Citat:
Ursprungligen postat av
Atomist
Har skummat i tråden sedan start men kan missat något..
Vi vet att åklagaren har bundit bröderna till brotsplatsen med hjälp av operatörernas loggar och häktningen har motiverats med indicier.
Har det framkommit om åklagaren har någon bevisning utöver de indicier som framkommit i tråden?
Kan det vara så att åklagaren tror på andra gärningsmän men häktar bröderna för att sätta press med målet att de ska börja prata?
Det är sällan eller aldrig nån häktas på sannolika skäl utan att vara skyldiga till gärningen.
Det är väl mest troligt att MS och MS är skyldiga till gärningen, men då måste motivet verkligen vara extremt.
Jag tror som sagt på teorin att MGM:s "lurat" medvetet, eller omedvetet, BO:s till BP och kanske varit med där eller inte, men jag tror inte MGM:s varit kapabla till att kallblodigt mörda tre stycken och sen bete sig helt normalt som om de skulle komma undan med det utan problem. Känns som de hade försökt lämna landet eller något om de "råkat gått för långt".
Sjukt spänd på att läsa FUP:n så småningom.
Någon som kan upplysa mig om när den släppts? Är det i samband med att fallet går upp i domstol eller?