Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-19, 00:09
Medlem
imaginarypowers avatar
Hej FB, nybörjarfrågor här som jag hoppas kunna få svar på!

1. Magnesium, hur mycket och när ska man ta i samband med intag av E?

2. 5HTP, samma fråga som ovan.

3. Är Tramadol något man kan ta för att dämpa eftertändningen både samma kväll och/eller dagen efter? Läste någonstans att Tramadol också pumpar ut serotonin och därför inte rekommenderas, är det sant? Egna erfarenheter?

4. Ca 200 mg tänkte jag bjuda en vän på som aldrig gjort det förr, 100 först och 100 så fort effekten börjar kännas. Det är väl lugnt och inte helt orimligt? Personen i fråga väger typ 60 kg och vi ska vara ute i naturen! :-)

Tack som fasen för snabba svar!
Citera
2014-09-19, 19:11
Medlem
1. 1-2 timmar innan kanske, vet inte riktigt. Mängden beror på dosen MDMA du ska inta, och vilken sorts magnesium du har (vissa sorter tas upp dåligt av kroppen).
Jag drack flytande magensium (som ska vara det bästa) senast, då tog jag 60ml (3 gånger Rek. dagligt intag), och jag kanske hade behövt lite mer än det. Spänningarna släppte mycket, men tuggade ändå sönder käften lite, men ändå en superstor skillnad.
Då tog jag en ganska stor dos MDMA ska jag tillägga. En annan gång så tog jag 8st av mina magnesiumpiller (69mg per piller), då försvann det nästan helt. Ha tuggummi i nödfall!

2. Aldrig behövt ta det, men 100-200mg antar jag. Blanda ej med MDMA!

3. Man kan dö om man blandar Tramadol med MDMA. Dagen efter borde det inte vara någon fara med det, men jag är inte 100. Någon annan som vet bättre får gärna svara..

4. Det är lugnt, men hellre 120-140mg tycker jag, sen fylla på med 80 till. Rekommenderar verkligen inte att ni är utomhus när det är första gången för din vän. Det kan bli dåligt!
Kan inte börja inomhus och sen gå ut om ni känner för det? Om du ska vara envis och ändå vara utomhus så kanske 100mg är en bättre dos.
Citera
2014-09-19, 19:23
Medlem
Tebeers avatar
Tog precis en lagom dos MDMA och för någon timma sedan LSD. Vad kan jag förvänta mig?

LSD har redan smått kickat in, vet ej kvaliten. Men tog dubbla dosen för en månad sen och då gick det undan!
Citera
2014-09-20, 16:31
Medlem
Är det stora risker att något går fel om jag tar min E oskuld på ett rave? Har inga psykiska problem och är i fysisk "toppform" (om det spelar nån roll). Svar uppskattas
Citera
2014-09-20, 16:49
Medlem
surpriseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginarypower

3. Är Tramadol något man kan ta för att dämpa eftertändningen både samma kväll och/eller dagen efter? Läste någonstans att Tramadol också pumpar ut serotonin och därför inte rekommenderas, är det sant? Egna erfarenheter?

4. Ca 200 mg tänkte jag bjuda en vän på som aldrig gjort det förr, 100 först och 100 så fort effekten börjar kännas. Det är väl lugnt och inte helt orimligt? Personen i fråga väger typ 60 kg och vi ska vara ute i naturen! :-)

1. Jag är ganska osäker. Själv så har jag bara provat att dricka två stycken Vitamin Well Reload som innehåller magnesium och tyckte inte att det hjälpte. Men det fungerar säkert ganska bra med magnesiumtillskott som man kan köpa på apoteket. Vad jag har hört så ska man dock ta det dagen innan för att det ska få effekt.

2. 5HTP, vet inte, har själv aldrig använt det.

3. Den enda signifikanta avtändningen jag har fått på E är att man blir lite deprimerad/trött i max ett par dagar, samt träningsvärk i käken. Att svälja tram har jag svårt att se som en lösning, däremot så kan röka hjälpa en del, samt benzo. Skulle dock inte använda benzo heller eftersom att det belastar hjärnan ytterligare (Visserligen inte serotoninet, men det är bättre att låta din hjärna vila upp sig på naturlig väg.) En god kost skulle jag vilja säga är det bästa mot "avtändningen"!

