2015-03-08, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag kom precis på vilket nick sonen använde sig av. Det var Admiral69.
Helt ointressant information beträffande fallet. Admiral69 och Lockys medverkan i tråden verifierar inte något. Det framstår enbart som att dessa signaturer är något som tas fram när behovet är påkallat.
Skaraborg2! Din historia håller med råge på att falla samman!
Citera
2015-03-10, 19:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förtryckt blankett.

Citat:
Ursprungligen postat av vansternationell
Ordet "ANTRÄFFAD" fanns på pränt när denna avskrivningsblankett lämnde tryckeriet!

Det har du helt rätt i. Hela blanketten var förtryckt innan den användes och då även detta ord.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-03-10 kl. 19:35.
Citera
2015-03-10, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du har helt rätt i det. Hela blanketten var förtryckt innan den användes och då även detta ord.
Må så vara men svara på alla andra frågor du ställs inför.
Vill du inte framstå som seriös?
Citera
2015-03-12, 22:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Klargörande.

Citat:
Ursprungligen postat av Locky
Fadersskapsintyg.

Vår mamma intygade att Kjell-Åke var far till sonen . Inte att hon var far till honom. Detta var inget ovanligt på den tiden.

Jag har nog inte varit tillräckligt tydlig när jag lämnade dessa uppgifter till Skaraborg 2 för flera år sedan.

Jag har god kontakt med min brorson och han kallar mig faster-inte hen?

Jag kommer inte att svara på ytterligare frågor om detta.

Jag är syster till Kjell-Åke. Om man är tveksam till detta så kan man lätthet kolla upp det.

Locky

Bra att du klargjorde detta.

Det måste ha varit fyra fem år sedan du omnämnde detta för mig.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-03-12 kl. 22:42.
Citera
2015-03-15, 14:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
PU 225 för år 1972.

Citat:
Ursprungligen postat av SentOmsider
Då blir det oerhört intressant om Skara kan få fram PU 225/72! Men att den som avskrev ärendet satte det i rutan ANTRÄFFAD betyder inte nödvändigtvis att K-Å anträffats, och med tanke på den hänvisade PUn så skedde det i så fall inte 1986. Men som sagt, vad står i 225/72?

Jag har nu fått fram PU 225/72 som skrivs av ordagrant. Fotot på Kjell-Åke är det samma här som i PU 221A/65 - fast spegelvänt.

"JOHANSSON, Kjell Åke, 490409, hh Gbg, har sedan 29.7.1965 varit försvunnen från hemmet. Han efterlystes i 184A-65 med tillägg i PU 221A-65 (foto) o i 248A-65. Signalement 175 cm lång, ordinär kroppsbyggnad, blont hår, blå ögon o rak näsa. Klädsel: Grå kavaj, röd-svart-rutig skjorta o grå byxor. Var vid försvinnandet troligen tillsammans med i PU 227A-67 efterlyste DAHLSJÖ, Jan Olof, 440608-5433 och i PU 204A-68 efterlyste KARLSSON, Gay Roger, 430325-, och färdades sannolikt i pb O 18920, Volvo 444, duvblå 56 års modell. Efterspanas. Pmynd Gbg."

Här ser vi att Volvon har fått färgen duvblå. Den rätta färgen på den försvunna bilen var midnattsblå.
Citera
2015-03-15, 21:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sonen vet vem som är hans far.

Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Eller ens vem han är??

Naturligtvis vet sonen vem hans far är. Detta har han vetat i hela sitt liv även om han inte har sett honom sedan han var nyfödd.
Citera
2015-03-16, 10:40
Medlem
Har ägnat för stor del av helgen åt att läsa denna fängslande historia.
Hatten av Skaraborg2 för ditt enorma undersökningsarbete!

Även om det inte är troligt vore det intressanta att någon gång få veta vad som egentligen hände.
Citera
2015-03-16, 18:15
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Det du SGS levererar här är enbart trådsanningar. Inget i ditt inlägg är bekräftat eller verifierat.

Citat SGS
ger en ingen rätt att hemlighålla sin existens för avkomman, inte heller för resten av samhället.

Det här påståendet lär du få utveckla! K Å J var i sin fulla rätt att dra vidare utan att fråga den gravida fästmön eller sina föräldrar om den saken. Så länge han inte är misstänkt för något brott så gör han som han vill.
BTW!
Intressant att ett flertal av Skaraborg 2:s forna vapendragare dyker upp när "Gurun" i tråden är oförmögen att svara för sig. Bra jobbat grabbar! Keep Up The Good Work!
Trevligt om Du SGS är kapabel att komma med något med något inlägg som tillför tråden något.

Du har alldeles rätt! K Å J var i sin fulla rätt att dra vidare utan att berätta för någon.

Dessutom "kände" jag en dansk som bodde här i Sverige men hade barn i Danmark. Han vägrade bosätta sig i Danmark för att han då skulle åka på ett ganska stort underhåll. Nu var detta ett antal år sedan, vet inte hur det är nu..

Vi har dessutom ingen aning om hur K Å J:s relationer var till släktingar och fästmö. Ju längre tiden går desto bättre blir den försvunne "och skulle aldrig göra så".
Citera
2015-03-16, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Creations

Även om det inte är troligt vore det intressanta att någon gång få [PHP][/PHP]veta vad som egentligen hände.
Ursäkta men vad består det enorma undersökningsarbetet av?
En massa spekulationer och antaganden bara.
Hatten av för vad? På med hatten och fundera.
Citera
2015-03-17, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Ursäkta men vad består det enorma undersökningsarbetet av?
En massa spekulationer och antaganden bara.
Hatten av för vad? På med hatten och fundera.

Om man gjort sig mödan att läsa tråden så förstår man att det är mycket arbete bakom! Att läsa polisutredningar, samtala med anhöriga, leta tidningsartiklar på mikrofilm m.m. Allt detta tar sin lilla tid och Skaraborg2 ska ha all heder för att ha startat denna spännande tråd och hållit på med den i snart sex år. Om det leder fram till en lösning på gåtan vet vi ju inte men man kan ju alltid hoppas.
Så hatten av och fundera!
Citera
2015-03-17, 06:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edmond
Om man gjort sig mödan att läsa tråden så förstår man att det är mycket arbete bakom! Att läsa polisutredningar, samtala med anhöriga, leta tidningsartiklar på mikrofilm m.m. Allt detta tar sin lilla tid och Skaraborg2 ska ha all heder för att ha startat denna spännande tråd och hållit på med den i snart sex år. Om det leder fram till en lösning på gåtan vet vi ju inte men man kan ju alltid hoppas.
Så hatten av och fundera!
Så värst många polisutredningar handlar det inte om. Grabbarna anmäldes försvunna och efterlystes. Någon brottsutredning gjordes aldrig eftersom brott inte misstänktes. Hela tråden är uppbyggd på antaganden, spekulationer och fria fantasier. Ta te.x "överklassdamen" Fjantigt så attt man enbart skakar på huvudet. "Århundradets" massförsvinnande basunerade Skaraborg2 ut. Löjligt.
Senast redigerad av Zambora 2015-03-17 kl. 06:46.
Citera
2015-03-17, 08:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket arbete har legat bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av Creations

Även om det inte är troligt vore det intressanta att någon gång få veta vad som egentligen hände.

Tack för din uppskattning. Har legat mycket arbete bakom det vi har fått fram under årens lopp.

Det hoppas säkert de flesta av oss som följer tråden.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-03-17 kl. 09:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in