Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Jag har fortfarande ont i magen av alla skrattattacker efter gårdagens match som ännu en gång som jag skrivit förr visar på Klopps "storhet"
Dortmund presterar överlägset sämst av alla fyra lagen i CL och det var så uselt igår och alla underpresterade ja inte alla som 4522 skrev så höll Weidenfeller normal nivå.
Om inte Klopp får sparken så är det tjänstefel av ledningen för laget i sig är inte så uselt som ligaplaceringen och gårdagens match.
Thomas Tuchel kanske vore ett namn men han har ju nyss köpt fastighet i München så vad han planerar det vette tusan.
Tror förtroendet för Klopp är stort nog, däremot kanske han faktiskt väljer att gå efter säsongen. Känns som att spelsystemet har kommit till vägs ände, framförallt då en Lewandowski visade sig vara så löjligt viktig för spelsystemet och med de två nya anfallarna som är riktiga snevärvningar får vi spela med en fotbollskorkad och närkampsklen långdistanslöpare i ett spelsystem som bygger på en targetanfallare.
Försvarsspelet är ju en annan femma och jag vet inte vad som finns att skylla på där, ingen kommer ju upp i någon standard och Weidenfeller verkar totalt tappat konceptet.
Finns ju inget förutom spelarmaterialet som tyder på att de tar sig mycket högre upp i tabellen heller. Jag trodde ju det var på väg åt rätt håll i och med Schalke-matchen, men tydligen inte. Den spelades väl bara på inspiration, som Klopp uppenbarligen misslyckades med att ta fram i säsongens viktigaste match.
Och spelarmaterialet är ju inte bättre än så här förtillfället. Inte ens Reus är speciellt bra, och det har han faktiskt inte varit trots alla mål han gjort på sista tiden.