2015-03-14, 16:30
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Nu var det inte mig du frågade, men det finns en del bra mellan jeansmärkena, skärpen och bärgarbilarna. Till exempel om häktningen i torsdags.

Fråga till dig och andra: Finns det något annat nätforum för diskussioner kring brott?

1. Jag är övertygad om att polisen har full kontroll på händelserna och detaljerna du skriver om. Ett hundratal poliser, inkl rikskrim, var på plats, enorm insats. Förutom den s k 'stormningen' av anhöriga/sympatiserande blattar, sä är jag övertygad om att brottsplatsutredningen sköttes exemplariskt.

2. Jag känner inte till ett specifikt brottsforum som skulle kunna mäta sig med Flaschback. Det torde falla på sin egen 'orimlighet', eftersom FB är så enormt stort, och drar till sig 'alla'.
Citera
2015-03-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Menar du oblurrade med vita skynken? Eller oblurrad i tält? Jag vill se de som ligger på gräset utan filt och oblurrad.

Finns två (oblurrade) bilder taget från olika vinklar med offret vid staketet/hörnet (ljusa byxor och vita skor), där är det offret inte ännu övertäckt medan den som är närmast vägbanan är övertäckt på båda bilderna. Bilderna finns i tråden.
Citera
2015-03-14, 16:32
Medlem
Skulle önska en uppdaterad sammanfattning, gärna med länkar till foton från BP, på BO osv. Sen vore det trevligt om tråden kunde komma tillbaka till ämnet. Att diskutera t.ex bälten o skosulor känns som sidospår, så även snacket om hur steroider funkar o hur många skott ett speciellt vapen kan skjuta i minuten. Tråden borde enbart leverera fakta o troliga teorier ist för att springa iväg åt Hollywoods gangster-filmer! Ser även hur många användet Falk-serien som grund för sina teorier... Verklighetens kriminella undre knarkvärld fungerar en aning annorlunda än på film...

Kan vi hålla tråden liiite seriösare i fortsättningen? Just wondering...
Citera
2015-03-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Har skummat i tråden sedan start men kan missat något..

Vi vet att åklagaren har bundit bröderna till brotsplatsen med hjälp av operatörernas loggar och häktningen har motiverats med indicier.

Har det framkommit om åklagaren har någon bevisning utöver de indicier som framkommit i tråden?

Kan det vara så att åklagaren tror på andra gärningsmän men häktar bröderna för att sätta press med målet att de ska börja prata?

Det är sällan eller aldrig nån häktas på sannolika skäl utan att vara skyldiga till gärningen.

Det är väl mest troligt att MS och MS är skyldiga till gärningen, men då måste motivet verkligen vara extremt.

Jag tror som sagt på teorin att MGM:s "lurat" medvetet, eller omedvetet, BO:s till BP och kanske varit med där eller inte, men jag tror inte MGM:s varit kapabla till att kallblodigt mörda tre stycken och sen bete sig helt normalt som om de skulle komma undan med det utan problem. Känns som de hade försökt lämna landet eller något om de "råkat gått för långt".

Sjukt spänd på att läsa FUP:n så småningom.

Någon som kan upplysa mig om när den släppts? Är det i samband med att fallet går upp i domstol eller?
Citera
2015-03-14, 16:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Har skummat i tråden sedan start men kan missat något..

Vi vet att åklagaren har bundit bröderna till brotsplatsen med hjälp av operatörernas loggar och häktningen har motiverats med indicier.

Har det framkommit om åklagaren har någon bevisning utöver de indicier som framkommit i tråden?

Kan det vara så att åklagaren tror på andra gärningsmän men häktar bröderna för att sätta press med målet att de ska börja prata?

Åklagaren har i media gått ut och sagt att de både har teknisk och muntlig bevisning som gör att de båda bröderna är sannolikt misstänkta för trippelmordet. Samtidigt har också åklagaren uttalat de inte så här tidigt i utredningen låser sig åt bara en riktning, men att de har en bild av vad som hänt och hur det har hänt.

