2014-07-16, 09:06
  #3937
Moderator
Siegfrids avatar
ABF i Borlänge startar kurs i chemtrails:

http://www.abf.se/Distrikt-och-avdelningar/ABF-Dalarna/ABF-Borlange-Nedansiljan/Kurser-och-studiecirklar/Miljo-natur-djur/Chemtrails/
Citat:
Chemtrails

Sprutar de över oss från flygplan?
Samtalscirkel om giftutsläpp, miljö och demokrati.
Är det en konspiration? Vilka fakta finns och vilka motargument.

Tid och plats meddelas senare.

Cirklarna startar så snart de är fulltecknade om inte annat anges.
Kostnader för studie- och arbetsmaterial kan tillkomma.

Cirkelledare: Niels Nielssen
Citera
2014-07-17, 18:49
  #3938
Bannlyst
Hur mycket bevis måste man slänga framför ansiktet på tvivlare innan folk börjar fatta vad dessa flygplan verkligen gör.

www.blueshift.nu (Mycket bra sida med matnyttig info om chemtrails)
Citera
2014-07-17, 19:35
  #3939
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Hur mycket bevis måste man slänga framför ansiktet på tvivlare innan folk börjar fatta vad dessa flygplan verkligen gör.

www.blueshift.nu (Mycket bra sida med matnyttig info om chemtrails)
Hur kommer det sig att troende inte kan beskriva ett enda bevis, alltså rent ut skriva att så här är det, med bevis som inte lätt går att motbevisa?
Tvivlare lägger gång på gång fram motbevis för de otaliga yt-filmerna med speakover, vetenskapliga uträkningar, vetenskapliga förklaringar på fenomen osv.

De troende kan inte i ett enda inlägg lägga fram nåt som inte går att motbevisa, om det vore sant borde det inte vara svårt, så varför kan ingen, inte en enda, med egna ord beskriva vad som sker, var det sker och hur det sker?
När man frågar efter bevis man kan ta på så upprepas samma, sen tidigare motbevisade, yt-klipp och nonsens hela tiden. Det kommer inget nytt och framförallt så kommer det ingen egen uppfattning eller eget resonemang om det hela. Det finns ingen som kan utpeka platser eller personer som är inblandade trots att de vet att det finns....

Så, bevisa och jag ska tro. Som sagt tidigare, yt-klipp är inte bevis. Sedimentprover från dammar där aluminiumhalten understiger den förväntade är inte heller bevis. Påståenden om att slöjmoln inte fanns förr är inte heller bevis eftersom det är bevisat om och om igen att de existerat alltid.

Bevis är platser där aluminium utvinns i 4 gånger så stora mängder som hela den officiella världsproduktionen, det är namngivna flygplatser där lastning av dessa oerhörda mängder aluminium sker osv. Det är förklaringar på hur det går till att sprida dessa oerhörda mängder det handlar om.
Man kan tycka att nåt enstaka bevis borde finnas eftersom det är en industri som måste sysselsätta hundratusentals människor runt om hela världen på fulltid.
Men det finns inte... Det som finns, och inte är bevis i egentlig mening, är tidigare nämnda yt-klipp.
Citera
2014-07-18, 02:22
  #3940
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase

http://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_Weather_Modification_Office

Har du hört talas om väderkontroll?
Citera
2014-07-18, 08:51
  #3941
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
http://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_Weather_Modification_Office

Har du hört talas om väderkontroll?
Ja, och även det kanske jag skulle tagit med i min lista för vad som inte är bevis för chemtrails. Eftersom det är en helt annan sak.
Andra saker som inte är bevis för chemtrails är "cropdusting" och rök från uppvisningsplan eller av andra anledningar.

Det är alltså inte saker som finns och är allmänt kända som jag vill ha bevis på, det är fenomenet som kallas chemtrails jag vill ha bevis för. Det som vissa vet om men inte vill bevisa eller vill avslöja hur det går till.
Citera
2014-07-27, 09:59
  #3942
Medlem
Redan 1969 började Boeing med Chemtrails tydligen!.....
http://www.seattlepi.com/local/slideshow/Boeing-747-prototype-restoration-begins-90366/photo-6639433.php

/T
Citera
2014-07-28, 08:26
  #3943
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Redan 1969 började Boeing med Chemtrails tydligen!.....
http://www.seattlepi.com/local/slideshow/Boeing-747-prototype-restoration-begins-90366/photo-6639433.php

/T

Bilden du länkar till visar ballasttankar med det livsfarliga ämnet diväteoxid.
Citera
2014-07-28, 09:03
  #3944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Bilden du länkar till visar ballasttankar med det livsfarliga ämnet diväteoxid.
Texten säger ballast ja, men innehållet är säkert en Alzheimer-framkallande blandning med
nano-partiklar av Aluminium, Barium m. fl farligheter.
För det har jag läst på Internet!

/T
Citera
2014-07-28, 09:59
  #3945
Moderator
... jag har läst på internet att ironi kan vara svår att uppfatta i skriven text.

Det har ett antal gånger i tråden länkats till nyare bilder liknande tenors bild från testplan med vattentankar. Då har det hävdats att det är gifttankar från ett "chemtrailplan".
Citera
2014-07-28, 10:27
  #3946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gason
... jag har läst på internet att ironi kan vara svår att uppfatta i skriven text.

Det har ett antal gånger i tråden länkats till nyare bilder liknande tenors bild från testplan med vattentankar. Då har det hävdats att det är gifttankar från ett "chemtrailplan".

Vilket är varför det kan vara en bra ide att använda smileys och dylikt med sin ironi, i annat fall finns risk att människor utan humor (såsom jag ) uppfattar texten som allvarligt menad.
Citera
2014-07-28, 11:22
  #3947
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Vilket är varför det kan vara en bra ide att använda smileys och dylikt med sin ironi, i annat fall finns risk att människor utan humor (såsom jag ) uppfattar texten som allvarligt menad.
Jo, det är riktigt. En liten "gul gubbe" brukar underlätta.
Jag uppfattade tenors inlägg som ironiskt baserat på vad han tidigare skrivit i tråden.

Det här med ironi är en mina man trampat på ett antal gånger, både som skribent och läsare.
Fast nu har jag hamnat lite off topic känner jag.
Citera
2014-07-28, 16:19
  #3948
Medlem
Ok, jag skall "bättra mig"!.....

Varför restaurera den gamla 747:an just nu?
Jo, det är förstås för att Chemtrailsrörelsen nu fått fart, och det gäller att snabbt ta bort alla spår efter
munstycken och liknande.
Att sedan kalla planet för "prototyp" är ju listigt, för då hade man ju "alibi" att flyga lite hur som helst och spruta även utanför reguljära flygleder!!

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in