Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Spelare som blir slitna/överbelastade/tappar fart/energi på't ungefär?
Ett antal "/" där i min beskrivning men det är väl min tolkning. Jaded är väl iallafall sliten/slitna när man snackar i fotbollstermer. Väl?
Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
Complacency menar han.
Off-topic fast ändå inte: har fått beröm för min tyska trots att jag aldrig studerat det nu när jag rest runt i Mellanamerika. Tänkte dock lära mig på riktigt från och med i sommar och då ska jag passa på att anamma ett hobbylag, så att man kan läsa om dem på Deutsch und mehr lernen. Inte RBL, även om Leipzig ist eine gute Stadt.
Kiitos!
Aha han menar att Pep har problem med självgoda/slitna spelare.
Om lottningen jag läser "räkmacka" "enkel väg" mm mm om nu Porto är en så kallad räkmacka hur kommer det sig att dom kommit till kvartsfinal blev dom inkvoterade eller?
Sedan läser jag ett inlägg från en som följer den Portugisiska ligan som skriver lite annorlunda
Citat 4522
"Kul med Porto mot Bayern, det lär bli bra matcher och portugiserna är långt ifrån så chanslösa som folk vill få det till. Deras ytterbackspar håller yppersta världsklass, Alex Sandro är extremt jobbig att möta för spelare som Robben."
Visst Porto är lättare än ett Barcelona i nuvarande form men jag tror inte det kommer bli någon räkmacka.
Wolfsburg fick Napoli det var väl det svåraste motståndet dom kunde få men ett spännande möte.