Resultat: .
0%
röster
2015-03-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Följer inte La Liga speciellt mycket så visst är det mycket möjligt att han gör en lite sämre säsong i år. Men killen är trots allt bara 27 år och jag är övertygad om att han fortfarande har mycket att ge. Står fast vid min åsikt om att han vore en bra förstärkning för det defensiva mittfältet i Schalke. Tillsammans med Goretzka kanske? Offensivt finns det ju nog med bra mittfältare redan.

Khedira har ju knappt fått spela, så det är inte så konstigt att han har varit usel. Khedira är en riktigt bra mittfältare, men han saknar tekniken för att kunna spela i de allra största lagen. Schalke hade varit ett perfekt steg, och sen är de som du säger i behov utav en defensiv mittfältare. Khedira har vunnit typ allt på landslags och klubblagsnivå också - viktigt att de yngre spelarna har någon erfaren spelare bredvid sig.
Citera
2015-03-13, 19:03
Medlem
cyberkalles avatar
I morgon så möter vi bremen och alla bermenfans kan känna sig lite säkrare då bayern saknar robben ribery och även neuer så det blir premiär för pepe reina i målet.
Citera
2015-03-13, 19:25
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
I morgon så möter vi bremen och alla bermenfans kan känna sig lite säkrare då bayern saknar robben ribery och även neuer så det blir premiär för pepe reina i målet.

Vad har hänt neur?
Är lahm tillbaka? Borde inte thiago vara tillbaka snart?

Gratti till Holger som blir 26.

Tyckte mig även läsa att muller är den bäste tyske målskytten i CL? Tillsammans med Mario Gomez
Citera
2015-03-13, 20:39
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vad har hänt neur?
Är lahm tillbaka? Borde inte thiago vara tillbaka snart?

Gratti till Holger som blir 26.

Tyckte mig även läsa att muller är den bäste tyske målskytten i CL? Tillsammans med Mario Gomez

Vad jag har läst handlar det enbart om att Neuer ska få vila lite, har ju stått dem senaste 36 matcherna för Bayern.
Citera
2015-03-15, 10:30
Medlem
Germanofils avatar
Det drar ihop sig i bottenstriden och precis som förra året är det ett helt gäng lag inblandade. Freiburg och H96 har en match mindre spelad men båda har svåra bortamatchter nu i eftermiddag. Riktigt bra för H96 att Stuttgart, Paderborn och HSV förlorade igår. Hertha och Köln lyckades tyvärr grisa till sig en poäng var medan Mainz lite oväntat vann i Augsburg.

Tyvärr så måste jag nog utgå från noll poäng i eftermiddag mot ett 'gladbach som inte längre har EL som stjäl uppmärksamhet. De verkar inte heller sakna några viktiga spelare medan Hannover måste klara sig utan lagkapten Stindl och unge speedkulan Bittencourt. Båda avstängda. Till detta kommer också att vårt tilltänka anfallsess Joselu helt tappat formen. Det spekuleras i att han kommer att bänkas idag. Kanske läge för den gamle publikfavoriten Ya Konan att göra comeback i startelvan? Grym spelare för några säsonger sedan men jag antar att han gått ner sig rejält efter att ha lirat i arabligorna.

Men som vi alla vet gör Mönchengladbach plattmatcher titt som tätt och jag hoppas att det blir en sådan idag och att H96 kan utnyttja eventuella bjudningar. Hoppet är det sista som dör!
Citera
2015-03-15, 12:53
Medlem
marc0p0l0s avatar
Som en del kanske vet så finns det inför OS 2024 planer från så väl Hamburg som Berlin att göra en ansökan. För Berlin skulle det vara första gången sedan 1936. Intressant för övrigt att det var Weimarrepubliken som ansökte och Nazityskland som anordnade det OS. Stödet bland befolkningen är dock större i Hamburg, att hela 65% av alla i staden stödjer en sådan här extravagans är ändå aktningsvärt. Hamburgs plan på hur man skall kombinera de sporter som utövas i vatten och de vanliga, i en mindre "cirkel" i Hamnen är även intressant:

http://cdn1.spiegel.de/images/image-823628-galleryV9-pwgs.jpg
http://www.radiohamburg.de/var/ezflow_site/storage/images/radiohh/nachrichten/hamburg-aktuell/hamburg-regional/2014/september/sommerspiele-2024-28-hamburgs-olympia-plaene/multi-upload-images/05-olympia/45504528-1-ger-DE/05-Olympia_image_660.jpg

