Citat:
Ursprungligen postat av
Big Boss
Ja jag tycker det är bullshit att dom inte kan räkna in dom timmarna endast för att det inte är en sammanhängande månad. Det bara straffar folk och är onödigt. Så om min arbetsgivare ändrade så det blev en hel månad med 80 timmar i augusti och tog bort det i februari så skulle det kunna bli godkänt?
Min ekonomi kommer bli totalt fuckad om jag inte kan lösa det här. Vart kan jag ens vända mig om det inte går? Kommunen och soc?
Kan du förtydliga: Tycker du alltså att det är "bullshit" att a-kassorna, organisationer med myndighetsfunktioner, följer vad som tydligt uttrycks i en förordning??? För det handlar ju inte om någon bedömning av exempelvis särskilda eller synnerliga skäl här, det handlar om att lagstiftaren i förordningen tydligt har angivit hur beräkning av rätt till ersättning ska ske.
Blir lite nyfiken...finns det månne även andra myndigheter som du anser borde upprätta egna regelverk istället för att följa beslut som fattats av Riksdag eller Regering? Till exempel kan man ju tänka sig att Polisen borde börja gripa folk för "brott" som inte finns, det vill säga för sådant som inte i lagstiftning anges vara olagligt. Eller domstolar döma folk för dessa "brott". Eller så kan kommunerna sluta tillhandahålla försörjningsstöd, sluta driva skolor eller komma fram till att dom nog inte borde ha vare sig brandkår eller bibliotek. Ja exemplen kan göras otaliga, endast kreativiteten sätter gränserna när man får stifta lagar på egen hand.