Resultat: .
0%
röster
2015-05-31, 15:05
Medlem
regndroppens avatar
Tråkigt som fan för Klopps del hade verkligen unnat han den där sista titeln
Citera
2015-05-31, 19:12
Medlem
Germanofils avatar
Magdeburg, Würzburger Kickers och Werder Bremen II tar klivet upp i Dritte Liga. Var tydligen kravaller i Offenbach efter Magdeburgs vinst.

I morgon avgörs HSVs öde. Tänk på att det är avspark redan kl. 19.
Citera
2015-05-31, 20:27
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Magdeburg, Würzburger Kickers och Werder Bremen II tar klivet upp i Dritte Liga. Var tydligen kravaller i Offenbach efter Magdeburgs vinst.

I morgon avgörs HSVs öde. Tänk på att det är avspark redan kl. 19.

Middag med chefen imorgon kväll så jag kan inte se matchen. Påminner dock om HSV's förra kval-äventyr så de kommer säkerligen att vinna med matchens enda mål på Wildparkstadion. Synd det, annars hade man ju kunnat få se ett derby igen i Hamburg i höst.

Kul med Würzburg och Magdeburg. Två städer jag har varit i några gånger. Magdeburg första gången strax efter mur-fallet. Würzburg, trevlig gammal stad men blev (som så många andra Tyska städer) till 90 % förstört under en bombräd i mars 1945.

Hansa får m a o ännu en Ost-club att tampas med nästa säsong.
Citera
2015-06-01, 10:37
Medlem
Grus-Kalles avatar
Riktigt kul för Klose, 36, att få göra ett klassiskt Klose-mål till 4-2 mot Neapel på stopptid, blir tia i skytteligan med 13 mål enligt transfermarkt (plats 9-12 har alla gjort 13 mål). Lazios bäste målskytt har ett år kvar på kontraktet.

En annan bekant från 1.BL, Luca Toni, 38, är delad skyttekung med 22 mål och den äldste någonsin som vunnit skytteligan i Serie A. Han har tidigare sagt att det var hans sista säsong, men börjar visst tveka...

Inför dagens match så hoppas jag att bästa laget vinner och att det blir en fair och underhållande match. Imorgon spelar allt det ingen roll, bara Sechzig vinner...
Citera
2015-06-01, 15:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Riktigt kul för Klose, 36, att få göra ett klassiskt Klose-mål till 4-2 mot Neapel på stopptid, blir tia i skytteligan med 13 mål enligt transfermarkt (plats 9-12 har alla gjort 13 mål). Lazios bäste målskytt har ett år kvar på kontraktet.

En annan bekant från 1.BL, Luca Toni, 38, är delad skyttekung med 22 mål och den äldste någonsin som vunnit skytteligan i Serie A. Han har tidigare sagt att det var hans sista säsong, men börjar visst tveka...

Inför dagens match så hoppas jag att bästa laget vinner och att det blir en fair och underhållande match. Imorgon spelar allt det ingen roll, bara Sechzig vinner...

Kan man annat än att som fotbollsälskare gilla både Klose och Toni.

Så här skriver en av Bayerns supporterklubbar idag: http://labestianegra.com/luca-toni-mit-38-an-die-spitze-italiens/

Det är två djävulskt spännande matcher nu ikväll och imorgon jag tror ju att bäggen "stor"-lagen blir kvar.
Citera
2015-06-01, 16:58
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle

Klose är en fantastiskt fotbollspelare. Tråkigt att han lägger av i landslaget men han gjorde det snyggt som weltmeister. Han spelare verkligen som han vore 25
Citera
2015-06-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
HSV:
Wir steigen nie ab!
Niemals zweite liga!

Nur der HSV!

Vattenfalls klocka kommer fortsätta att ticka på Volksparkstadion.
Citera
2015-06-02, 06:49
Medlem
Lekmands avatar
Två mycket bra spelare verkar nu lämna Freiburg för andra tyska lag. Båda är med i Schweiz landslag. Mehmedi till Hannover, ni kommer ha stor nytta av honom Germanofil. Och en förstärkning till Dortmund i Bürki. Riktigt bra målvakt.
Citera
2015-06-02, 07:26
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
. Mehmedi till Hannover, ni kommer ha stor nytta av honom Germanofil.
Källa på det?

Hoppas att det stämmer! Läste precis om situationen på forwardsidan i H96. Ya Konans kontrakt förlängs inte och Joselu ska eventuellt säljas då han inte levererat som man hoppats samtidigt som att han är dyr att ha i truppen. Briand vill man gärna behålla men kontraktet går ut och flera franska klubbar sägs rycka i honom. Schlaudraffs tid är förbi.

Alltså återstår ynglingen Karaman som det enda säkra kortet inför nästa säsong. Med andra ord vore en klasspelare som Mehmedi mycket väkommen.
Citera
2015-06-02, 07:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Så Jävla Sköööööööönt

Fan detta klassinlägg har jag missat och oj vad jag saknat dig Apelsinen kul att ni fixade kontraktet.

Är du fortfarande lika arg av dig?
Tror du fortfarande att Bayern kommer köpa upp era bästa spelare?

