2015-03-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Och går det ens köpa?
http://www.shell.com/global/products-services/solutions-for-businesses/aviation/ppp/places.html
Zooma in på kartan så hittar du några ställen. Problemen är att de vill att du köper en viss mängd och om du blir insläppt på området.
Citera
2015-03-19, 19:20
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
I frågan om chemtrails vara eller inte vara har jag ställt mig neutral.

Har du glömt bort när du skrev att strimmorna var "onormala" och "låg kvar längre än vad som rä nromalt"?
Citera
2015-03-20, 21:44
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Om det är metaller som aluminium, så kan de väl inte räknas som en aerosol och därmed kommer de nå marken fortare.En jetström finns bara på speciella ställen. Ofta inte i korridorer nära flygplatser och liknande. "En jetström är en kraftig, relativt smal luftström i atmosfären på omkring elva kilometers höjd strax under tropopausen."

Om det är små partiklar i vätskeform som släpps ut så det blir den himmelstäckande dimma som de chemstroende hävdar så får man nog kalla det för en aerosol. Aluminium, barium, strontium, virus, bakterier, uran och morgellons??!!??!! Detta hävdar tokarna att vi släpper ut.

Du har delvis rätt om jetströmmen. Kärnan är oftast hunsat smal men hela lufthavet rör sig med allt från noll (mycket sällan) till ca 150 knop och upp till ca 200 knop i kärnan på jetströmmen.

Jetströmmar finns lika mycket över flygplatser som på andra ställen. De, jetströmmarna, vet inte var flygplatserna ligger.
Citera
2015-03-20, 21:49
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Källa på det? Jag har hört att det är tvärtom. Att moderna motorer inte ska ge så mycket strimmor alls.

Jo, moderna high bypass motorer vilket minst, minst, 99% av alla plan numera har lämnar utmärkta strimmor.
Alla de strimmor du ser på himlen är gjorda av sådana motorer.
Citera
2015-03-20, 22:04
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Om det är en tillsats till bränslet, hur ska du kunna se att det finns något onormalt?
Hur vet du vad som är en normal strimma? Om alla plan har denna tillsats så kommer ju alla stimmor att vara "normal" men ändå en chemtrail.
lol, vilket ovetenskapligt påstående.

Varför tror du att din tillsats bara börjar ryka på ca 8000-10000m höjd? Till det oftast under delar av flygningen på höjd. Hade något funnits i bränslet så hade det naturligtvis rykt hela tiden.

Tror du att alla plan sprejar chems? Amerikanska, Ryska, Kinesiska samt alla andras plan?
Citera
2015-03-20, 22:09
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Om vi kollar på ett avgasrör till en bil. Så du menar att man kan se på avgaserna vilken motor som körs på farlig och högt blyad bensin och vilken som kör på på vanlig bensin?

Nej, att tillsatsen skulle synas i form av någon dimma eller så, vid start är ju bara fel. Den syns inte alls. Det de säger är att den påverkar bildandet av strimmor, där stimmor senare normalt ska bildas. Och att dessa strimmor då blir mer långlivade. Samt att man kan se utsläppen genom att mäta halter på marken.

Nehej du. De chemstroende hävdar att det är själva strimman som är en chemtrail och inte bara en kondensstrimma som får hjälp med att ligga kvar.

K-strimmor ligger kvar så bra helt utan extra kemisk hjälp.
Citera
2015-03-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
Jo, moderna high bypass motorer vilket minst, minst, 99% av alla plan numera har lämnar utmärkta strimmor.
Alla de strimmor du ser på himlen är gjorda av sådana motorer.
jaha ok, Jag vill fortfarande ha en källa. Så att jag kan verifiera. Annars blir det så som Snaken säger, att man bygger fakta på saker du inte verifierat.
Citera
2015-03-20, 22:52
Medlem
Citat:
Och går det ens köpa?
Har du aldrig sett en flygplats?
Citat:
Kanske kan någon sno lite bränsle?
Varför inte enklare att köpa som alla andra så blir ingen misstänksam?
Citat:
Men kanske är det bara vissa flygplan som får detta bränsle, och bara vid vissa tillfällen.
Men det påståendet är ju redan besvarat i tråden.
Citat:
Motivet till att skaffa och analysera borde nästan vara större hos er debunkare än de som tror på det hela, kan man tycka.
Men vi köper ju redan flygbränslet. Det är ju inte vi som påstår att det innehåller nåt som det inte gör. Om jag påstår att glass innehåller arsenik; ska du bevisa det då?
Citera
2015-03-20, 22:53
Medlem
Citat:
Varför tror du att din tillsats bara börjar ryka på ca 8000-10000m höjd? Till det oftast under delar av flygningen på höjd. Hade något funnits i bränslet så hade det naturligtvis rykt hela tiden.

Tror du att alla plan sprejar chems? Amerikanska, Ryska, Kinesiska samt alla andras plan?
Varför skulle det ryka? Nej det kan tom vara så att det extra inte syns eller ens påverkar strimmorna heller.
Citera
2015-03-20, 22:54
Medlem
Citat:
Nehej du. De chemstroende hävdar att det är själva strimman som är en chemtrail och inte bara en kondensstrimma som får hjälp med att ligga kvar.

K-strimmor ligger kvar så bra helt utan extra kemisk hjälp.
Det är väl som vanligt, att alla "troende" har lite olika åsikter om detaljerna. Så det blir nog svårt att säga att alla säger så.
Citera
2015-03-20, 22:55
Medlem
Citat:
jaha ok, Jag vill fortfarande ha en källa. Så att jag kan verifiera. Annars blir det så som Snaken säger, att man bygger fakta på saker du inte verifierat.
Men prova själv, som vi skrivit så många gånger förut i tråden! Är inte det det bästa sättet att övertyga dig? Eller litar du inte på dig själv?
Citera
2015-03-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Har du aldrig sett en flygplats? Varför inte enklare att köpa som alla andra så blir ingen misstänksam? Men det påståendet är ju redan besvarat i tråden. Men vi köper ju redan flygbränslet. Det är ju inte vi som påstår att det innehåller nåt som det inte gör. Om jag påstår att glass innehåller arsenik; ska du bevisa det då?
Så du menar att du kan köpa bränsle där? Knappast.

Om du säger att glass har arsenik, så skulle jag vara motiverad att kolla det. För jag äter glass. Skulle du inte vilja veta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in