2015-03-20, 23:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Så du menar att du kan köpa bränsle där? Knappast.

Om du säger att glass har arsenik, så skulle jag vara motiverad att kolla det. För jag äter glass. Skulle du inte vilja veta det?

Ok, om du,eller någon annan, menar allvar med att ni tror att chemtrail finns så har ni tveklöst chansen att bli mänsklighetens räddare genom att avslöja detta taskspeleri. Vad sägs om att någon av er börjar genom att söka jobb på Arlanda?
http://www.arbetsformedlingen.se/Globalmeny/Kontakt/Hitta-din-arbetsformedling/Kontorssidor/Region-Stockholm/Stockholm/Luftfart.html

Sök ett av jobben på plattan så borde det inte vara särskilt svårt att komma åt lite bränsle.
Hör du av dig sen hur det gick?
Citera
2015-03-21, 08:02
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
jaha ok, Jag vill fortfarande ha en källa. Så att jag kan verifiera. Annars blir det så som Snaken säger, att man bygger fakta på saker du inte verifierat.

Källa?
Om du ser en strimma på himlen så lär den till 99% vara av ett modernt plan då det väldigt sällan flyger annat i Europa. Mer eller mindra alla plan från 80-talet och framåt har high bypass motorer.
Citera
2015-03-21, 08:15
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok, om du,eller någon annan, menar allvar med att ni tror att chemtrail finns så har ni tveklöst chansen att bli mänsklighetens räddare genom att avslöja detta taskspeleri. Vad sägs om att någon av er börjar genom att söka jobb på Arlanda?
http://www.arbetsformedlingen.se/Globalmeny/Kontakt/Hitta-din-arbetsformedling/Kontorssidor/Region-Stockholm/Stockholm/Luftfart.html

Sök ett av jobben på plattan så borde det inte vara särskilt svårt att komma åt lite bränsle.
Hör du av dig sen hur det gick?

När jag går runt planet så snackar jag ofta med tankkillen och ibland ställer jag in hur mycket bränsle jag vill ha i tankarna via tre mätare under vingen innanför tankluckan.

De tar prov på bränslet ofta för att se om det är rent. Man kollar mest om det innehåller vatten eller andra föroreningar. Inte för chems då utan för partiklar som kan sätta sig i våra filter eller insprutningsmunstycken i jetmotorn.

Vet inte hur aluminium och uran, barium och strontium kommer igenom ens detta enkla test. Hur virus och bakterier gör förstår jag inte heller. Att för dem ligga i ett bränslebad i ner till minus 38C för att sekunden senare förbrönnas och så ut i minus 78C är klurigt om de skall överleva.

Allt bränsle på Arlanda kommer i en hydrant i marken. Ett rör alltså och alla plan tankar samma soppa.
På vissa platser har de en tankbil.

Jag skulle lätt kunna ta prov men om jag gjorde det och det (naturligtvis) visade sig inte finnas något så skulle chemstroende bara anklaga mig för att vara med på konspirationen. Noll bevis för dem även om man alktså hade ett äkta bevis. Så det gör jah inte.
Citera
2015-03-21, 09:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
När jag går runt planet så snackar jag ofta med tankkillen och ibland ställer jag in hur mycket bränsle jag vill ha i tankarna via tre mätare under vingen innanför tankluckan.

De tar prov på bränslet ofta för att se om det är rent. Man kollar mest om det innehåller vatten eller andra föroreningar. Inte för chems då utan för partiklar som kan sätta sig i våra filter eller insprutningsmunstycken i jetmotorn.

Vet inte hur aluminium och uran, barium och strontium kommer igenom ens detta enkla test. Hur virus och bakterier gör förstår jag inte heller. Att för dem ligga i ett bränslebad i ner till minus 38C för att sekunden senare förbrönnas och så ut i minus 78C är klurigt om de skall överleva.

Allt bränsle på Arlanda kommer i en hydrant i marken. Ett rör alltså och alla plan tankar samma soppa.

Jag skulle lätt kunna ta prov men om jag gjorde det och det (naturligtvis) visade sig inte finnas något så skulle chemstroende bara anklaga mig för att vara med på konspirationen. Noll bevis för dem även om man alktså hade ett äkta bevis. Så det gör jah inte.

Nä, det lär kappast hjälpa - tänkte mer att de kanske kunde bevisa för sig själva att de är lurade..
Jag har också, periodvis, haft access att gå runt fritt på plattan på Arlanda, Gardemoen och Kastrup (kan skicka PM om någon undrar varför jag fick tillstånd till detta) och pratade då bland annat även med de som tankar, lastar, avfrostar planen och även med piloter som gjorde flightcheck (heter det så?), utan att någonsin stöta på något hemlighetsmakeri eller konstigheter. Men hela fenomenet är ju så korkat så det är obegripligt att man ska behöva fundera på att bevisa något ens.
Citera
2015-03-21, 09:30
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Så du menar att du kan köpa bränsle där? Knappast.

