Resultat: .
0%
röster
2015-03-20, 13:47
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
CL- och EL-lottningen får oss att glömma att det är dags för ännu ett trist landslagsavbrott, här är truppen mot Australien i Kaiserslautern 25.03 och i EM-kvalet borta mot Georgien 29.03:

"Tor: Manuel Neuer (Bayern München), Roman Weidenfeller (Borussia Dortmund), Ron-Robert Zieler (Hannover 96)

Abwehr: Holger Badstuber (Bayern München), Jerome Boateng (Bayern München), Jonas Hector (1. FC Köln), Benedikt Höwedes (Schalke 04), Mats Hummels (Borussia Dortmund), Shkodran Mustafi (FC Valencia), Sebastian Rudy (1899 Hoffenheim)

Mittelfeld: Karim Bellarabi (Bayer Leverkusen), Ilkay Gündogan (Borussia Dortmund), Sami Khedira (Real Madrid), Christoph Kramer (Borussia Mönchengladbach), Toni Kroos (Real Madrid), Thomas Müller (Bayern München), Mesut Özil (FC Arsenal), Lukas Podolski (Inter Mailand), Marco Reus (Borussia Dortmund), Andre Schürrle (VfL Wolfsburg), Bastian Schweinsteiger (Bayern München)

Angriff: Mario Götze (Bayern München), Max Kruse (Borussia Mönchengladbach)"

Badstuber och Gündogan är tillbaka efter skada, Podolski är med för att få spela lite boll (?!?) och Gomez, Durm, Ginter samt Großkreutz är/har nyligen varit skadade och därför inte uttagna.

Edit: Skönt men lite trist att Bayern fick Porto i CL-kvarten, i semifinalerna hettar det dock till ordentligt.

Gött med Weidenfeller i landslaget. Det är han värd.
Citera
2015-03-20, 13:49
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Det bådar onekligen gött Pep har ju haft problem med complemancy/jaded fotbollsspelare både i Barca och FCB när det rullar på av bara farten. Var ju så formdippen starta förra året att de börja festa för att ligan avgjordes i April och sedan tappade i Champions.

Så förhoppningsvis blir det ett vilat dock ofokuserat Bayern som får pisk i semin...

Jag är som de flesta vet i denna tråd urusel på engelska som sig bör av en Tysk och försökte googla på dina två ord Complemancy och första träffen blev http://dict.hinkhoj.com/words/meaning-of-COMPLEMANCY-in-hindi.html
och det andra blev http://www.urbandictionary.com/define.php?term=jaded
Tryckte på översätt till svenska och jag blev inte klokare för det men snälla kan du förklara för mig vad som är Peps problem.
Citera
2015-03-20, 13:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
CL- och EL-lottningen får oss att glömma att det är dags för ännu ett trist landslagsavbrott, här är truppen mot Australien i Kaiserslautern 25.03 och i EM-kvalet borta mot Georgien 29.03:

"Tor: Manuel Neuer (Bayern München), Roman Weidenfeller (Borussia Dortmund), Ron-Robert Zieler (Hannover 96)

Abwehr: Holger Badstuber (Bayern München), Jerome Boateng (Bayern München), Jonas Hector (1. FC Köln), Benedikt Höwedes (Schalke 04), Mats Hummels (Borussia Dortmund), Shkodran Mustafi (FC Valencia), Sebastian Rudy (1899 Hoffenheim)

Mittelfeld: Karim Bellarabi (Bayer Leverkusen), Ilkay Gündogan (Borussia Dortmund), Sami Khedira (Real Madrid), Christoph Kramer (Borussia Mönchengladbach), Toni Kroos (Real Madrid), Thomas Müller (Bayern München), Mesut Özil (FC Arsenal), Lukas Podolski (Inter Mailand), Marco Reus (Borussia Dortmund), Andre Schürrle (VfL Wolfsburg), Bastian Schweinsteiger (Bayern München)

Angriff: Mario Götze (Bayern München), Max Kruse (Borussia Mönchengladbach)"

Badstuber och Gündogan är tillbaka efter skada, Podolski är med för att få spela lite boll (?!?) och Gomez, Durm, Ginter samt Großkreutz är/har nyligen varit skadade och därför inte uttagna.

