Citat:
Ursprungligen postat av
JoshTee
Färjestads vd:
Svårt att se att de skulle göra det. Klepis var nog svindyr den tiden han spelade plus att lösa ut honom, Lalonde kostade nog en hel del med tanke på att han var tänkt som första back. Salmela och Rajala är svindyra! Åslund, Hillding, Gulas. Tollefsen och Gunnarsson har nog rätt saftiga löner också.
Jag tror på Färjestads vd till 100%. Och jag tror han absolut har 100% mer koll på sin och andras löneutbetalingar än vad du och andra fb huliganer.
Citat:
Ursprungligen postat av
B-Dawk
Helt klart att PW, Lalonde och Jensen lämnar Färjestad.
http://www.nwt.se/sport/ishockey/folj_fbk/2015/03/12/pw-lalonde-och-jensen-lamnar-fbk
PW blandar och ger alldeles för mycket. Ena stunden är han landslagsmässig, för att i nästa stund knappt hålla Allsvensk klass. Det duger givetvis inte i Färjestad och PW får lämna pga ojämnheten. Pogge tex släppte in ett halvt mål mindre per match, räddade 2% fler av skotten han fick på sig och höll nollan fyra gånger fler på samma antal spelade matcher.
Lalonde och Jensen är de spelarna på backplats i Färjestad som spelat mest minus. Lalonde har knappt bidragit med något offensivt som han var värvad att göra. Defensivt har han inte alls varit så rejäl som jag trodde han skulle vara.
Jensen har noll offensiv uppsida och har varit än sämre i egen zon. Står för massvis av dåliga beslut, dåliga rensningar och missade markeringar.
Skulle ersättarna heta Lars Haugen, Magnus Nygen och Sebastian Erixon ja då är jag väldigt nöjd.
Lalonde blev en flopp tyvärr. Han hade ändå ett ok facit från sin tidigare klubb. PW har inte tagit det steget som man har velat. I sina bästa stunder en mycket bra målis. Förra säsongen skyllde man op skada iom han spel i finalen. Denna säsongen skylldes det på att Granqvist inte fanns kvar.
Jensen var faktiskt helt ok på försäsongen. Sedan hände inget mer. Är väl mest känd för sin tackling på en Modo spelare.
Tror att det kommer se bra ut till nästa säsong faktiskt.
Här är 4 målvakter det snackas om:
Lars Haugen
Johan Gustavsson
Joacim Eriksson
Magnus Hellberg
Annat angående Lalone.
Enligt vad NWT erfar ville Shawn Lalonde lämna FBK i januari.
– Det stämmer. Vi fick en påringning av hans agent i januari med frågan om vi var beredda att släppa honom. Han ville inte vara kvar. Vi sa ja. Vi tvingar ingen kvar. Men sen rann det ut i sanden men jag vet inte varför, säger FBK:s sportchef Leif Carlsson.
http://nwt.se/sport/2015/03/12/lalonde-ville-lamna-i-januari