Hur kommer det gå nästa säsong?
Nya spelare på ingång?
Citera
2015-06-02, 10:27
Medlem
Grus-Kalles avatar
HSV har slagit en del nya negativ-rekord denna säsong: Minst antal mål (25 på 34 matcher), sämsta målskillnaden (-25) och största förlusten (0:8 mot FC Bayern). Tre tränare på en säsong är dock inget rekord...

Även om inte Labbadia har sett ut som om han har en bärande spelidé, så har han på sex ordinarie matcher och två kvalmatcher klarat av att få spelarna att tro lite mer på sig själva och i slutänden räcka till med minsta möjliga marginal.

Efter den bleka föreställningen mot VfB, var det tur att det var ett ännu blekare S04 i sista matchen. I Hamburg var det tur att KSC inte var vassare framför mål och igår spelade HSV bitvis rätt bra fotboll. Det var även tur att få en feldömd frispark på stopptid, medan segermålet var fint utspelat.

Jag tycker det ser ut som ett bra exempel på "das Glück der Tüchtigen" dvs. ett bra arbete som blivit rikligt belönat med tur. Det som oroar mig är att det kvarstår ett ännu större arbete för att stabilisera HSV och balansera truppen. Utan ett par år i 2.BL, så är det fortfarande samma management som varken haft tur eller varit duktiga i år.

Edit: Det var 1300 poliser i tjänst på Wildparkstadion igår, det motsvarar 6,5% av alla poliser i Sverige...
Senast redigerad av Grus-Kalle 2015-06-02 kl. 10:34.
Citera
2015-06-02, 11:42
Medlem
marc0p0l0s avatar
Vill bygga vidare lite på Grus-Kalles inlägg och vad som diskuterades i matchtråden igår. Inser självklart att man är lycklig över att ha lyckats klara sig kvar i Bundesliga, det har man all rätt att vara. Tycker ändock det är bisarrt hur det firades. Hur fansen gick ner på plan, hur Hamburgs spelare var ute och söp hela natten, lagets Twitter-konto lägger ut en bild på hur firandet fortfarande pågår sex på natten. Det kan väl inte vara jag som reagerar på det? Eller är jag för hård nu?

Faktumet kvarstår att man lyckats kvala sig kvar för andra året i rad. Detta med tur, felaktiga domslut och mot ett lag (Karlsruher) vars trupp är värd fyra gånger så lite som HSV's. Det här är alltså ett lag ifrån en av Tysklands rikaste och mäktigaste städer, som egentligen borde ha flyttats ned. Det är helt absurt. Jämför man truppen de har med t.ex. Paderborn eller Freiburg (med all respekt) ska det inte vara möjligt att befinna sig på den tabellpositionen. Klubben har gått igenom 12 tränare de senaste 10 åren, 16 om man räknar interim-tränarna.

Vi vet väl alla om det finansiella misshandlande som HSV har utsatts för under åren. Tränare, managers och sportliga ledare har kommit och gått. Spelare med höga löner värvas in och presterar inte, misslyckade värvning (ala Berg) gör alla, men Hamburg har gjort det i för stor utsträckning. Omsättningen sjunker för sjunde året i rad och man har inte gjort vinst sedan 2010. Taktiken som Hamburgs ledning förde med att investera sig ur en kris, istället för att skära ned på lönekostnader, misslyckades brutalt. Runt 7 miljoner euro har HSV betalat sedan 2010 enbart till avskedade tränare/managers.

Vore det inte för Klaus-Michael Kühne som personligen har bidragit med otaliga miljoner, bland annat 16 miljoner euro för att HSV skulle kunna köpa tillbaka namnrättigheterna till arenan, vet jag inte var HSV hade varit idag. Även Alexander Otto är ett exempel på hur rika HSV-fans finansierar delar av klubbens verksamhet, han bidrog med 10 miljoner euro så att klubben kunde börja bygga en träningsanläggning för ungdomslagen. Stora betalningar återstår även för HSV de kommande fem åren. Bland annat 6 miljoner euro som återstår för Holtby, 6 miljoner euro till Kühne och 17 miljoner euro i ett annat lån.

Vilken väg väljer man att ta? Först och främst får vi väl se om Labbadia får stanna. Det krävs kontinuitet i klubben nu, då gäller det att ha rätt man att bygga upp något nytt. Huruvida Labbadia är rätt person för det låter jag vara osagt, men jag har mina tvivel.

Till största del gäller det nu att sanera och rensa ut truppen, dödköttet är för enormt. Lönekostnader som just nu ligger på 50 miljoner euro (vilket borde räcka till minst EL) ska sänkas till 38 miljoner enligt sportchef Beiersdorfer. Rafael van der Vaart, Marcell Jansen, Gojko Kacar och Ivo Ilicevic är redan klara att lämna, där försvinner en hel del stora löner. Green lämnar, Zoua får inte förlängt, Rajkovics kontrakt går ut. Westermanns kontrakt är även det slut, återstår att se om han får förlängt.

Fler måste, och kommer nog, att lämna. Återstår att se om klubben har modet att på allvar göra det som måste göras, en tredje nedflyttningskamp har man nog inte samma tur med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in