2015-03-15, 08:57
Medlem
Hej!

Jag har ett snitt på 19,20 i BIEX-gruppen och tänkte söka in till Handelshögskolan till hösten. Lägsta intagningspoäng i BIEX-gruppen i Handels var 19,27 HT14.

Vad tror ni om mina chanser att komma in i år? Tacksam för svar
Citera
2015-03-15, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivolja123
Hej!

Jag har ett snitt på 19,20 i BIEX-gruppen och tänkte söka in till Handelshögskolan till hösten. Lägsta intagningspoäng i BIEX-gruppen i Handels var 19,27 HT14.

Vad tror ni om mina chanser att komma in i år? Tacksam för svar

(FB) Kommer jag in med mina betyg/mitt reservnummer?
Citera
2015-03-17, 21:08
Medlem
Någon som vet hur det ser ut i SU FEK om man omregistrerar sig - får man behålla sin seminarium kredit?
Citera
2015-03-17, 22:22
Medlem
Någon som vet vilken urvalsgrupp det blir om jag läser upp ett betyg från gymnasiet till godkänt (E).
Den kursen krävs för att vara behörig, men jag vill hamna i HP gruppen och inte i gruppen med gymnasiebetyg..
Citera
2015-03-17, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Någon som vet vilken urvalsgrupp det blir om jag läser upp ett betyg från gymnasiet till godkänt (E).
Den kursen krävs för att vara behörig, men jag vill hamna i HP gruppen och inte i gruppen med gymnasiebetyg..

Det förvånar mig att ingen verkar ha koll på hur antagningen går till. Man är inte låst till endast en urvalsgrupp, du kan konkurrera i flera. Du kommer hamna i BII-gruppen eftersom du behövde läsa upp ett betyg för behörighet. Men du konkurrerar samtidigt i HP-gruppen med ditt HP-resultat.
Citera
2015-03-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Det förvånar mig att ingen verkar ha koll på hur antagningen går till. Man är inte låst till endast en urvalsgrupp, du kan konkurrera i flera. Du kommer hamna i BII-gruppen eftersom du behövde läsa upp ett betyg för behörighet. Men du konkurrerar samtidigt i HP-gruppen med ditt HP-resultat.

Okej, så att hamna i flera grupper är bara bra? Ökar chanserna för att komma in antar jag.
Citera
2015-03-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Okej, så att hamna i flera grupper är bara bra? Ökar chanserna för att komma in antar jag.

Ja, det är bara till din fördel.
Citera
2015-03-21, 10:41
Medlem
njaexss avatar
Hur lång tid tar det för hemsidan Antagning att uppdatera ens betyg, jag har pluggat på komvux och väntar just nu på att betygen ska uppdateras. Avslutade en kurs för över en månad sedan, och enligt Antagning så uppdaterar de ju inte betygen förrens man skickat in en anmälan. Skickade in i måndags, alltså 5 dagar sedan och fortfarande ingenting. Ska jag helt enkelt bara skanna in betygen själv och ladda upp? Vad är skillnaden egentligen?
Citera
2015-03-21, 12:05
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs
Hur lång tid tar det för hemsidan Antagning att uppdatera ens betyg, jag har pluggat på komvux och väntar just nu på att betygen ska uppdateras. Avslutade en kurs för över en månad sedan, och enligt Antagning så uppdaterar de ju inte betygen förrens man skickat in en anmälan. Skickade in i måndags, alltså 5 dagar sedan och fortfarande ingenting. Ska jag helt enkelt bara skanna in betygen själv och ladda upp? Vad är skillnaden egentligen?
Jag skulle inte tolka det som att de uppdaterar betygen direkt efter att du skickat in din anmälan, utan att de uppdaterar dem under antagningsprocessen.
Citera
2015-03-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
Jag skulle inte tolka det som att de uppdaterar betygen direkt efter att du skickat in din anmälan, utan att de uppdaterar dem under antagningsprocessen.

För att minimera jobbet gör de antagligen det efter 15/4. Eller kanske rentav först i Juni när sista inrapporteringsdatum är.

Spelar roll förresten, har man betyget klart så gör det väl inget att antagningen inte fått det ännu?
Citera
2015-03-21, 14:23
Medlem
Om man måste ladda upp något dokument står det på "min profil" då? Eller hur vet jag om jag måste ladda upp något?
Citera
2015-03-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassol
Om man måste ladda upp något dokument står det på "min profil" då? Eller hur vet jag om jag måste ladda upp något?

https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/ladda-upp-ratt-papper/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in