Edit: Skönt men lite trist att Bayern fick Porto i CL-kvarten, i semifinalerna hettar det dock till ordentligt.

För många Bayernsspelare för att jag ska bli glad.
Citera
2015-03-20, 13:52
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Gött med Weidenfeller i landslaget. Det är han värd.

Precis som Podolski...fast jag tycker inte att Weidenfeller har varit speciellt dålig, liksom inte Howard i Everton var speciellt dålig igår, hade bara svagt försvarsspel framför sig. Både Juventus och Dynamos långskott till 1-0 i veckan var välplacerade skruvade bollar som respektive målvakt inte såg i skottögonblicket.
Citera
2015-03-20, 13:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag är som de flesta vet i denna tråd urusel på engelska som sig bör av en Tysk och försökte googla på dina två ord Complemancy och första träffen blev http://dict.hinkhoj.com/words/meaning-of-COMPLEMANCY-in-hindi.html
Tryckte på översätt till svenska och jag blev inte klokare för det men snälla kan du förklara för mig vad som är Peps problem.

Spelare som blir slitna/överbelastade/tappar fart/energi på't ungefär?

Ett antal "/" där i min beskrivning men det är väl min tolkning. Jaded är väl iallafall sliten/slitna när man snackar i fotbollstermer. Väl?
Citera
2015-03-20, 13:54
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Precis som Podolski...fast jag tycker inte att Weidenfeller har varit speciellt dålig, liksom inte Howard i Everton var speciellt dålig igår, hade bara svagt försvarsspel framför sig. Både Juventus och Dynamos långskott till 1-0 i veckan var välplacerade skruvade bollar som respektive målvakt inte såg i skottögonblicket.

Weidenfeller gör dock en halvgroda varje match, liksom han kan rädda allt. problemet att inte har en högsta/lägtanivå. Den är obefintlig. I sina stunder räddar han allt, men sen kan han få vad som helst att se ut som en målchans.

Vore skönt med en målvakt som man visste vad man fick av.
Citera
2015-03-20, 14:32
Avslutad
Citat:
Complacency menar han.

Off-topic fast ändå inte: har fått beröm för min tyska trots att jag aldrig studerat det nu när jag rest runt i Mellanamerika. Tänkte dock lära mig på riktigt från och med i sommar och då ska jag passa på att anamma ett hobbylag, så att man kan läsa om dem på Deutsch und mehr lernen. Inte RBL, även om Leipzig ist eine gute Stadt.
Citera
2015-03-20, 15:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Spelare som blir slitna/överbelastade/tappar fart/energi på't ungefär?

Ett antal "/" där i min beskrivning men det är väl min tolkning. Jaded är väl iallafall sliten/slitna när man snackar i fotbollstermer. Väl?

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Complacency menar han.

Off-topic fast ändå inte: har fått beröm för min tyska trots att jag aldrig studerat det nu när jag rest runt i Mellanamerika. Tänkte dock lära mig på riktigt från och med i sommar och då ska jag passa på att anamma ett hobbylag, så att man kan läsa om dem på Deutsch und mehr lernen. Inte RBL, även om Leipzig ist eine gute Stadt.

Kiitos!

Aha han menar att Pep har problem med självgoda/slitna spelare.

Om lottningen jag läser "räkmacka" "enkel väg" mm mm om nu Porto är en så kallad räkmacka hur kommer det sig att dom kommit till kvartsfinal blev dom inkvoterade eller?