4. 200mg är alldeles för mycket för en förstagångare som dessutom bara väger runt 60 kg! Jag skulle rekommendera att köra runt 120mg (max 150) med en gång istället. Att fylla på MDMA efter att man intagit en gång är värdelöst eftersom att du aldrig kommer att må särskilt mycket bättre av att dosera efter att du börjat peaka. Håll er till en mängd som ni tänker att ta och kör hårt på det istället!

Maate:

Det borde inte vara några större problem men du är den enda som egentligen kan avgöra det. Jag skulle själv aldrig ta en drog bland massa folk som jag aldrig testat förut. Jag vill alltid veta först hur jag reagerar på det. Läs på så mycket du kan om ecstasyns effekter, gärna tripprapporter och försök att föreställa dig hur drogen kommer att påverka dig. Det enda tips jag kan ge dig är att hålla dig nära toaletterna den första timmen efter intag ifall din mage skulle strejka. Kom ihåg att Ecstasy är något som sällan går fel! Lycka till!
Senast redigerad av surprised 2014-09-20 kl. 16:55.
Citera
2014-09-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surprised
Maate:

Det borde inte vara några större problem men du är den enda som egentligen kan avgöra det. Jag skulle själv aldrig ta en drog bland massa folk som jag aldrig testat förut. Jag vill alltid veta först hur jag reagerar på det. Läs på så mycket du kan om ecstasyns effekter, gärna tripprapporter och försök att föreställa dig hur drogen kommer att påverka dig. Det enda tips jag kan ge dig är att hålla dig nära toaletterna den första timmen efter intag ifall din mage skulle strejka. Kom ihåg att Ecstasy är något som sällan går fel! Lycka till!

Tack som fan!
Citera
2014-09-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassans
Gött! Jofan, det började jättebra och allt va så bra det hår att bli men tog en till och sen bar det av åt helvete.
Hände verkligen allt det där? Var det en cocktail i pillret?
Citat:
Ursprungligen postat av Maate
Är det stora risker att något går fel om jag tar min E oskuld på ett rave? Har inga psykiska problem och är i fysisk "toppform" (om det spelar nån roll). Svar uppskattas
Risken är inte stor, men det finns en risk för att det kan gå dåligt. Jag tycker inte att man ska ta MDMA på festivaler och liknande, speciellt inte första gången...
Citat:
Vad jag har hört så ska man dock ta det dagen innan för att det ska få effekt.
Det stämmer inte, man kan ta det någon/några timmar innan.
Citat:
4. 200mg är alldeles för mycket för en förstagångare som dessutom bara väger runt 60 kg! Jag skulle rekommendera att köra runt 120mg (max 150) med en gång istället. Att fylla på MDMA efter att man intagit en gång är värdelöst eftersom att du aldrig kommer att må särskilt mycket bättre av att dosera efter att du börjat peaka. Håll er till en mängd som ni tänker att ta och kör hårt på det istället!
200mg är inte mycket om man inte tar allt på en gång. Påfyllningen ger inte mer effekt (som du säger), men det kan förlänga upplevelsen om man tar det innan man börjar dala.
Citera
2014-09-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Hände verkligen allt det där? Var det en cocktail i pillret?

Risken är inte stor, men det finns en risk för att det kan gå dåligt. Jag tycker inte att man ska ta MDMA på festivaler och liknande, speciellt inte första gången...

Det stämmer inte, man kan ta det någon/några timmar innan.

200mg är inte mycket om man inte tar allt på en gång. Påfyllningen ger inte mer effekt (som du säger), men det kan förlänga upplevelsen om man tar det innan man börjar dala.
Japp, jo de måste varit någon lätt psykadelisk drog i, plus annat skit. Eller så är dom jävligt bra och jag bara helt dum i huvet och lättpåverkad
Tog dagen efter och de va såklart inte alls så starkt men förvånadsvärt ändå ett hyfsat E-rus
Nu ska de rökas lite benzo, ha de gott gubben!
Citera
2014-09-20, 20:27
Medlem
16.20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maate
Sålänge du kör ansvarsfullt och det inte är något konstigt i tabletterna är det inte så stor risk, till skillnad från vad tidigare personer har sagt så tycker jag det också kan vara en riktigt bra förstagångsupplevelse att ta sin E-oskuld på ett rave med sköna personer.
Citera
2014-09-20, 21:15
Medlem
imaginarypowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Rekommenderar verkligen inte att ni är utomhus när det är första gången för din vän. Det kan bli dåligt!
Kan inte börja inomhus och sen gå ut om ni känner för det?