Men: OS utspelar sig vanligtvis under Augusti månad och Wolfgang Niersbach, ordförande för DFB, har lovat att Tyskland skall ansöka om EM 2024. Då EM vanligtvis ut spelar sig under Juni-Juli är det svårt att tänka sig att man i Tyskland skulle ha två så stora mästerskap i direkt följd. Inte minst då Hamburg lär vara bland städerna för EM.

DFB's deal med engelsmännen att ge dem finalen för det Paneuropeiska mästerskapet 2020 i utbyte för stöd för det tyska budet om EM 2024 ger goda möjligheter. Just nu verkar Turkiet vara huvudmotståndaren, visserligen tre år kvar till det avgörs, men få andra verkar sugna på att ansöka, inte minst med det rådande ekonomiska läget.

Med lite tur kan vi kanske få EM 2024 och OS 2028 till Tyskland. Då nästa VM som kan gå i Europa blir tidigast 2030/34 är det EM som gäller för att få ett mästerskap i Tyskland.

-

Germanofils inlägg om bottenstriden är intressant. Satt och kollade formtabell, framtida motståndare och försökte räkna i tabellen, vet inte om jag blev mycket klokare. Spontant känns Freiburg (Ursäkta Lekmand), Paderborn och Stuttgart något svagare än Hamburg, Hertha och Hannover. Skulle tippa på att de tre förstnämnda slutar i botten tre. Freiburg har stort övertag av sin målskillnad, men då alla tre lagen har varandra kvar att möta blir nog dessa matcher väldigt avgörande, där de har chanser att plocka tre poäng mot varandra. Laget på 16:e plats får troligtvis möta Darmstadt eller Kaiserslautern, där alla nog hoppas på die Hessen.
Senast redigerad av marc0p0l0 2015-03-15 kl. 12:58.
Citera
2015-03-15, 14:11
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Som en del kanske vet så finns det inför OS 2024 planer från så väl Hamburg som Berlin att göra en ansökan. För Berlin skulle det vara första gången sedan 1936. Intressant för övrigt att det var Weimarrepubliken som ansökte och Nazityskland som anordnade det OS. Stödet bland befolkningen är dock större i Hamburg, att hela 65% av alla i staden stödjer en sådan här extravagans är ändå aktningsvärt. Hamburgs plan på hur man skall kombinera de sporter som utövas i vatten och de vanliga, i en mindre "cirkel" i Hamnen är även intressant:

http://cdn1.spiegel.de/images/image-823628-galleryV9-pwgs.jpg
http://www.radiohamburg.de/var/ezflow_site/storage/images/radiohh/nachrichten/hamburg-aktuell/hamburg-regional/2014/september/sommerspiele-2024-28-hamburgs-olympia-plaene/multi-upload-images/05-olympia/45504528-1-ger-DE/05-Olympia_image_660.jpg
Det där ser riktigt bra ut, och säkert något som kommer att användas även efter ett OS.
Citat:
Germanofils inlägg om bottenstriden är intressant. Satt och kollade formtabell, framtida motståndare och försökte räkna i tabellen, vet inte om jag blev mycket klokare. Spontant känns Freiburg (Ursäkta Lekmand), Paderborn och Stuttgart något svagare än Hamburg, Hertha och Hannover. Skulle tippa på att de tre förstnämnda slutar i botten tre. Freiburg har stort övertag av sin målskillnad, men då alla tre lagen har varandra kvar att möta blir nog dessa matcher väldigt avgörande, där de har chanser att plocka tre poäng mot varandra. Laget på 16:e plats får troligtvis möta Darmstadt eller Kaiserslautern, där alla nog hoppas på die Hessen.
När rückrunde började hade jag inte hållit med dig, men med alla skador har man inte spelat det spel man velat och sällan kommit till målchanser. Ser ändå Hertha som sämre än Freiburg, men de fyra poäng mer. Ser förlusten mot Bremen som ett väldigt hårt slag.

