Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-23, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av safeuphigh23
såg nyss vad Lovisas bror skrev på Facebook. Vila i frid Lovisa, så oerhört grymt men tack och lov att Jonna har fått det straffet hon förtjänar.

Daniel Lindh

den 20 mars kl. 23:38 · Zinkgruvan · Har redigerats ·

.

Nu har min älskade syster varit borta i över nio månader. Saknaden är så fruktansvärt stor och detta är det jobbigaste som jag har fått varit med om. Både att få mista min syster men även många som man trodde var ens vänner. Jag kan verkligen inte förstå hur folk i gruvan kan tycka mer synd om honom som är en del av att jag och min familj blev drabbade av denna tragedi, och ser honom som ett offer. ÄR inte jag ett offer?? Den sanna historien är att han lurade bägge tjejerna, och smekte upp dem bägge två, jag har fått allt material som är kopierat ifrån hans telefon så jag har läst allt! Den som vill se med egna ögon är välkommen upp för att läsa. Men det som är mest oförlåtligt är att han visste om att Lovisa hade blivit knivhuggen i halsen och att hon aldrig dök upp på jobbet, både hallmattan och duschdraperi var försvunna från lägenheten, men han ringer ändå inte polisen?! Och han sa inte heller något när han stod hemma på min gård och tittade mig i ögonen. Men det som gör mig mest arg och besviken är att jag och min familj måste anpassa oss, och bli illa till mods för att folk beter sig illa, människor hälsar inte längre på mig när jag möter dem. Det vi har gått igenom önskar jag inte ens min största fiende.

Håller med med honom till 100%. Kan inte förstå att folk kan tycka synd om denna ryggradslösa och självömkande mähän..

Det enda Lovisas familj ska göra är att strunta i folk i gruvan. De som inte hälsar längre - är inte värda att hälsas överhuvudtaget.

Lovisas familj är de enda som har betett sig som normala människor - trots den onormala situationen de har tvingats in i..

Killen som svek båda flickorna räknar väl att vara sjukskriven resten av livet pga det "TRAUMAT" HAN HAR blivit utsatt för. Samma gäller troligtvis resten av hans veka släkt..

Jag skulle inte bli förvånad om jag läste i tidningen att denna släkt har vägrat att kliva av en buss ifall samhället inte ställer upp med försörjning utan motkrav för resten av livet..
Citera
2015-03-23, 18:11
Medlem
T34Panzers avatar
Synd att det kopierade materialet från Don Juans, ursäkta Jonas Albins, mobil inte kunde läggas upp här till allas beskådan. Skulle vara intressant som ett tillägg till FUP och dessutom eftersom han vägrade låta sig förhöras inför tingsrättens åhörare. Jag har hela tiden tyckt att han varit ett ryggradslöst kräk. Och att nu läsa att folk på arbetsplatsen tycker synd om honom. Stackars Lovisas redan hårt prövade familj. Men han kör väl med sin ledsna-hundvalp-blick som vanligt.
Men jag hoppas han att aldrig kommer att få ro i vare sig hjärta eller själ...
Citera
2015-03-23, 19:36
Medlem
skorpiogirl88s avatar
Tror ni Jonas Albin var inblandat i mordet?mycket konstigt om polisen inte gick genom hans mobiltelefon i utredeningen vilket dom alltid gör hos mistänkta..hur har ni fått information om han visste att hon va knivstukken i halsen?kan ni bevisa det?polisen hadde nog tagit reda på om detta är fakta.
Citera
2015-03-23, 19:40
Medlem
skorpiogirl88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Synd att det kopierade materialet från Don Juans, ursäkta Jonas Albins, mobil inte kunde läggas upp här till allas beskådan. Skulle vara intressant som ett tillägg till FUP och dessutom eftersom han vägrade låta sig förhöras inför tingsrättens åhörare. Jag har hela tiden tyckt att han varit ett ryggradslöst kräk. Och att nu läsa att folk på arbetsplatsen tycker synd om honom. Stackars Lovisas redan hårt prövade familj. Men han kör väl med sin ledsna-hundvalp-blick som vanligt.
Men jag hoppas han att aldrig kommer att få ro i vare sig hjärta eller själ...
Håller med dig..skulle vore intresant att veta också värför inte detta togs med i fup om det är sant
Citera
2015-03-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiogirl88
Tror ni Jonas Albin var inblandat i mordet?mycket konstigt om polisen inte gick genom hans mobiltelefon i utredeningen vilket dom alltid gör hos mistänkta..hur har ni fått information om han visste att hon va knivstukken i halsen?kan ni bevisa det?polisen hadde nog tagit reda på om detta är fakta.

