Resultat: .
0%
röster
2015-03-18, 13:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag tycker i alla fall det är extremt bra jobbat av både Schalke och Leverkusen. Det är inte pinsamt att åka ut med flaggan i topp mot fjolårets CL-finalister. Om nu Dortmund skulle gå vidare så har de Tyska lagen gjort det riktigt jävla bra i CL. Om de inte skulle gå vidare så är det ändå bra jobbat.

Den här matchen är ju egentligen den enda av betydelse för Dortmund fram tills vi spelar tyskacupen igen. Allt annat verkar de tycka är ointressant så länge de inte åker ur.

Vet inte vad jag ska förvänta mig, spelar de som de kan och gjort stundtals under 2015 borde vi kunna vinna, spelar vi som vi gjort senaste 2 matcherna och stora delar av hösten finns det ju inte en chans. Får väl hoppas motivationen finns på plats ikväll. Om den inte gör det är det något allvarligt fel.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-03-18 kl. 14:14.
Citera
2015-03-18, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Den här matchen är ju egentligen den enda av betydelse för Dortmund fram tills vi spelar tyskacupen igen. Allt annat verkar de tycka är ointressant så länge de inte orkar ur.

Vet inte vad jag ska förvänta mig, spelar de som de kan och gjort stundtals under 2015 borde vi kunna vinna, spelar vi som vi gjort senaste 2 matcherna och stora delar av hösten finns det ju inte en chans. Får väl hoppas motivationen finns på plats ikväll. Om den inte gör det är det något allvarligt fel.

Jag ser Dortmund lite som Chelsea 2011/2012. Det går uruselt i ligan, men Dortmund kan när de har en bra dag slå vilket lag som helst. Jag hoppas i alla fall Dortmund tar det ikväll, inte för jag sympatiserar med klubben utan med Tysk fotboll och Klopp.
Citera
2015-03-18, 21:23
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Det blev väl Dutts kännetecken i Bremen, nästan aldrig samma laguppställning och rotation av spelarna på platserna i laget. Han verkade 1) helt sakna en konsekvent spelidé eller 2) ha fel spelare för den spelidé han ev. hade eller 3) inte ha förmåga att kommunicera sin spelidé. Ingen av orsakerna är speciellt bra.

Mästaren på att få ut allt ur sitt material med en anpassad spelidé är Jupp Heynckes under Triple-säsongen. Intressant att Skripnik verkar nå spelarna på en emotionell nivå, tror att Heynckes gjorde det med.
Helt rätt, tror Dutt både saknade spelidé och förmåga att utnyttja de spelare han hade. Det va det di Santo hade som först punkt, hur Skripnick bättre motiverade spelarna. Skripnick har ju till skillnad från Dutt spelat för klubben och det verkar vara det va en avgörande faktor. Dutt verkade inte bry sig om Bremen som klubb på samma sätt.

Intressant också att di Santo sa att han bara förstod Skripnick runt 50% (Garcia och Galvez fick tolka, de va tydligen bättre på tyska än di Santo) av gångerna han sa något, den som hört Skripnick prata tyska förstår nog varför.

Synd att både Schalke och Leverkusen snubblade på målsnöret, även om ingen räknade med att de skulle lyckas. Nu ser det även mörkt ut för Dortmund. Inte bra för Bundesligas koefficient...
Citera
2015-03-18, 21:47
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Den här matchen är ju egentligen den enda av betydelse för Dortmund fram tills vi spelar tyskacupen igen. Allt annat verkar de tycka är ointressant så länge de inte åker ur.

Det blev det senare. Fy faaan vad bedrövligt

Spyr på hela den här veckan/helgen jag väntat på den här helgen. Den här säsongens höjdpunkt blev 3-0 mot Schalke, Reus förlängning samt ..... en eventuell final/vinst i cupen.

Wunderbar.

