Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det är INTE JN, JA, LL eller föräldrar som begått något brott. Sluta försök att måla upp en bild av att JH handlat i en psykos eller djupt deprimerat tillstånd pga dem. Vad jag vet har det inte rapporterats att JH behövt medicinsk vård pga psykisk ohälsa i någon form. Hon har inte brutit ihop i rätten, gråtit, hyperventilerat, fått utbrott, blivit mållös eller fått panik. Hon valde (säkert advokatens rek.) att lämna rättegångssalen när obduktionsutlåtande/bilder mm kom upp. Advokaten vill inte visa upp en känslobefriad klient i det ögonblicket.

Det handlar inte om det, det handlar om att det är _ALDRIG_ någonsin en enda parts ''fel'' Och jag har varken nämnt psykos eller djup depression. Behövs varken eller om personen tillhör AST spektrumet.

DJ,JF och AC bröt inte ihop,hyperventilerade inte,fick ej panik eller dylikt under rättegången heller.

Och hade inga som helst svårigheter när dom i detalj berättade om vad dom i flera timmar hade utsatt CL för innan man till slut tog honom av daga. Samtliga helt friska (fanns överhuvudtaget inga som helst anmärkningar på någon, förutom den ångestproblematik som JF hade medicinerats för sen han förlorade sin far några år tidigare)

Så att JH inte gjort det är inte talande för ett förbannat dugg.

Vart kommer din ''erfarenhet'' av dessa ''psykopater'' ifrån? CSI? Criminal Minds kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Efter att hon åberopat att "få sin egen stjärnadvokat" så har hennes egen story ändrats kapitalt. Nu minns hon "bara" det som ligger henne till fördel i målet.

Eriksson kom in i spelet en bra stund efter dom första förhören. Borde inte du som varit på plats och stått och tjuvlyssnat på anhöriga när dom pratar veta sådant redan kan man tycka? Så vad exakt är det hon har ''glömt'' numera från dom tidiga förhören (dvs allt som sagt efter samtalet hon hade med polispatrullen som åkte ut till huset)
Senast redigerad av dip 2014-12-08 kl. 23:32.
Citera
2014-12-08, 23:33
Medlem
Scrupcis avatar
Det svårt att riktigt förstå hur hon är då det bara finns skriftliga förhör att ta del av, vilket gör att man skapar en bild i huvudet. Man kan ju spekulera i att kylan beror på medicinering, trötthet, nervositet etc, men att se och höra hur någon agerar i verkligheten är något helt annat. Finns det några inspelningar utan att hennes röst är förvrängd?
Citera
2014-12-08, 23:41
Medlem
Gör inte det. Jonna uppvisar klart psykopatiska tecken även om det är svårt att utläsa vad hon lider av utan en grundlig undersökning. Även personlighetsstörningar som borderline eller antisocial personlighetsstörning kan uppvisa psykopatiska drag. Sedan finns det flera psykopater som inte agerar ut den på ett kriminellt sätt först när de är äldre, och om JH beskrivs som manipulativt så är detta ganska talande för hennes personlighet. De låtsas även att känns empati. Svartsjukedramat kan ha varit det som visade dess mest brutala sida. Skulle vara extremt intressant att genomföra en magnetröntgen på den misstänktes hjärna.

"Psykopater pga. sina neurobiologiska skador så förblir de känslomässigt omogna livet ut. Likt ett litet barn, det var inte jag, det var han/hon, eller pga av någon annan orsak - "Tyck synd om mig"". De tar oftast inte ansvar utan vill att andra skall "tycka synd om" dem, för att på så sätt slingra sig undan."
-Dr. Martha Stout
Citera
2014-12-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Få allt detta gällande hennes personlighet att gå ihop med att det var JA bägge gångerna som sökte upp henne (styrks av ett flertal i FUP) samt hon som tog initiativ att avsluta med JA första vändan. (och då hade hennes äventyr med JN varit över i flera månader, något hon också tog initiativet till, styrks också i FUP)

Det var JN som skulle flyttat ut, och allt ''dramatiskt'' beteende som han hänvisar till rör helt och hållet när deras relation fortfarande fanns i dess ursprungliga form. Framkommer rätt tydligt att han haft alla möjligheter i världen att söka sig till nytt boende. (men har väl rimligtvis varit alldeles för bekväm med saker för att ta det steget och göra det.)

