2015-03-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
En tanke: När media snackade med åklagaren efter häktesförhandlingarna så frågade någon i media nåt i stil med:
Har du en bild över vad som har hänt?
Åklagaren svarade då:
Ja jag har en bild över vad som hänt.
Det var en av de frågor han kunde svara på/uttala sig om då han gällande de flesta andra frågor inte kunde uttala sig på grund av utredningsmässiga skäl eller på grund av yttrandeförbudet.
Det jag funderar på nu är HUR kan åklagaren ha en klar bild över det inträffade medans vi på forumet har så många olika teorier? Har vi missat någon avgörande detalj eller har vi bortsett från det uppenbara?

Edit, har kollat filmen igen och det som sägs är:
(05:28 in i klippet)
- Har du en bra bild över vad som hände på mordnatten och kvällen innan? Åklagare svarar:
- Jag har en bild över vad som hände
Tycker dock att åklagaren låter säker

Klippet:
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article70142.ab

Det är så att åklagaren och polis har mängder med info ikring händelsen medan tråden har möjligen sisådär 5-10% av den info som åklagare/polis har.

Sådan saker som var respektive offer hittades, i vilket skick de var, om ett eller flera vapen används, all mobiltrafik, sms trafik, vittnesutsagor mm. mm. listan kan göras lång.

Då FUP landar så brukar det för många bli en "aha upplevelse" hur mycket som den innefattar i teknisk bevisning, vittnesutsagor och givetvis vad MGM sagt vid förhör.

Jag uppfattade också att åklagaren mellan raderna var väldigt säker på sin sak bl.a. då det gällde omhäktningar, det var liksom en självklarhet att dessa två sitter tills jag åtalar men det tar lång tid. Han uttryckte självsäkerhet i ärendet och han har förmodligen fog för det, de har rätt gubbar.
Citera
2015-03-14, 15:47
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Har mgm1 och mgm2 mördat sina vänner på eget bevåg eller hade de en uppdragsgivare? Vad känns mest troligt?
Meningslös fråga. Hälften säger a), hälften säger b).

Och inget har tillfört tråden något som helst värde. Den är värd bättre inlägg, med substans.
Citera
2015-03-14, 15:50
Medlem
Citat:
Antar att detta redan har postats i tråden medan jag sov i förmiddags och det kanske är fler som gjort det och artikeln är ganska intressant så jag postar igen utifall någon har missat:

I artikeln påstås bland annat att enligt en person med god insyn i utredningen arbetar polisen utifrån teorin att BO 1 och 2 utsatts för kraftigt övervåld och efter det sköts med var sitt skott i pannan

Vidare påstås att den kvinnliga BO ska ha gjort våldsamt motstånd när gärningsmännen försökte dra ut henne ur bilen. Detta styrks, enligt uppgift, av att tussar från kvinnans hår ska ha hittats på mordplatsen påstås det i gammelmedia

http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/
Om det här med övervåld stämmer så borde det betyda att en av MGM misshandlade BO medans andra GM siktade med vapen på BO 1 och 2? Eller så borde det ha varit mer än 2 GM för jag tror inte att 2 GM klarar av att använda övervåld på 2 BO om de är obeväpnade och bara använder kroppen om de inte blev kraftigt överraskade, dvs inte var förberedda. Med tanke vad som framkommit i media och i tråden tror jag ingen av BO eller GM var nybörjare på att attackera eller försvara sig. Och har övervåld varit inblandat låter de som de snarare agerat i ilska och inte för att någon bett att de skulle knäppas.
Citera
2015-03-14, 16:02
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebubba
har fortfarande inte med övervåld att göra.....fritidsgårdar. ..NO comments...jag argumentera inte att det finns biverkningar. ...men att folk som brukar steroider gör dom till monster som dödar allt och alla i sin väg är fel och nåt som media målat upp. läs biverkningar på mediciner i fass så ser du att det finns saker som är bra mycket värre en steroider ur en samhälls syn sätt. Att gurra 16bast käkade ryssar 1987 å fick lite muskler sedan slogs på stan har inte med aggressivitet av steroider att göra...........

Vad vill du ha sagt? Att man inte kan bli aggressiv av att käka steroider, eller att man kan det?

Kan man det, jo då kan det också vara en bidragande orsak till att bruka övervåld. För att bruka våld överhuvudtaget tyder det på att man har problem med just sin aggressivitet. De flesta människor brukar inte våld.

