Resultat: .
0%
röster
2015-03-17, 23:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Leverkusen gör vad som förväntas av dom i Europa i år igen.

Bra jobbat Leverkusen. Varför ställer de ens upp? Vi kan sluta ge dom en Europa-plats, kan lika gärna ges till något annat lag.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-03-17 kl. 23:37.
Citera
2015-03-17, 23:35
Medlem
xtroes avatar
Jag hatar fan Leverkusen, tur det inte finns någon som sympatiserar med den jävla loserklubben här, då hade den personen fan åkt på ignore.

/Bitter över att ha slösat tre fucking jävla timmar på den dyngan.
Citera
2015-03-17, 23:43
Medlem
G-spottornados avatar
Hann precis hem från jobb, tänkte se matchen i repris men när jag slog på TVn var det straffläggning...

Jävla tur jag inte såg hela, haha. Klart de bränner det i sista sekunden. Och det känns lite symboliskt att det är just Kiessling som blir syndabock.

Tror det kommer sätta sig i psyket på honom, och kombinerat med hans dåliga säsong kommer hans nedgång vara ett faktum.

Får vi se vad Dortmund lyckas åstadkomma imorgon.
Tycker cyberkalle ska byta avatar igen för att ge sitt stöd... Kanske en fin photoshopad bild med Grosskreutz ansikte över BVB-loggan
Citera
2015-03-17, 23:46
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Åter i Sverige efter att varit nere i Bremen (förutom lite försenad båt gick resan bra för oss, värre va det för Bremens skottska supportrar som åkte bil från Amsterdam och lyckades ställa GPSen på Breda) för deras årliga helg för internationella supportrar. Vi lyckades hinna se både U19 och a-laget förlora under lördagen. Ingen hade dock trott på några poäng mot München, även om man stundtals gjorde det bra. Tycker inte riktigt man förtjänade att förlora med hela 4-0, bara ta nya tag och slå Köln till helgen.

Under söndagens rundvandring i Weserstadion fick vi tillfälle att prata lite med di Santo. Han fick bla frågan om vad som skiljde Dutt och Skripnick. Framför allt trycker Skripnick på att man varje vecka ska gå ut och försvara lagets färger, att man måste visa stolthet för klubben och gå ut och spela sitt spel. Han tyckte även att Dutt bytte taktik för ofta och gärna spelade långbollar, men han var också diplomatisk och ville inte säga något negativt om Dutt.

Kan Bremen bara skaka av sig förlusten mot München och Wolfsburg så kan man ta en bra placering i år. Det är bara Mönchengladbach och Frankfurt kvar att möta av lagen som ligger framför så det finns bra med lägen att ta fler poäng.
Låter jäkligt intressant! Märktes det i rutan att Dutt bytte taktik så ofta?

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Leverkusen gör vad som förväntas av dom i Europa i år igen.

Bra jobbat Leverkusen. Varför ställer de ens upp? Vi kan sluta ge dom en Europa-plats, kan lika gärna ges till något annat lag.
Tror faktiskt inte de kniper en Cl-plats. Schalke har mycket enklare spelschema men ligger tre poäng bakom. Nästa match möts de två, och där avgörs det kanske! Hmm, vilka ska man heja på? De som aldrig blir något eller de som storsatsar och tar in Khedira?
Citera
2015-03-17, 23:48
Medlem
Steff83s avatar
Leverkusen och Schalke ska dock ha beröm för sina insatser. Det var på håret.

Får se imorgon om vi får med två tyska lag i kvarten.
Citera
2015-03-17, 23:52
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Låter jäkligt intressant! Märktes det i rutan att Dutt bytte taktik så ofta?
Nja, inte på spelet, eftersom Bremen i princip aldrig höll bollen på mittfältet utan bara slog upp den så va det lite svårt att se. Det va mest förvirrat och såg ut att inte finnas någon spelidé. Men det märktes på laguppställningen. Det va nya varianter hela tiden. Märkligt nog va det oftast samma spelare som fick chansen, oavsett hur man spelade.
Citera
2015-03-18, 06:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Åter i Sverige efter att varit nere i Bremen (förutom lite försenad båt gick resan bra för oss, värre va det för Bremens skottska supportrar som åkte bil från Amsterdam och lyckades ställa GPSen på Breda) för deras årliga helg för internationella supportrar. Vi lyckades hinna se både U19 och a-laget förlora under lördagen. Ingen hade dock trott på några poäng mot München, även om man stundtals gjorde det bra. Tycker inte riktigt man förtjänade att förlora med hela 4-0, bara ta nya tag och slå Köln till helgen.