Åklagaren verkar inte tro på några andra gärningsmän i nuläget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Om morden skulle varit välplanerade och professionellt utförda skulle det inte finnas en massa teknisk bevisning i form av mobilspår. Dessutom skulle kropparna fortfarande vara puts väck.

Men om det skulle vara en tredje part inblandad som eventuellt avrättat bo, vilket inte är omöjligt och visa (tråd)uppgifter även kan tolkas som sannolikt, så verkade åtminstone de/den agerat professionellt. Finns (officiellt) inga spår efter några andra än mgm och bo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Nu var det inte mig du frågade, men det finns en del bra mellan jeansmärkena, skärpen och bärgarbilarna. Till exempel om häktningen i torsdags.

För de som inte följt hela tråden kan jag berätta att jeansen kom upp i denna tråd efter analys av bild från BP som visade bl a BO2 och gav stöd för de som förespråkade ansåg/anser att BO2 var en kille. Och denna diskussion om BO2 var en tjej eller kolla kom upp eftersom en del trodde att BO2 var en tjej. Är väl dessutom inget konstigt att diskussionen ens kom upp eftersom media postat olika information gällande vem som satt i bilen (tjej eller kille) vilket bl a gör att styrka eller avfärda vem som låg i fosterställning hör till en frågeställning för tråden. Ser inget konstigt i att vilja komma fram till vem som var/är BO2. Det som däremot är konstigt och inte hör hemma i tråden är att folk postar trams, personangrepp eller postar påhittade saker (och påstår att dessa är sanna och inte skriver att det bara är en teori/påhittad information).
Senast redigerad av ulvan 2015-03-14 kl. 16:54.
Citera
2015-03-14, 16:45
Medlem
Fattar inte varför ni pratar om blurrade bilder de finns inte ens..man kan tro det för att det ligger nått typ av ljusbrun pressening eller papper bakom kroppen som smälter in med det som är framför. .man tror att det e blurrat men så är inte fallet. ..dags att byta grsfikkort kanske? Om man zoomar ser man klart o tydligt en filt eller nått som ligger bakom liket
Citera
2015-03-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
1. Jag är övertygad om att polisen har full kontroll på händelserna och detaljerna du skriver om. Ett hundratal poliser, inkl rikskrim, var på plats, enorm insats. Förutom den s k 'stormningen' av anhöriga/sympatiserande blattar, sä är jag övertygad om att brottsplatsutredningen sköttes exemplariskt.
Jaha. Har jag sagt nåt annat?
Jag är lika kritisk som du till de långa och många utläggningarna om ovidkommande detaljer, även om jag inte uttrycker mig som du. Jag påpekade att det t.ex. fanns bra inlägg i torsdags, som hade med fakta runt häktningen att göra. Som svar på att du tyckte allt var trams.
Kanske du själv kan göra ett inlägg som är kvalificerat nog för att lyfta tråden? I stället för skälla.
Citera
2015-03-14, 16:49
Medlem
Harry_s avatar
så här ligger det till
när tjejen i bilen ser att killarna blir skjutna och faller på marken
ringer hon sin kompis och hinner namnge GM innan hon själv blir dödad
efter som telefonen landar med diplayen ner så ser GM inte att samtalen är fortfarande aktiv
och stackars kompiser hör allt
Citera
2015-03-14, 16:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
så här ligger det till
när tjejen i bilen ser att killarna blir skjutna och faller på marken
ringer hon sin kompis och hinner namnge GM innan hon själv blir dödad
efter som telefonen landar med diplayen ner så ser GM inte att samtalen är fortfarande aktiv
och stackars kompiser hör allt

Du vet att det ligger till så? Om det stämmer, hur vet du detta?
Citera
2015-03-14, 16:54
Medlem
Redas avatar
Vad tror vi oss veta?

Två personer ska ha legat skjutna på gatan och en i en bil med öppna dörrar i sex timmar centralt i ett bostadsområde, och detta efter skottlossning.

Detta verkar inte troligt. Det är något som inte stämmer här.

Unga kriminella nattaktiva människor borde väl bli saknade ganska fort och eftersökta av "kunderna"?
Senast redigerad av Reda 2015-03-14 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in