2015-03-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vilken match tror du random allsvenskt lag tänder mest på, mot BP, inför 623 åskådare, eller mot Bajen inför 31000?

det räckte alltså inte för dig att jag fetade påståendet jag anmärkte på? jag tror inte bajen är årets minst intressanta match för spelarna i allsvenskan, men nu råkar det vara fler lag än falkenberg och åtvidaberg som ingår i kategorin "allsvenska lag". tror du på allvar spelarna tagga mer inför att möta hammarby än t.ex malmö?
Citera
2015-03-20, 15:31
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Vad tycker du om amerikanska pengar? Ska det också förbjudas för att göra idrotten rättvisare?

Arbetskamraten sa att det är inte samma sak, dom är ägare till 49% och om klubben är attraktiv kommer sponsorerna också. Dom andra pengarna är skattebetalarna som får betala, han räknade ut att om Bajen, AIK och DIF får samma ersättning som Skellefteå hockey fick från sina skattebetalare skulle dom få 235.000.000 var.

Det är nog iallafall skattebetalardoping inom idrottens bönder.

Det kommer tyvärr gå lite trögt för Bajen den här säsongen, tror inte dom blir bättre än 5:a.
Citera
2015-03-20, 17:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
det räckte alltså inte för dig att jag fetade påståendet jag anmärkte på? jag tror inte bajen är årets minst intressanta match för spelarna i allsvenskan, men nu råkar det vara fler lag än falkenberg och åtvidaberg som ingår i kategorin "allsvenska lag". tror du på allvar spelarna tagga mer inför att möta hammarby än t.ex malmö?
Jag såg det fetade, men någonstans i min ursprungspost läste du, och andra, in ett "mot alla andra lag" istället för "mot andra lag" som väl inte är riktigt samma sak och min poäng var ju ganska tydlig då jag jämförde med BP och FFF.
Citera
2015-03-20, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Får intrycket av att denna säsong handlar mycket om DIF vs Bajen och prestigen i att hamna före den andre. Har jag rätt?
Nej... Tvärtom snarare.
Citera
2015-03-20, 20:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Nej... Tvärtom snarare.
Vad vore en "rimlig" målsättning då?
Citera
2015-03-20, 23:30
Medlem
jacoooops avatar
Citat:

Vi har svalt Nannes snack om att bara tävla mot sig själv.

Jag tror att vi kommer före DIF i år, men det är ingenting jag bryr mig nämnvärt om.
Citera
2015-03-21, 09:36
Avslutad
Citat:
Trodde du bjöd på någon konstig typ av ironi...

Självklart handlar denna säsong i mångt och mycket för Bajen att försöka placera sig framför våra antagonister.
Citera
2015-03-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
"Problemet är att vi är inte BP, eller Falkenberg, den underskattning som de kan få tror jag inte vi får utan motståndarna kommer att känna till vårt spel och vara lika taggade, om inte mer, som mot andra allsvenska lag."

Hur tolkar ni den meningen som att matcherna mot Bajen är årets match för alla lag? Är ni inte läskunniga eller?

Tror det är passusen "om inte mer" som gör det, och med lite illvillig tolkning går allt

Det är självklart Malmö alla vill slå, tätt följt av AIK och IFK Göteborg. För egen del vill jag helst slå Dif, Malmö, Hammarby och IFK Göteborg. Dif ligger självklart överst på den listan, men det har såklart bara supportermässiga anledning (MFF och IFK är ju dels supportermässiga, men i MFF:s fall främst sportsliga anledningar).
Citera
2015-03-21, 16:54
Medlem
Yodawgimbads avatar
Halmstad är ju bra, får pisk av division 1 .
Citera
2015-03-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Halmstad är ju bra, får pisk av division 1 .

Luktar nedflyttning om HBK. Ny tränare, nytt lag och inte mycket verkar ha hunnit falla på plats.
Citera
2015-03-21, 17:19
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Luktar nedflyttning om HBK. Ny tränare, nytt lag och inte mycket verkar ha hunnit falla på plats.

Kicken av Gustafsson för Jan "Janne" Jönsson kändes ganska tveksam redan där och då. Bättre än Jens är han säkert men är verkligen Jan "Janne" Jönsson så bra att man kickar en tränare som har lyckats hålla kvar en trots dåliga odds? Tveksamt.
Citera
2015-03-21, 17:59
Medlem
cooldogs avatar
Fan kanske blåvitt känns jävligt bra detta år. Är mycket mer optimistisk nu än vad jag var förra året vid denna tidpunkten. Spelare som gör mål, vill ha mål, offrar sig. Tror vi kommer vara med att hota om guldet från början. Känns som vi har en bättre spelidé, bättre spelare och en bättre tränare.

Hur ser ni andra på Blåvitt? Bättre eller sämre än förra året?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in