Sedan läser jag ett inlägg från en som följer den Portugisiska ligan som skriver lite annorlunda

Citat 4522

"Kul med Porto mot Bayern, det lär bli bra matcher och portugiserna är långt ifrån så chanslösa som folk vill få det till. Deras ytterbackspar håller yppersta världsklass, Alex Sandro är extremt jobbig att möta för spelare som Robben."

Visst Porto är lättare än ett Barcelona i nuvarande form men jag tror inte det kommer bli någon räkmacka.

Wolfsburg fick Napoli det var väl det svåraste motståndet dom kunde få men ett spännande möte.
Citera
2015-03-20, 15:22
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Kiitos!

Aha han menar att Pep har problem med självgoda/slitna spelare.

Om lottningen jag läser "räkmacka" "enkel väg" mm mm om nu Porto är en så kallad räkmacka hur kommer det sig att dom kommit till kvartsfinal blev dom inkvoterade eller?

Med all respekt kommer väl en sådan kommentar i stort sett oavsett motståndare. Monaco hade varit den enda lottningen som vore att föredra för Bayern. Oavsett hur bra Porto nu är så är det inte Real Madrid eller Barcelona-klass på dem. Även om Bayern vore favoriter i stort sett oavsett motståndare så är Porto ett lag av sådan kvalitet att om Bayern åker ur får nog Pep nästan se sig om efter en ny arbetsplats.

Basel, Bate Borisov, Shaktar och Atletico Bilbao har Porto mött än så länge. Finns väl ett halvt dussin Bundesliga-klubbar som hade slagit ut dessa lag också och ändå varit "räkmacka" för Bayern.

Men så klart, man är väl inte tysk utan en inneboende pessimism.
Citera
2015-03-20, 15:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Med all respekt kommer väl en sådan kommentar i stort sett oavsett motståndare. Monaco hade varit den enda lottningen som vore att föredra för Bayern. Oavsett hur bra Porto nu är så är det inte Real Madrid eller Barcelona-klass på dem. Även om Bayern vore favoriter i stort sett oavsett motståndare så är Porto ett lag av sådan kvalitet att om Bayern åker ur får nog Pep nästan se sig om efter en ny arbetsplats.

Basel, Bate Borisov, Shaktar och Atletico Bilbao har Porto mött än så länge. Finns väl ett halvt dussin Bundesliga-klubbar som hade slagit ut dessa lag också och ändå varit "räkmacka" för Bayern.

Men så klart, man är väl inte tysk utan en inneboende pessimism.

Givetvis så är det om vi inte går vidare så är det uselt riktigt uselt men det kommer nog bli två bra matcher.

Jag pessimist? var kommer det ifrån.
Citera
2015-03-20, 15:47
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Jag tror ni klara minst ett kryss för Dortmund klarar inte av att göra mål.
Får hoppas på det bästa. Hannover får tillbaka Stindl efter avstängning vilket betyder enormt mycket. Ska själv till stadion i morgon och förväntar mig knappast någon sprakande tillställning. I dagsläget är det bara poängen som räknas. Helst tre men en pinne är såklart bättre än ingen.

Två av bottenkonkurrenterna, HSV och Hertha möts ikväll. Oavgjort där vore nog förmodligen optimalt för Hannovers del.
Citera
2015-03-20, 15:50
Medlem
Grus-Kalles avatar
I den tyska genuppsättningen finns det en gen för "Jammern auf hohem Niveau", det är nog den som slår till. Porto är en av de enklare motståndarna i CL-kvarten och, som marc0p0l0 riktigt säger, inte på samma nivå som Real eller Barca.

Nu tror inte jag att det är någon skillnad på förberedelserna inför match oavsett vem man möter. I det här fallet handlar det mer om att få spelarna att inte falla för frestelsen att underskatta motståndaren och få dem att prestera allt från början.

Mot ett bättre lag handlar det mer om att hålla sig till den taktik tränaren valt och inte göra några misstag. Men det var länge sedan sämre lag kunde vinna för att de underskattades, i en CL-kvart kommer det inte att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in