2015-02-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Satte in en stor summa med mitt kort på en pokersida. Kortet är kopplat till nordea. Poker sidan vill ha ett kontouttdrag från banken där mitt namn adress personnummer står. Det kan jag inte få enligt nordea. Har fått det på alla andra banker varför går det inte på Nordea?

Kommer inte ihåg hur utskriften från internet ser ut men om du fixar ett kontoutdrag från en kontor står det adress och namn till exempel. Osäker om personnummer finns med men har du dem som kontonummer så finns det ju där. Annars borde väl pokersidan acceptera ett kontoutdrag med kontorsstämpel och underskrift från någon anställd på banken?
Citera
2015-03-18, 04:38
Medlem
deadhead.s avatar
Hur gör jag om jag befinner mig i USA och har återställt min telefon och inte har med mig en bankdosa för att återskapa mobilt bankid?
Citera
2015-03-18, 11:42
Medlem
Någon som vet om det går att överföra pengar från ett förmånskonto till ett annat personkonto? T.ex om jag vill överföra pengar från mitt förmånskonto till min systers personkonto? Båda har Nordea.

Mvh
Citera
2015-03-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Hur gör jag om jag befinner mig i USA och har återställt min telefon och inte har med mig en bankdosa för att återskapa mobilt bankid?

Du kan ringa till kundcenter privat om du har din personliga kod till hands. Därifrån kan dosa ny dosa beställas. Du behöver en dosa första gången du loggar in för att kunna återskapa mobilt bankid igen tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av byggarenB
Någon som vet om det går att överföra pengar från ett förmånskonto till ett annat personkonto? T.ex om jag vill överföra pengar från mitt förmånskonto till min systers personkonto? Båda har Nordea.

Mvh

Det går alldeles utmärkt, lika simpelt som om du hade fört över från personkontot.
Citera
2015-03-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Satte in en stor summa med mitt kort på en pokersida. Kortet är kopplat till nordea. Poker sidan vill ha ett kontouttdrag från banken där mitt namn adress personnummer står. Det kan jag inte få enligt nordea. Har fått det på alla andra banker varför går det inte på Nordea?

Det är bara att gå in och be om ett kontoutdrag de senaste tre månaderna så får du med adress och namn, dock inte personnummer.

Ang. underskrifter och stämplar bestämmer Nordeas anställda helt och hållet själva vad de väljer att använda sina stämplar samt underskrifter till.
Citera
2015-03-27, 10:21
Medlem
4-chans avatar
Hej,
Jag har mitt lönekonto och visakort hos SEB, mina fonder och aktier hos Avanza och ett e-plusgiro hos Nordea. Kan jag låna pengar på Nordea trots att jag har resten av ekonomin någon annanstans?

Jag tänker privatlån i storleksordningen runt 100k. Jag har inga och har aldrig haft några betalanmärkningar. Inkomst 33k/mån brutto och lån på 240k hos Seb. ca 150k i värdepapper på Avanza och sparar där 3k/mån.

Mvh
Citera
2015-03-27, 11:14
Medlem
Blodsbands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-chan
Hej,
Jag har mitt lönekonto och visakort hos SEB, mina fonder och aktier hos Avanza och ett e-plusgiro hos Nordea. Kan jag låna pengar på Nordea trots att jag har resten av ekonomin någon annanstans?

Jag tänker privatlån i storleksordningen runt 100k. Jag har inga och har aldrig haft några betalanmärkningar. Inkomst 33k/mån brutto och lån på 240k hos Seb. ca 150k i värdepapper på Avanza och sparar där 3k/mån.

Mvh

Absolut, det går så bra att ansöka om ett privatlån hos Nordea även fast du ej har samlad ekonomi.

Med din ekonomiska situation som du beskriver, så låter det som att ansökan kommer att utvecklas positiv.
Citera
2015-06-09, 14:37
Medlem
Hej!

Har en liten annorlunda fråga från en familjemedlem, denne undrar varför den inte ser sitt förmånskontos kapital på uttagskvittot (bankomater) när h*n tar ut pengar?

Själv så har jag för mig att man inte ser förmånskonton på uttagskvitton om man tar uttag från ett personkonto?

Ursäkta om det blev lite rörigt, nyvaken.

Mvh
Citera
2015-08-24, 11:33
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Bara för mig det tar flera minuter att logga in på mobilbanken? Har senaste uppdateringen
Citera
2015-08-25, 09:46
Medlem
eshkoshkas avatar
Hur gör man för att bankjäveln ska dra mina räkningar när jag betalar dom?

Går det göra så att det som är reserverat ingår i saldot? Nu så kan jag ha en summa som saldo med en hel del reserverat och det som är reserverat är inte draget från saldot.

Minns på Swedbank där allt drogs direkt och detsamma med reserverade belopp. Det var tider det.
Citera
2015-08-25, 12:35
Medlem
deadhead.s avatar
Ett stort plus till Nordeas dygnet runt telefonservice när man ringde sent på kvällen efter att bankomaten käkade upp mitt bankomatkort. Trevlig kille som löste problemet åt mig
Citera
2015-09-01, 19:43
Medlem
Hej gott folk!

Nu är det så att jag ska hjälpa en äldre familjemedlem imorgon med ett bankärende. Problemet är att denne inte hittat sitt vanliga id kort.

Det jag undrar nu är om ett färdtjänst kort räcker som en id handling? Tycker fan att det borde göra det iomed att både bild och personnummer finns med på kortet. Det är dessutom ett kort från staten.

Snabbt svar önskas gott folk.

Edit: småfel här o där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in