Under söndagens rundvandring i Weserstadion fick vi tillfälle att prata lite med di Santo. Han fick bla frågan om vad som skiljde Dutt och Skripnick. Framför allt trycker Skripnick på att man varje vecka ska gå ut och försvara lagets färger, att man måste visa stolthet för klubben och gå ut och spela sitt spel. Han tyckte även att Dutt bytte taktik för ofta och gärna spelade långbollar, men han var också diplomatisk och ville inte säga något negativt om Dutt.

Kan Bremen bara skaka av sig förlusten mot München och Wolfsburg så kan man ta en bra placering i år. Det är bara Mönchengladbach och Frankfurt kvar att möta av lagen som ligger framför så det finns bra med lägen att ta fler poäng.

Kul resa som du har gjort riktigt kul.
Citera
2015-03-18, 06:40
Medlem
cyberkalles avatar
Neverkusen Neverkusen allt är sig likt det sitter verkligen en förlorarmentalitet i den klubben.
Synd då jag hade hoppats att dom skulle gå vidare speciellt mot ett riktigt äckligt lag som dom nu mötte allt från sjukt gnälliga spelare till en halvpsykopat till tränare, jag har läst hur många här på forumet vurmat för den där fan men han var ju riktigt vidrig där vid sidlinjen.
Citera
2015-03-18, 08:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Neverkusen Neverkusen allt är sig likt det sitter verkligen en förlorarmentalitet i den klubben.
Synd då jag hade hoppats att dom skulle gå vidare speciellt mot ett riktigt äckligt lag som dom nu mötte allt från sjukt gnälliga spelare till en halvpsykopat till tränare, jag har läst hur många här på forumet vurmat för den där fan men han var ju riktigt vidrig där vid sidlinjen.

Kan tycka Simeone som person är rätt skön, men sen inser jag ju att det är han som beodrar spelarna att bete sig som de gör. Då blir han mindre charmig. Är väl möjligen Chelsea och Mourinho som är mer osympatiska än Atletico.
Citera
2015-03-18, 08:52
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Hann precis hem från jobb, tänkte se matchen i repris men när jag slog på TVn var det straffläggning...

Jävla tur jag inte såg hela, haha. Klart de bränner det i sista sekunden. Och det känns lite symboliskt att det är just Kiessling som blir syndabock.

Tror det kommer sätta sig i psyket på honom, och kombinerat med hans dåliga säsong kommer hans nedgång vara ett faktum.

Får vi se vad Dortmund lyckas åstadkomma imorgon.
Tycker cyberkalle ska byta avatar igen för att ge sitt stöd... Kanske en fin photoshopad bild med Grosskreutz ansikte över BVB-loggan

Såg bara förlängningen och tyckte inte det var så dåligt spel som det verkar ha varit under matchen, men mycket kamp och många fouls. Är förvånad över att formsvage Kiessling över huvud taget skjuter och tänkte detsamma som du när han missade - han kommer aldrig att hämta sig från det här...

OK, om en av skyttarna missar, men en missad, lös boll och två bollar långt över är det sämsta jag någonsin sett ett tyskt lag prestera. Ingen skugga över Leno, gick alltid åt rätt håll och var aldrig långt ifrån välplacerade straffar, klassräddning vid stolproten.

Tråkigt att grislaget ATM går vidare, ännu tråkigare att Neverkusen aldrig överraskar positivt när det gäller.
Citera
2015-03-18, 09:07
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Nja, inte på spelet, eftersom Bremen i princip aldrig höll bollen på mittfältet utan bara slog upp den så va det lite svårt att se. Det va mest förvirrat och såg ut att inte finnas någon spelidé. Men det märktes på laguppställningen. Det va nya varianter hela tiden. Märkligt nog va det oftast samma spelare som fick chansen, oavsett hur man spelade.

Det blev väl Dutts kännetecken i Bremen, nästan aldrig samma laguppställning och rotation av spelarna på platserna i laget. Han verkade 1) helt sakna en konsekvent spelidé eller 2) ha fel spelare för den spelidé han ev. hade eller 3) inte ha förmåga att kommunicera sin spelidé. Ingen av orsakerna är speciellt bra.

Mästaren på att få ut allt ur sitt material med en anpassad spelidé är Jupp Heynckes under Triple-säsongen. Intressant att Skripnik verkar nå spelarna på en emotionell nivå, tror att Heynckes gjorde det med.
Citera
2015-03-18, 13:21
Medlem
Jag tycker i alla fall det är extremt bra jobbat av både Schalke och Leverkusen. Det är inte pinsamt att åka ut med flaggan i topp mot fjolårets CL-finalister. Om nu Dortmund skulle gå vidare så har de Tyska lagen gjort det riktigt jävla bra i CL. Om de inte skulle gå vidare så är det ändå bra jobbat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in