På vilket sätt tycker du att detta bevisar att Jonna inte har en personlighetsstörning? Och hur menar du att något "styrkts i FUP"? Det är människors vittnesmål, ibland baserade på sådant de sett, ofta baserat på sånt de hört. Inte sällan från huvudpersonen Jonna själv; den överdriftstenderande och manipulativa mörderskan. För det är ju "styrkt i FUP" att hon tenderar att överdriva; det var ju en där som sa så...

Jag vet förstås inte om Jonna har en personlighetsstörning eller ej, men utesluter det inte. Tycker det är intressant att resonera kring det. Tycker därutöver att det är spännande (och lite roande) att läsa dina oerhörda ansträngningar att "bevisa" hennes stabila personlighet och radda upp exempel på andras nedriga behandling av henne, som tydligen till sist, nästan logiskt, driver henne in i Styckmördarfällan.
Nej du dip, jag utesluter inte heller att du har en personlighetsstörning. Men visst ja, du är ju utredd på längden och tvären av psykiatriker och rättspsykiatriker i hela riket, eller hur var det nu du skrev? Så du vet förstås redan att du är genomstabil och sund i ditt sätt att uppfatta och relatera till omgivningen.
Du är intressant som fenomen, inte bara i denna tråd.
Citera
2014-12-08, 23:44
Medlem
larsingvarsfrus avatar
När man upptäcker att man har att göra med en psykopat, är det försent.
En psykopat är som ett tomt badkar, DET kräver att fyllas. Kärlek, tjänster, pengar, uppmärksamhet ja allt som kan tänkas behövas för psykopatens lust och lek. Medan du öser och öser, står psykopaten bredvid, leende i mjugg med badkarsproppen bakom ryggen.
Citera
2014-12-08, 23:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Det svårt att riktigt förstå hur hon är då det bara finns skriftliga förhör att ta del av, vilket gör att man skapar en bild i huvudet. Man kan ju spekulera i att kylan beror på medicinering, trötthet, nervositet etc, men att se och höra hur någon agerar i verkligheten är något helt annat. Finns det några inspelningar utan att hennes röst är förvrängd?

Rösten är förvrängd, men så här låter hon under larmsamtalet till polisen efter att hon mördat och styckat. Ett i mina öron ovanligt samtal, men vad vet jag.

http://www.expressen.se/nyheter/misstankta-mordaren-skrattar-i-larmsamtalet/
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2014-12-08 kl. 23:48.
Citera
2014-12-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Jag VET INTE men jag TROR och är rätt övertygad om att försvarsadvokaten sagt till Jonna "vilka bitar hon ska minnas och vilka bitar hon ska bortförklara!
Det är helt klarlagt och uppenbart tydligt att JH i dom första förhören defakto medgett att hennes intention var att mörda LL!
Efter att hon åberopat att "få sin egen stjärnadvokat" så har hennes egen story ändrats kapitalt. Nu minns hon "bara" det som ligger henne till fördel i målet. Allt hon berättat tidigare i sina erkännanden har hon hastigt och lustigt "glömt".
Slug och skicklig advokat som lett henne dit, men jag tror faktiskt han brustit i sin proffession i detta makabra fall.... Inte mig emot!
I morgon kommer jag åter vara på plats på förhandlingarna för inte kan man missa åklagarens slutplädering och JH:s reaktion på denna!
Fast ärligt talat tror jag inte på nån reaktion...
Så fruktansvärt sjukt kall som hon visat sig vara trots det hon gjort!
Galet sjukt och ändå är hon inte sjuk i lagens mening!

Håller helt med dig. Känns som att hon är väldigt hjälpsam och minns väldigt mycket, exempelvis en minnesbild när hon berättar om styckningen. På förhören har hon närmast kört med samma försvar genom att säga att hon inte minns eller att allt var kaos. Advokaten vill måla upp en bild där allt sker väldigt snabbt och kaosartat istället för att få JH att framställa som en kall och beräknande styckmördare. Hade hon haft lite mer innanför pannbenet så kanske hon skulle ha kommit undan med detta mord, men hon faller liksom på sina egna naiva misstag. Det visas bland annat upp genom alla "googlingar". Även där har advokaten troligtvis sagt åt henne vad hon säga gällande detta. Dela gärna med dig om dina upplevelser i rättssalen imorgon, väldigt intressant att höra!
Citera
2014-12-08, 23:49
Medlem
Ska bli skönt med en ny rättegångsdag imorgon så man kanske slipper läsa en massa skit här och kanske lite fakta från rätten.
Citera
2014-12-08, 23:52
Medlem
Citat:
DJ,JF och AC bröt inte ihop,hyperventilerade inte,fick ej panik eller dylikt under rättegången heller.
Samtliga helt friska (fanns överhuvudtaget inga som helst anmärkningar på någon, förutom den ångestproblematik som JF hade medicinerats för sen han förlorade sin far några år )