Inblandad, vet jag inte. Men dom arbetade på samma arbetsplats där hon inte dök upp den dagen. Han måste också rimligen varit hemma hela kvällen utan att Lovisa dök upp, utan att ha reagerat på något sätt, tagit kontakt med någon eller eftersökt henne. Vad som framgår.

Dom hade ett förhållande och bodde tillsammans.

Jag hade åtminstone försökt ta reda på var min sambo var?
Citera
2015-03-23, 20:57
Medlem
Yrpannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inblandad, vet jag inte. Men dom arbetade på samma arbetsplats där hon inte dök upp den dagen. Han måste också rimligen varit hemma hela kvällen utan att Lovisa dök upp, utan att ha reagerat på något sätt, tagit kontakt med någon eller eftersökt henne. Vad som framgår.

Vad jag förstått så var han väl ute o letade på kvällen? De kom väl hem till BOs bror? (Kan minnas fel nu)

De bodde inte tillsammans, hon hade egen lgh.
Citera
2015-03-23, 21:11
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Testa att läsa FUP:en. Behöver du torka dig i röven finns det speciellt papper som fungerar mycket bättre. Du kommer framstå bättre och det kommer inte svida där bak.
Citera
2015-03-23, 21:48
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Juridisk definition vet jag inte om jag kan svara på. Tänker någonstans där man borde ha all anledning att känna sig trygg i. Jonna hade ingen nyckel till lägenheten utan stod därför och lurpassade utanför.

Hem behöver inte alls vara den adress man är mantalsskriven på.
Om jag sover i min båt, i mitt tält, min tattartermos eller på hotellrum, så räknas dessa som mitt hem.
Det är bara att titta på vad som anses vara ens bostad när det gäller hemfridsbrott. Svårare än så är det inte.

I det här fallet har mordet således skett i BO:s bostad.
Senast redigerad av Handsekreteraren 2015-03-23 kl. 21:51.
Citera
2015-03-23, 21:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Hem behöver inte alls vara den adress man är mantalsskriven på.
Om jag sover i min båt, i mitt tält, min tattartermos eller på ett av mig hyrt hotellrum, så räknas dessa som mitt hem.
Det är bara att titta på vad som anses vara ens bostad när det gäller hemfridsbrott. Svårare än så är det inte.

I det här fallet har mordet således skett i BO:s bostad.
Det anser inte domstolarna. Därför är hovrättsdomen obegriplig.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-03-23 kl. 21:54.
Citera
2015-03-23, 22:00
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiogirl88

medhjälp? skyddande av brottsling ?
Citera
2015-03-23, 22:00
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det anser inte domstolarna.

Du får gärna styrka sitt något kategoriska uttalande om jag skall köpa ditt påstående.

F.d. överåklagare Alhem verkar gå på min linje, och han torde vara hyggligt kunnig.
Citera
2015-03-23, 22:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Du får gärna styrka sitt något kategoriska uttalande om jag skall köpa ditt påstående.

F.d. överåklagare Alhem verkar gå på min linje, och han torde vara hyggligt kunnig.
Visst. Läs domarna, det står ingenstans att BO bodde i Askersund, däremot att hon växlade boende mellan Åmmeberg och Zinkgruvan (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.. Och vad lagen säger om boende har jag förklarat.
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Folkbokföringslagen säger att man bor där man regelmässigt tillbringar sin dygnsvila, och hon sov oftast i Åmmeberg eller Zinkgruvan. Domstolarna säger ingenting om att JA:s bostad skulle vara Lovisas bostad, så varifrån HR fick idén om en livstidsdom är fortfarande ett mysterium.
Alhem är populist. Han tycker det folk gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in