På Freiburgs forum finns många som säger att man inte kommer klara sig och att man måste sparka Streich, men vissa är mer positiva och någon skrev:

24 Spieltag
11/12 - 17e plats 21p (4p färre än Köln som åkte ner)
12/13 - 5e plats
13/14 - 17e plats 19p (4p färre än Nürnberg som åkte ner)
14/15 - 17e plats 22p

En annan sak som talar för Freiburg är att man har kvar Köln, Hannover, Hamburg, Paderborn och Stuttgart. Det är bara Hertha man redan mött av de sista sju lagen. Såhär många "internmöten" har lagen kvar:
Freiburg 5
Hertha 4
Hamburg 3
Paderborn 3
Stuttgart 3
Köln 2
Hannover 2
Senast redigerad av Lekmand 2015-03-15 kl. 14:37.
Citera
2015-03-17, 06:36
Medlem
cyberkalles avatar
Vad tror ni om ryktet som placerar Khedira i S04?

Han får ju knappt speltid och mycket skit av dom som håller koll på Real men nu vet inte jag om han gått ner sig helt men jag har då gillat honom när jag sett honom speciellt i landslaget.
Citera
2015-03-17, 08:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vad tror ni om ryktet som placerar Khedira i S04?

Han får ju knappt speltid och mycket skit av dom som håller koll på Real men nu vet inte jag om han gått ner sig helt men jag har då gillat honom när jag sett honom speciellt i landslaget.
Schalke känns som en idealisk klubb för honom..och för dom. Han har fått ut det mesta i karriären..förutom VM och CL..han hann vara med och vinna BL med Stuttgart med..2007? Ännu rätt ung.

Bra läge att flytta hem till Tyskland och vara stjärna i sin klubb..
Citera
2015-03-17, 11:51
Medlem
cyberkalles avatar
Man är trots allt rätt störd sitter och slökollar liveträningen från Bayern och ser som vanligt hur enormt mycket Pep lägger på passningsträning.
https://www.youtube.com/watch?v=LD_ZZ4l4Nbk
Länken funkar väl ett tag till
Citera
2015-03-17, 17:55
Medlem
motvalls avatar
Någon som känner sig sugen på att göra samma slags löfte som kalle gjorde förra gången Leverkusen mötte Atletico? Det gick ju bra den gången och blev rätt kul.

Tror personligen inte de kommer klara denna svåra bortamatch, så de behöver nog all hjälp de kan få.
Citera
2015-03-17, 19:55
Medlem
Ewrus avatar
Åter i Sverige efter att varit nere i Bremen (förutom lite försenad båt gick resan bra för oss, värre va det för Bremens skottska supportrar som åkte bil från Amsterdam och lyckades ställa GPSen på Breda) för deras årliga helg för internationella supportrar. Vi lyckades hinna se både U19 och a-laget förlora under lördagen. Ingen hade dock trott på några poäng mot München, även om man stundtals gjorde det bra. Tycker inte riktigt man förtjänade att förlora med hela 4-0, bara ta nya tag och slå Köln till helgen.

Under söndagens rundvandring i Weserstadion fick vi tillfälle att prata lite med di Santo. Han fick bla frågan om vad som skiljde Dutt och Skripnick. Framför allt trycker Skripnick på att man varje vecka ska gå ut och försvara lagets färger, att man måste visa stolthet för klubben och gå ut och spela sitt spel. Han tyckte även att Dutt bytte taktik för ofta och gärna spelade långbollar, men han var också diplomatisk och ville inte säga något negativt om Dutt.

Kan Bremen bara skaka av sig förlusten mot München och Wolfsburg så kan man ta en bra placering i år. Det är bara Mönchengladbach och Frankfurt kvar att möta av lagen som ligger framför så det finns bra med lägen att ta fler poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in