Citat:
Ursprungligen postat av
sam-is-here
Gjorde ett strikt testningsförsök nyligen på VT 2012, och kammade hem 1.3. Mitt mål är 1.4, så var inte så långt ifrån.
Fick dock ett katastrofalt resultat på orden, 9/20... Och det är väl orden som fortfarande är min stora akilleshäl, även efter allt pluggande.
Ska jag satsa på att öka mina matematiska kunskaper ännu mer(känns som jag har mer att ge, och att öva in tidspressen känns mest relevant för mig), eller satsa på att plugga ord, ord och ännu mer ord!?
Jag tycker att väldigt sent att sitta och lära in sig mer ord så här sent, eller vad tror ni grabbar?
Tycker definitivt att du ska satsa på annat än ord. Har du förbättringsmarginal på de övriga verbala delarna så kan det vara värt lite tid, men inte ord. Prefix och suffix kan vara värt lite tid!
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Lecters
Ja, den verbala delen (oavsett ens problem) pluggar man inte nog till under en helg. Satsa på att öva in matte-delen istället så att den sitter och försök förbättra verbala delen till höstens prov.
Nja... Skulle säga att man kan förbättra sig ganska mycket på läsförståelsen genom att testa andra sätt att lösa uppgifterna. T.ex. genvägar för att stryka alternativ, läsa frågorna eller texten först osv. Det gäller att hitta det sätt som passar bäst med tanke på tidspressen, inte säkert att det är bäst att läsa texterna på HP som man läser vilken bok som helst...