2015-03-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Har hittils pluggat lite över 1000 ord, tror ni att det är bortkastad med tid att memorera 4000 ord till? Jag skulle kunna göra det men jag tror att jag inte kommer komma ihåg alla.

Jag känner att jag borde lägga krutet på alla andra delar istället.

Mitt mål är 1,6-1,7. Måste man ha högt på ord för att uppnå det resultatet?

Det beror ju på hur du skriver de andra provdelarna.Jag skulle säga att det är bortslösad tid. Lägg istället fokus på att öva på äldre prov och lär dig tankesätten/resonemangen för allt annat. Att öva ord är främst en kunskap om att placera orden i en meningen och att veta de små skillnaderna i orden.
Citera
2015-03-17, 13:00
Medlem
Ducadreams avatar
Tack Ambivallens och Dr.Lecters. Det blir nog att plugga på morfem och träna på de andra delarna. Plugga ord är för tidskrävande just nu och kräver dessutom repetition för att komma ihåg dem.
Citera
2015-03-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Mitt mål är 1,6-1,7. Måste man ha högt på ord för att uppnå det resultatet?

Klart imponerande om du tar dig från 0.85 till 1.6+. Men målsättningen är knappast realistisk.
Citera
2015-03-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Klart imponerande om du tar dig från 0.85 till 1.6+. Men målsättningen är knappast realistisk.
Vem är du att avgöra vad som är realistiskt?
Citera
2015-03-17, 18:30
Medlem
ambivallenss avatar
Vad exakt var det som var enklare med den kvantitativa delen i höstas?

Alla frågor var allmänt enklare? DTK? XYZ?
Citera
2015-03-17, 18:39
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens

Jag känner att ibland kommer det några uppgifter på XYZ och KVA som är riktigt svåra. Hade inte känslan att det kom några sådana på förra provet. Därför blev det lite lättare, men det var fortfarande samma nivå på resten av frågorna, tycker jag.
Citera
2015-03-17, 18:50
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Vad är det som lockar med att vara provvakt?

Bra betalt, samt roligt att få se hur högskoleprovet går till ur ett annat perspektiv. Det var för mig en möjlighet att fortfarande få hänga med i högskoleprovsaktiviteten, men verkar som att jag får lämna det därhän nu. Har ju läkarstudierna att fokusera på och en stor terminstenta istället.
Citera
2015-03-17, 19:28
Medlem
Citat:

Medelvärdet av antal rätt på det olika mattedelarna de senaste HP.

VT14

XYZ - 11.9
KVA - 9.7
NOG - 5.7
DTK - 11.0

HT14

XYZ - 13.0
KVA - 10.5
NOG - 6.1
DTK - 12.9

Samtliga delar blev lättare.
Citera
2015-03-17, 19:31
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Eminent.Javisst
Jag känner att ibland kommer det några uppgifter på XYZ och KVA som är riktigt svåra. Hade inte känslan att det kom några sådana på förra provet. Därför blev det lite lättare, men det var fortfarande samma nivå på resten av frågorna, tycker jag.

Hmm, jag har i och för sig bara skummat igenom provet från HT2014 lite snabbt och såg direkt att XYZ och KVA verkade lite enklare än tex provet från VT2013.

Men det är bara jag! Har nu gått igenom proven från 2011 och 2012, har endast proven från 2013 och 2014 kvar att gå igenom fram tills helgen.
Citera
2015-03-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Bra betalt, samt roligt att få se hur högskoleprovet går till ur ett annat perspektiv. Det var för mig en möjlighet att fortfarande få hänga med i högskoleprovsaktiviteten, men verkar som att jag får lämna det därhän nu. Har ju läkarstudierna att fokusera på och en stor terminstenta istället.
Det enda som skiljer högskoleprovsperspektivet mellan en skrivande och en provvakt är att den som skriver får ont i hjärnan i 5x55 minuter och provvakten upplever hur det är att göra exakt ingenting i 5x55 minuter. Att vara provvakt är bland det tråkigaste som finns
Citera
2015-03-17, 21:23
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Okej. Lär ju inte va så lätt att lägga hela provet bakom sig när man har lagt ner sin tid och själ antar jag.
Citat:
Medelvärdet av antal rätt på det olika mattedelarna de senaste HP.

VT14

XYZ - 11.9
KVA - 9.7
NOG - 5.7
DTK - 11.0

HT14

XYZ - 13.0
KVA - 10.5
NOG - 6.1
DTK - 12.9

Samtliga delar blev lättare.
Där ser man!
Citera
2015-03-17, 22:30
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Va? Klart du får.
Fick kallelse-mailet idag till min gmail.

''TÄNK PÅ ATT... -All förtäring (även dryck) är förbjuden i provlokalen''
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in