Om du säger att glass har arsenik, så skulle jag vara motiverad att kolla det. För jag äter glass. Skulle du inte vilja veta det?
Nej, hade du inga som helst bevis för att glass innehöll arsenik eller ens en vettig förklaring till varför man skulle tillsätta det skulle jag bara avfärda dig som en idiot och fortsätta äta min glass.
Citera
2015-03-21, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej, hade du inga som helst bevis för att glass innehöll arsenik eller ens en vettig förklaring till varför man skulle tillsätta det skulle jag bara avfärda dig som en idiot och fortsätta äta min glass.
Precis, det är på det sättet som chemtrails skulle kunna finnas. För folk tror helt enkelt inte att de gör något fuffens. Och därmed är det ingen som varken kollar eller ens tror på att det skulle vara så.

Därmed blir det väldigt enkelt att genomföra. Det "roliga" är att de som avfärdar sedan brukar hävda att om det vore sant, så skulle "någon ha sett något" osv. Det hela är lite komiskt.
Citera
2015-03-21, 10:29
Medlem
Citat:
Källa?
Om du ser en strimma på himlen så lär den till 99% vara av ett modernt plan då det väldigt sällan flyger annat i Europa. Mer eller mindra alla plan från 80-talet och framåt har high bypass motorer.
Jag vill fortfarande har en källa! (FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd). Kan du inte bara ordna det så att vi kommer framåt i tråden? Kan du visa mig detta, så kan jag ev bli övertygad om att chansen för chemtrails är mindre. Just nu är jag på staketet.
Citera
2015-03-21, 10:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Precis, det är på det sättet som chemtrails skulle kunna finnas. För folk tror helt enkelt inte att de gör något fuffens. Och därmed är det ingen som varken kollar eller ens tror på att det skulle vara så.

Därmed blir det väldigt enkelt att genomföra. Det "roliga" är att de som avfärdar sedan brukar hävda att om det vore sant, så skulle "någon ha sett något" osv. Det hela är lite komiskt.

Då borde du, som påstår att du tror på detta, alltså göra som jag föreslog här ovanför. Sök ett jobb på Arlanda och tag ett bränsleprov själv. Varför gör du inte det?
Citera
2015-03-21, 10:34
Medlem
Citat:

Det är inte enkelt att kolla. Så är det. Om partiklarna är mycket små skulle de kunna passera filtret. Men som sagt, för att kunna kolla det måste man vara en duktig kemist och ha utrustning för detta.

Sedan är det de som påstår att inga svenska civila plan är med i Chemtrails grejen att det är en strikt militär grej och att det är de militära planen som gör detta. Ja, det finns t.om de som påstår att det endast är i USA som de sprayar chems.
Citera
2015-03-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då borde du, som påstår att du tror på detta, alltså göra som jag föreslog här ovanför. Sök ett jobb på Arlanda och tag ett bränsleprov själv. Varför gör du inte det?
Läst i tråden plz. Jag har inte sagt att jag tror på något alls. Jag är öppen för möjligheten, dock är jag hälsosamt skeptiskt i frågan.
Jag tänker inte heller lägga så mycket arbete på att jobba med det. För jag anser att det finns större och viktigare, samt mer solida konspirationer som det är bättre att jobba med.

Dock kan jag lägga så mycket tid att jag hinner diskuterar frågan några minuter på ett forum.
Citera
2015-03-21, 10:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Läst i tråden plz. Jag har inte sagt att jag tror på något alls. Jag är öppen för möjligheten, dock är jag hälsosamt skeptiskt i frågan.
Jag tänker inte heller lägga så mycket arbete på att jobba med det. För jag anser att det finns större och viktigare, samt mer solida konspirationer som det är bättre att jobba med.

Dock kan jag lägga så mycket tid att jag hinner diskuterar frågan några minuter på ett forum.

Fast det är väl du som sitter och hittar på helt egna teorier om att kondensspåren inte är det som andra kallar Chemtrails och att Chemtrails är osynliga etc?
Varför sitter du och hittar på sådant om du inte ens tror på det själv?
Gillar du att skrämma folk eller vad håller du på med?
Citera
2015-03-21, 10:52
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Din logik haltar som en med träben som sluntit med motorsåg.

Finns det något som indikerar chemtrails? Nä utan bara påståendeen av folk men utan några som helst teknisk bevisning. Det är som polisen skulle säga: ska vi utreda ett brott i Åmål. Har det kommit en anmälan? Nä men eftersom vi inte vet så görs det något.

Var enda gång vi ger kemistrimmetroende sätt att kolla själv så kommer svepskäl varför man inte kan det innan ni ens försökt.

Du gjorde själv en totalt idiotisk kommentar som "lol ovetenskaplig" trots att förklaringen hade vetenskaplig grund.

Istället för estone borde du kalla dig stoned, för på den nivån känns dina inlägg i tråden.
Senast redigerad av kjellkritisk 2015-03-21 kl. 10:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in