Citat:
Ursprungligen postat av
Big Boss
Dom hävdar att jag inte jobbat 6 "kalendermånader" men nu har jag skrivit till dom och tydliggjort för dom att dom borde räkna 18 augusti till 17 februari som 6 månader. Jobbade även minst 480 timmar den perioden. Byråkratiskt bullshit som rövknullar folk. Bara för om man inte börjar den förste i en månad kan man få avslag? Det står att jag jobbat fem månader nämligen, september - december och sen januari. Dom veckorna i augusti o februari räknades inte ens med i beslutet...
Men hoppas mitt tydliggörande hjälpte i omprövan... Annars som sagt byråkrati som rövknullar folk.
Okej. Då förstår jag...
Ärligt talat, jag började garva rakt ut här för mig själv nu då jag läste ditt inlägg

Du har alltså "tydliggjort" för a-kassan hur regelverket bör tolkas
Tur det finns såna som dig, såna som kan sina saker och vet att ryta till när myndigheter och andra okunniga instanser inte förstår dom regelverken som dom har att besluta utifrån. För det är väl så det ligger till? Du har ägnat ordentligt med tid till att läsa in dig på regelverket och kunnat konstatera att a-kassan har fel? För du har väl underlag för det du påstår när du skriver att dom ägnar sig åt "byråkratiskt bullshit"?
Eftersom a-kassor precis som statliga myndigheter ska berätta vad dom baserar sina beslut på, antar jag att dom hänvisat till det regelverk där arbetsvillkoren beskrivs, alltså lag om arbetslöshetsförsäkring 9§, och att du tagit del av vad som står där. Om du inte gjort det hittar du lagen här:
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-1997238-om-arbetsloshet_sfs-1997-238/?bet=1997:238
Kan du berätta på vilket sätt din a-kassa tolkat 9 § fel, vad det är som gör att du kommit fram till att det är "byråkratiskt bullshit" att räkna kalendermånader?