Citat:
Ursprungligen postat av
Pallot
I och med att jag jobbar i branschen kan jag säga som såhär att man inte ens kvalar till en deltävling i Miss Universe om man inte "ställer upp" på vissa tjänster (läs: de flesta modeller är prostituerade). Att offret följer med en man hem framstår alltså varken som klumpigt eller korkat, utan det är så bizzen funkar.
Jag skulle inte önska att mina egna barn blev modeller om jag säger så. Man brukar prata om "casting couch" i hollywood men modellbranschen är rena horhuset. Och de risker det innebär, som att bli uttnyttjad t.ex. (även om kidnappad och torterad uppenbarligen är en raritet).
Självklart är det synd om brottsoffret MEN jag är inte ett dugg förvånad att hon följde med honom hem, de flesta modeller följer nog med även skumma typer hem för rätt pengar eller "du kvalar vidare i tävlingen" t.ex.
Sluta myta din tönt. Jag har flera barndomskamrater som har jobbat och jobbar i modellbranschen och de har aldrig stött på något som du antyder.
Man vänder sig alltid till en auktoriserad agentur och branschfolket är duktiga på att sålla bort pervos bland fotograferna och agenterna, såna blir inofficiellt svartlistade och får aldrig mer jobba för seriösa agenturer.