidigt är bättre än för sent. Själv tar jag alltid max 1.5 timmar efter första dosen så man är säker på att det inte kickar för sent.

Edit: Om du märker att du peakat och att du kom för lågt så tar du påfyllningen DIREKT, då kommer du komma högre och åtminstone få ut en extra timme eller så.
Senast redigerad av Wooxan 2015-03-26 kl. 00:38.
Citera
2015-03-26, 01:43
Medlem
Citat:

Om du tar för mycket så kan det hända att ruset blir alldeles för intensivt och att du börjar må dåligt istället för bra för att det helt enkelt slår för hårt.

Tro mig när jag säger att även en normal dos är extremt överväldigande första gången.

Håll dig till 2mg/kg och fyll på med lika mycket till efter max 1.5 timmar om du vill ha ett längre rus så kommer du må hur fint som helst. Högre doser är bättre att vänta med tills du vet hur ruset är.
Citera
2015-03-26, 01:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Om du tar för mycket så kan det hända att ruset blir alldeles för intensivt och att du börjar må dåligt istället för bra för att det helt enkelt slår för hårt.

Tro mig när jag säger att även en normal dos är extremt överväldigande första gången.

Håll dig till 2mg/kg och fyll på med lika mycket till efter max 1.5 timmar om du vill ha ett längre rus så kommer du må hur fint som helst. Högre doser är bättre att vänta med tills du vet hur ruset är.
Värt att notera är att om man återdoserar så kommer det allra mesta att omvandlas till MDA som ger ett påtagligt annorlunda rus, i alla fall om man vet vad man letar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in