Citat:
En tanke: När media snackade med åklagaren efter häktesförhandlingarna så frågade någon i media nåt i stil med:
Har du en bild över vad som har hänt?
Åklagaren svarade då:
Ja jag har en bild över vad som hänt.
Det var en av de frågor han kunde svara på/uttala sig om då han gällande de flesta andra frågor inte kunde uttala sig på grund av utredningsmässiga skäl eller på grund av yttrandeförbudet.
Det jag funderar på nu är HUR kan åklagaren ha en klar bild över det inträffade medans vi på forumet har så många olika teorier? Har vi missat någon avgörande detalj eller har vi bortsett från det uppenbara?
Edit, har kollat filmen igen och det som sägs är:
(05:28 in i klippet)
- Har du en bra bild över vad som hände på mordnatten och kvällen innan? Åklagare svarar:
- Jag har en bild över vad som hände
Tycker dock att åklagaren låter säker
Klippet:
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article70142.ab
Har du en bild över vad som har hänt?
Åklagaren svarade då:
Ja jag har en bild över vad som hänt.
Det var en av de frågor han kunde svara på/uttala sig om då han gällande de flesta andra frågor inte kunde uttala sig på grund av utredningsmässiga skäl eller på grund av yttrandeförbudet.
Det jag funderar på nu är HUR kan åklagaren ha en klar bild över det inträffade medans vi på forumet har så många olika teorier? Har vi missat någon avgörande detalj eller har vi bortsett från det uppenbara?
Edit, har kollat filmen igen och det som sägs är:
(05:28 in i klippet)
- Har du en bra bild över vad som hände på mordnatten och kvällen innan? Åklagare svarar:
- Jag har en bild över vad som hände
Tycker dock att åklagaren låter säker
Klippet:
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article70142.ab
Det är så att åklagaren och polis har mängder med info ikring händelsen medan tråden har möjligen sisådär 5-10% av den info som åklagare/polis har.
Sådan saker som var respektive offer hittades, i vilket skick de var, om ett eller flera vapen används, all mobiltrafik, sms trafik, vittnesutsagor mm. mm. listan kan göras lång.
Då FUP landar så brukar det för många bli en "aha upplevelse" hur mycket som den innefattar i teknisk bevisning, vittnesutsagor och givetvis vad MGM sagt vid förhör.
Jag uppfattade också att åklagaren mellan raderna var väldigt säker på sin sak bl.a. då det gällde omhäktningar, det var liksom en självklarhet att dessa två sitter tills jag åtalar men det tar lång tid. Han uttryckte självsäkerhet i ärendet och han har förmodligen fog för det, de har rätt gubbar.