http://na.se/nyheter/askersund/1.2729888-friskforklarad-kan-anda-vara-sjuk
Citera
2014-12-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virtualreality
Jag vet förstås inte om Jonna har en personlighetsstörning eller ej, men utesluter det inte. Tycker det är intressant att resonera kring det.

Förklara logiken i detta när det enbart visat sig i relationer till två människor. Relationer som av utomstående uppfattats som allt annat än normal. Du får alltså bortse från denna omständighet, så hur exakt är det då vettigt eller vad för sannolikhetsfaktor finns ens att dessa två exempel är enda stället detta skulle manifesterat sig själv på 25 år?

Eller skall du desperat hänga dig fast nu vid den där ''hörsägen'' om vad JH sagt i korridoren utanför rättssalen efter han en stund innan mer eller mindre blivit kallad för dålig förälder och känslokall av sin dotter?

Dom andra exemplen ni valt att hänga fast er vid, som hur ''känslokall'' hon verkat i rätten och i förhör har ni också fått exempel på ett relativt aktuellt fall där TRE olika GM inte hade några som helst svårigheter att göra samma (ett fall som är betydligt brutalare på alla sätt och vis) och där samtliga är helt frisk enligt lagens mening (och där utredningarna enbart har anmärkning vad gäller JF's panikångest problematik)

Ytterligare ett ''stödjeben'' för psykopat fantasterna som inte betyder ett dyft alltså.

Citat:
Men visst ja, du är ju utredd på längden och tvären av psykiatriker

Enligt dom verktyg dagens psykiatri har att tillgå. Att du befäster din position som glasklar idiot har dock aldrig varit tydligare.
Citera
2014-12-09, 00:00
Medlem
Citat:
http://na.se/nyheter/askersund/1.2729888-friskforklarad-kan-anda-vara-sjuk

Alla tre skulle alltså ha det? Och alla tre har klivit rätt igenom RPU's utan anmärkningar. Det som gör er skrattretande är att ni bortser från allt som ej passar in, och det som sedan inte finns där det skapar ni för att kunna driva dessa ''intressanta spekulationer''
Citera
2014-12-09, 00:05
Medlem
Citat:
Förklara logiken i detta när det enbart visat sig i relationer till två människor. Relationer som av utomstående uppfattats som allt annat än normal. Du får alltså bortse från denna omständighet, så hur exakt är det då vettigt eller vad för sannolikhetsfaktor finns ens att dessa två exempel är enda stället detta skulle manifesterat sig själv på 25 år?

Eller skall du desperat hänga dig fast nu vid den där ''hörsägen'' om vad JH sagt i korridoren utanför rättssalen efter han en stund innan mer eller mindre blivit kallad för dålig förälder och känslokall av sin dotter?

Dom andra exemplen ni valt att hänga fast er vid, som hur ''känslokall'' hon verkat i rätten och i förhör har ni också fått exempel på ett relativt aktuellt fall där TRE olika GM inte hade några som helst svårigheter att göra samma (ett fall som är betydligt brutalare på alla sätt och vis) och där samtliga är helt frisk enligt lagens mening (och där utredningarna enbart har anmärkning vad gäller JF's panikångest problematik)

Ytterligare ett ''stödjeben'' för psykopat fantasterna som inte betyder ett dyft alltså.

Enligt dom verktyg dagens psykiatri har att tillgå. Att du befäster din position som glasklar idiot har dock aldrig varit tydligare.

Vill du vara snäll och redogöra för JH:s övriga relationer under 25 år, dip? Jag är jättenyfiken.
Angående min position som glasklar idiot så har du fel, den har varit tydligare i andra sammanhang, det är dock ingen beständig position. Och huruvida jag befinner mig i den positionen just nu eller ej, därom tvistar du och jag. Eller tvistade iallafall. Jag gillar dig dip, det är alldeles sant <3 Du är spännande. Liksom Jonna. Och människor överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in