För övrigt har du ingen aning om Gurra slogs på stan p.g.a aggressivitet av sina steroider eller inte.
Citera
2015-03-14, 16:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Om det här med övervåld stämmer så borde det betyda att en av MGM misshandlade BO medans andra GM siktade med vapen på BO 1 och 2? Eller så borde det ha varit mer än 2 GM för jag tror inte att 2 GM klarar av att använda övervåld på 2 BO om de är obeväpnade och bara använder kroppen om de inte blev kraftigt överraskade, dvs inte var förberedda. Med tanke vad som framkommit i media och i tråden tror jag ingen av BO eller GM var nybörjare på att attackera eller försvara sig. Och har övervåld varit inblandat låter de som de snarare agerat i ilska och inte för att någon bett att de skulle knäppas.

Med övervåld kan även menas att offret har skjutits med fler än ett dödande skott, eller som vid knivattack: att offret har fått ta emot flera dödande hugg. Övervåld behöver alltså inte betyda att nån har gett sig på en person med påkar eller knytnävar.
Citera
2015-03-14, 16:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebubba
Jag står fast på att detta är nå annat....antingen har bröderna haft ett vapen mot huvudet å skjutit sina vänner. Lr så blev dom vittnen till det. (under hot). expertis ..men ofta tycker jag så kallade experter som världen/media lyssnar på har en väldigt liten insyn på saker. Dom har läst sig till saker, går efter diagram å så kallad statistik. finns ju inget jobb som måste vara mer påhittat en meterolog gissa vädret dagen innan sedan säga hur det blev dagen efter.

Har experter väldigt liten insyn på saker? Jag tror du helt har missuppfattat vad expertis betyder och innebär. Vi pratar dessutom i detta fallet vad som är vanligt förekommande.

Du verkar ju bygga dina teorier på Actionrullar från Hollywood faktisk. Där verkar din expertis befinna sig.

Jag skulle vilja se dig i en debatt med ett gäng krimonologer.
Citera
2015-03-14, 16:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det jag skrev och undrade över var (citerar mig själv):
Har vi missat någon avgörande detalj eller har vi bortsett från det uppenbara?
Vad jag menar med detta är om vi kanske har missat något som är väsentligt. Risk finns alltså när man får veta hur det gått till (från FUP) kommer man säkert tänk "ÅÅÅ var det så, va fan tänkte man inte på det Men det är nog som du säger att de har tillgång till bevis som vi saknar

Många härinne brukar bli förvånade i efterhand över hur lite av en brottsutredning som faktiskt läckt ut till allmänheten. Så.. Det kommer säkert finnas några som säger "ÅÅÅ var det så,".

I det här fallet så tror jag att de som kommer få en tydligast "AHAA!"-upplevelse efter att fup blivit offentligt, är de som hela tiden trott att bröderna är oskyldiga.
Citera
2015-03-14, 16:21
Avstängd
scips avatar
Har ingen lyckats spåra cocksetts väg? Om nu det är primära motivet till dådet.
Citera
2015-03-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja

Kan du peka på ett enda "kvalificerat" inlägg de senaste två dygnen?

Det finns bättre sajter där skvaller och fiction erbjuds.

Nu var det inte mig du frågade, men det finns en del bra mellan jeansmärkena, skärpen och bärgarbilarna. Till exempel om häktningen i torsdags.

Fråga till dig och andra: Finns det något annat nätforum för diskussioner kring brott?
Citera
2015-03-14, 16:25
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Om morden skulle varit välplanerade och professionellt utförda skulle det inte finnas en massa teknisk bevisning i form av mobilspår. Dessutom skulle kropparna fortfarande vara puts väck.

..Och brottet hade rimligen inte heller då utförts där det utfördes..

Det är sällan man får höra talas om välplanerade och professionellt utförda sådana jobb.

Av en logisk anledning; de förbli ett mysterium, och oftast olösta.

Det här fallet kommer förmodligen inte bli ett mysterium, och det kommer förmodligen att lösas.

Jag låter det dock vara osagt. Tänk om jag har fel. Kanske det är dödsknarkarraggarnazisterna som slagit till nu igen?
Citera
2015-03-14, 16:29
Medlem
Har skummat i tråden sedan start men kan missat något..

Vi vet att åklagaren har bundit bröderna till brotsplatsen med hjälp av operatörernas loggar och häktningen har motiverats med indicier.

Har det framkommit om åklagaren har någon bevisning utöver de indicier som framkommit i tråden?

Kan det vara så att åklagaren tror på andra gärningsmän men häktar bröderna för att sätta press med målet att de ska börja prata?
Citera
2015-03-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Kan någon av BO ha utsatts för övervåld att MGM trodde han var död, eller skulle dö, och de därför valde att döda de andra med för att lättare komma undan med det?
Riskerar att åka dit för drop och istället skjuter ihjäl 3 personer? seems legit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in