Bra insats av Dortmund idag. Sälj alla?
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-03-18 kl. 22:34.
Citera
2015-03-18, 22:51
Medlem
Pickmylussys avatar
Klopp får sparken om de inte lyckas ta en EL-plats ens?
Kolossalt fiasko detta.
Citera
2015-03-18, 22:56
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Klopp får sparken om de inte lyckas ta en EL-plats ens?
Kolossalt fiasko detta.

det här är inget fiasko.

att ligga 11a är fiaskot. skulle klopp fått sparken hade han redan fått det, däremot kanske han drar självmant i sommar eller efter nästa säsong.
Citera
2015-03-19, 01:15
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
det här är inget fiasko.

att ligga 11a är fiaskot. skulle klopp fått sparken hade han redan fått det, däremot kanske han drar självmant i sommar eller efter nästa säsong.

Du lovade ju 7-0. Vad hände?
Citera
2015-03-19, 06:11
Medlem
cyberkalles avatar
Jag har fortfarande ont i magen av alla skrattattacker efter gårdagens match som ännu en gång som jag skrivit förr visar på Klopps "storhet"

Dortmund presterar överlägset sämst av alla fyra lagen i CL och det var så uselt igår och alla underpresterade ja inte alla som 4522 skrev så höll Weidenfeller normal nivå.

Om inte Klopp får sparken så är det tjänstefel av ledningen för laget i sig är inte så uselt som ligaplaceringen och gårdagens match.

Thomas Tuchel kanske vore ett namn men han har ju nyss köpt fastighet i München så vad han planerar det vette tusan.
Citera
2015-03-19, 06:32
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag har fortfarande ont i magen av alla skrattattacker efter gårdagens match som ännu en gång som jag skrivit förr visar på Klopps "storhet"

Dortmund presterar överlägset sämst av alla fyra lagen i CL och det var så uselt igår och alla underpresterade ja inte alla som 4522 skrev så höll Weidenfeller normal nivå.

Om inte Klopp får sparken så är det tjänstefel av ledningen för laget i sig är inte så uselt som ligaplaceringen och gårdagens match.

Thomas Tuchel kanske vore ett namn men han har ju nyss köpt fastighet i München så vad han planerar det vette tusan.
Ja riktigt usel insats av BvB igår, och även mot Köln spelade de dåligt. Men med tanke på lagen om alltings jävlighet kommer de säkert att göra en bra match på lördag bara för att det är H96 de möter. Till och med Paderborn gjorde ju en bra match mot oss.
Citera
2015-03-19, 07:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja riktigt usel insats av BvB igår, och även mot Köln spelade de dåligt. Men med tanke på lagen om alltings jävlighet kommer de säkert att göra en bra match på lördag bara för att det är H96 de möter. Till och med Paderborn gjorde ju en bra match mot oss.

Jo dom fick bra betyg igår Reus, Mhkhitaryan och Aubameyang fick en sexa i betyg och det kan väl närmast jämföras med om expressen satt en ihjälstampad geting i betyg.

Jag tror ni klara minst ett kryss för Dortmund klarar inte av att göra mål.
Citera
2015-03-19, 09:26
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
...

Intressant också att di Santo sa att han bara förstod Skripnick runt 50% (Garcia och Galvez fick tolka, de va tydligen bättre på tyska än di Santo) av gångerna han sa något, den som hört Skripnick prata tyska förstår nog varför.

...

Jag har hört Skripnik prata tyska, lite yxigt ordval och en tydlig men inte svårförståelig brytning. Förvånad över att se att han har varit i Bremen 1996-2004 som spelare och 2004-nu som tränare, han verkar inte direkt vara ett språkgeni men han kanske bara har dåligt gehör. Men han har definitivt ett stort hjärta för Werder.
Citera
2015-03-19, 09:30
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Jag har hört Skripnik prata tyska, lite yxigt ordval och en tydlig men inte svårförståelig brytning. Förvånad över att se att han har varit i Bremen 1996-2004 som spelare och 2004-nu som tränare, han verkar inte direkt vara ett språkgeni men han kanske bara har dåligt gehör. Men han har definitivt ett stort hjärta för Werder.

Edit: Trist att BVB var så oerhört tandlösa framåt igår, men Juve har ett bra försvar. De är definitivt värda att åka ur, vilket inte är fallet med S04 och B04.

Edit 2: Blev lite konstigt där, tryckte på "citera" istället för "ändra".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in