Vi kan tyvärr inte vara inomhus men jag har tänkt ta med min vän till ett najs naturreservat (liten bilresa dit) så det inte blir speciellt mycket folk, antagligen inga människor alls, och vi tar med oss filtar, kuddar, täcken och en massa god frukt! Det kan väl ändå vara soft för en förstagångare? Kombinerat med solglasögon så man slipper noja för att man ser ut som ett ufo. Tänkte att vi sover i bilen den natten, om vi hittar en soft parkeringsplats är det väl ändå fint?
Citera
2014-09-21, 00:45
Medlem
Citat:
.
Det kan vara skönt att ha tillgång till alla bekvämligheter som finns inomhus, extra mycket när ruset börjar klinga av. Men det är väl inte hela världen om det skulle bli jobbigt.
Ta med vatten och extra kläder, ficklampa kan också vara bra att ha.

Det är inte bra att köra bil dagen efter, men det kanske du inte bryr dig om.
Citera
2014-09-21, 02:12
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:

1. Detta är relativt individuellt och mitt tips är att äta sådant som innehåller magnesium i vanlig mängd innan intag av knappen. Själv gjorde jag misstaget att knapra dubbelt upp rekommenderad dos Magnesium innan en kväll på 6-EAPB (Kan enkelt sagt jämföras med E) och fick då, likt överdriven konsumtion av Magnesium ger, en för jävla rännskita i samband med intaget.

Detta gjorde mig extra uttorkad, plus min idiotiskt lilla mängd vatten jag konsumerade, och jag fick panikdricka vattenglas på vattenglas när ruset avtog tills jag kände mig bättre. Var inte trevligt.

2. 5-HTP kan absolut rekommenderas, men efter ruset. Vissa påstår att det är lugna puckar att inta detta tillsammans med E, men risken för serotonergt syndrom finns. Detta vill du inte uppleva, i värsta fall kan det leda till döden. Inte vanligt vad jag vet men risken finns, man får väl själv avgöra om saken. Inta 5-HTP 24 timmar efter intaget av E är vad jag anser och följ burkens anvisningar, gör detta högst två veckor. Efter dessa par veckor får du inte effekt längre, och endast sliter på levern i onödan.

3. Inta inte tramadol samma kväll, oavsett om flera timmar gått sedan du landat. Likt ovan, serotonergt syndrom kan lura bakom hörnet. Dagen efter vågar jag inte uttala mig om, men skulle tro detta är utom någon som helst risk. Mitt tips är ändå safety first och att spara dina tramadol om du mot förmodan skulle må eländigt flera dagar efter din seglats med Eva, då skulle jag i ditt fall i sådant fall inta tramadolen för att lindra det hela. Dock, om du har tillgång till benso av valfri sort är det kanoners att knapra i sig ett par stycken när du landar/dagen efter. Eller rent av alkohol, det kan också fungera hyfsat bra. Men som sagt, tramadol är något helt annat.

Själv har jag aldrig någonsin upplevt avtändning/deppighet efter en kväll på E, men det är såklart inte särskilt intressant i ditt fall när folk tenderar reagera olika. Men den generella bilden av E är att AT's är ovanliga. Jag mår nästintill bättre än "det vanliga livet" dagen efter E, enda centralstimulanten jag även aldrig hade svårt att somna efter dess rus.

4. 200mg är en saftig dos, alldeles för mycket i min mening. Jag skulle dosera en gång, visst, påfyllningar direkt efter första dosens effekt kan slå på bra men i runda slängar förlänger den mestadels första doseringens rus. Mitt tips återigen är att låta honom droppa 120mg, lagom och tillräckligt för att ge en underbar upplevelse. För stor dos kan göra det hela mest rörigt och ogreppbart, vilket för vissa är obehagligt. Uppgången på E är speciell, jag som älskade MDMA fann alltid upcomen ganska jobbig men när den släppt var paradiset ett faktum.

Naturen låter som en ypperlig plats att genomföra detta på, men se till att ta med vatten och något lättätet. Gå inte för långt bort från hemmet om något mot förmodan skulle gå fel.

Segla lugnt!

Edit: Kom ihåg, om du själv inte är medveten om saken eller annars bör göra din vän varse om det, att MDMA har en förmåga att omvandlas till MDA(?) i kroppen vilken är hallucinogen och bidar till vissa hallucinationer mot slutet av vissa rus på MDMA, inget konstigt.

Nu blev det långt här! Lite sent svar också.
Senast redigerad av Presentpapper 2014-09-21 kl. 02:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in