2015-03-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kefakum
Körde en nasty trilane igår.

Axe - BS - Disruptor.

La BS attack "Bloodrage" på axe som snurrade och fick lifesteal av dödade creeps och heroes.
Hann de andra iväg så glimpsade Disruptor dem och axe dödade dem med. Han hade blink på lvl 3.

Låter som en riktigt jobbig trilane, vann ni matchen? Har haft problem när man kör axe med en aggresiv trilane. Vårat lag är inte så bra på att utnyttja ett tidigt övertag. Antingen vill alla farma eller så kör man med dive-mode on konstant. Vilket gör att man förlorar matchen om den går till lategame
Citera
2015-03-08, 18:07
Bannlyst
Vad tycker ni om Lich? Har alltid gillat hans ulti men den känns ju inte direkt svår att dodga för spelare på lite högre nivå.
Citera
2015-03-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
Låter som en riktigt jobbig trilane, vann ni matchen? Har haft problem när man kör axe med en aggresiv trilane. Vårat lag är inte så bra på att utnyttja ett tidigt övertag. Antingen vill alla farma eller så kör man med dive-mode on konstant. Vilket gör att man förlorar matchen om den går till lategame

Tyvärr förlorade vi. När vi hade pushat T1 lämnade vi lanen och roamade. Tappade allt för mycket lvls och farm och det andra laget kom ifatt.

Men kul hade vi i början.

Mjo det är lite klurigt. Gäller väl att pusha alla T1 torn snabbt och få ut offensiva wards för att få ett övertag i early/midgame.
Citera
2015-03-08, 18:57
Medlem
Om man ska börja med LoL eller DotA, vilket är nybörjarvänligast?
Citera
2015-03-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinneslek
Om man ska börja med LoL eller DotA, vilket är nybörjarvänligast?
Definitivt LoL. DotA är väldigt litet och klumpigt tack vare wc3 motorn. Du behöver även externa program som ändrar keybinds till QWER om du föredrar det.

Dota 2 är inte heller speciellt nybörjarvänligt. Lär i alla fall ta över 100 timmar innan du slutar vara extremt värdelös.
I LoL blir du "bra" efter ett par timmar. Det är väldigt simpelt.
Citera
2015-03-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Vad tycker ni om Lich? Har alltid gillat hans ulti men den känns ju inte direkt svår att dodga för spelare på lite högre nivå.

Lich är bra om motståndarna har en rätt svag trilane (till exempel en med spectre som carry) och man vill köra dual off (2-1-2) till exempel med en Axe eller Bristle. Man tar i teorin bort runt 1/4 av XPn från den lanen och ger den till sig själv i och med Sacrifice. Men tänk på att alltid äta creepet när waven är på väg ut, annars får dom XP också. En Lich i den situationen bäddar för att man enkelt vinner alla lanes och laget kan börja deathballa tidigt.

Ultin är framförallt bra som counter-initation. Bara att slänga iväg på deras frontliner så fort motståndarna commitat till fighten. Antingen tankar dom den vilket resulterar i 1-2 kills eller så måste dom hantera det på ett sjukt awkward sätt; spreada eller backa helt när man redan är deep vilket brukar resultera i ett par kills.

Såatteh, tycker den kan vara riktigt jävla bra i rätt situation men i en lineup där inte Lich hör hemma är han totalt värdelös. Det är det som är hans största svaghet till skillnad mot andra heta supports just nu tex Lion och Venge, som i princip alltid har ett fungerande game.
Senast redigerad av thenarc 2015-03-08 kl. 20:58.
Citera
2015-03-09, 02:11
Medlem
h4xors avatar
Ens 10 första matcher i rankat ger väldigt lite? Min soloQ rank är sämst, men har nu 6-1 i party dock verkar min party mmr ändå suga. Borde jag inte komma bra till om man vinner nästan varje match i mina 10 första?
Citera
2015-03-09, 07:41
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Ens 10 första matcher i rankat ger väldigt lite? Min soloQ rank är sämst, men har nu 6-1 i party dock verkar min party mmr ändå suga. Borde jag inte komma bra till om man vinner nästan varje match i mina 10 första?

Det är massa faktorer som räknas in hur du placeras, en av dessa som påvisades förut var att hur mykt avg dmg du gjorde på andra heroes ett game var en väldigt stor faktor, vilket visade sig av folk som körde zeus och spammade ultin off cd och gick 0-10 i placement men endå landade på 5k+ rating. Vilka faktorer som är viktigast nu vet jag inte

de flesta hamlar +/- 500 mot vad de borde ligga (ungefär, egen åsikt)
Citera
2015-03-09, 22:45
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Det är massa faktorer som räknas in hur du placeras, en av dessa som påvisades förut var att hur mykt avg dmg du gjorde på andra heroes ett game var en väldigt stor faktor, vilket visade sig av folk som körde zeus och spammade ultin off cd och gick 0-10 i placement men endå landade på 5k+ rating. Vilka faktorer som är viktigast nu vet jag inte

de flesta hamlar +/- 500 mot vad de borde ligga (ungefär, egen åsikt)

Så det spelar nästan ingen roll om man vinner? Dmg är ju inte allt.
Citera
2015-03-09, 22:50
Medlem
wastaahs avatar
Citat:

Jag kan inte säga om det spelar roll eller inte (ingen kan), men win/loss verkar vara en väldigt liten faktor när det gäller placement. Dock så ändrade valve formulan efter hela rysslands population spammade zeus så dmg inte är en lika stor faktor längre, fast ingen vet ju såklart hur de ändrade på den.
Citera
2015-03-10, 15:01
Medlem
Citat:

tower damage, Hero healing, KDA, nivån på dina med/motspelare, XPM, GPM allt spelar in...
Citera
2015-03-11, 02:16
Medlem
h4xors avatar
jag spelade nu klart mina 10 första matcher och jag fick 9-1. Jag hamnade på 2477 mmr och jag har haft bra stats och bra matcher hela tiden. Hur är detta möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in