2015-03-12, 11:39
Medlem
JoshTees avatar
Färjestads vd:
Citat:
Vi ligger på nedre halvan i lönebudgeten till spelarna. Nu frigör vi investeringskraft till det som är vår kärnverksamhet.

Svårt att se att de skulle göra det. Klepis var nog svindyr den tiden han spelade plus att lösa ut honom, Lalonde kostade nog en hel del med tanke på att han var tänkt som första back. Salmela och Rajala är svindyra! Åslund, Hillding, Gulas. Tollefsen och Gunnarsson har nog rätt saftiga löner också.
Citera
2015-03-12, 11:46
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Färjestads vd:

Svårt att se att de skulle göra det. Klepis var nog svindyr den tiden han spelade plus att lösa ut honom, Lalonde kostade nog en hel del med tanke på att han var tänkt som första back. Salmela och Rajala är svindyra! Åslund, Hillding, Gulas. Tollefsen och Gunnarsson har nog rätt saftiga löner också.
FBK lär nog gå back en hel del på ekonomisidan i år. Nådde ej slutspel och en hel del dyra värvningar som floppade. Blir kul att se deras lösning.
Citera
2015-03-12, 12:03
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
FBK lär nog gå back en hel del på ekonomisidan i år. Nådde ej slutspel och en hel del dyra värvningar som floppade. Blir kul att se deras lösning.

Lösningen är att de utökar spelarbudgeten så det inte händer igen alltså missar slutspel. Risken är väl att de går några mille back några säsonger men det har de väl råd med.
Tycker ändå det är ok då de har jobbat ihop ett bra eget kapital.
Däremot är det ju vidrigt med allmosorna från kommunen på var det ca 5 mille för deras deltagande i chl.
Citera
2015-03-12, 12:11
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Lösningen är att de utökar spelarbudgeten så det inte händer igen alltså missar slutspel. Risken är väl att de går några mille back några säsonger men det har de väl råd med.
Tycker ändå det är ok då de har jobbat ihop ett bra eget kapital.
Däremot är det ju vidrigt med allmosorna från kommunen på var det ca 5 mille för deras deltagande i chl.

Du tror inte lösningen är att bygga ett bra och homogent lag som kan växa tillsammans istället för att bara pumpa in mer pengar till spelare som bara kommer och går? Spelarbudgeten tillhör garanterat redan en av seriens högsta med tanke på alla dyra utlänningar man värvat in och att höja den med risk för ännu ett fiasko vore väldigt riskfyllt, trots bra ekonomi.
Citera
2015-03-12, 12:25
Medlem
B-Dawks avatar
Helt klart att PW, Lalonde och Jensen lämnar Färjestad. http://www.nwt.se/sport/ishockey/folj_fbk/2015/03/12/pw-lalonde-och-jensen-lamnar-fbk

PW blandar och ger alldeles för mycket. Ena stunden är han landslagsmässig, för att i nästa stund knappt hålla Allsvensk klass. Det duger givetvis inte i Färjestad och PW får lämna pga ojämnheten. Pogge tex släppte in ett halvt mål mindre per match, räddade 2% fler av skotten han fick på sig och höll nollan fyra gånger fler på samma antal spelade matcher.

Lalonde och Jensen är de spelarna på backplats i Färjestad som spelat mest minus. Lalonde har knappt bidragit med något offensivt som han var värvad att göra. Defensivt har han inte alls varit så rejäl som jag trodde han skulle vara.

Jensen har noll offensiv uppsida och har varit än sämre i egen zon. Står för massvis av dåliga beslut, dåliga rensningar och missade markeringar.

Skulle ersättarna heta Lars Haugen, Magnus Nygen och Sebastian Erixon ja då är jag väldigt nöjd.
Citera
2015-03-12, 13:31
Medlem
Hirvis avatar
Brodin till DIF känns spontant jävligt kul, gillar kulturbärare. Vill ha in Cehlin också.
Jag må vara en person som också gärna hade sett Murray, men liksom ibland kan man inte vara för resultatbunden. Det ska vara kul att gå på hockey och identifiera sig med spelarna.
Citera
2015-03-13, 09:35
Medlem
Citat:
Färjestads vd:

Jag tror på Färjestads vd till 100%. Och jag tror han absolut har 100% mer koll på sin och andras löneutbetalingar än vad du och andra fb huliganer.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Helt klart att PW, Lalonde och Jensen lämnar Färjestad. http://www.nwt.se/sport/ishockey/folj_fbk/2015/03/12/pw-lalonde-och-jensen-lamnar-fbk

PW blandar och ger alldeles för mycket. Ena stunden är han landslagsmässig, för att i nästa stund knappt hålla Allsvensk klass. Det duger givetvis inte i Färjestad och PW får lämna pga ojämnheten. Pogge tex släppte in ett halvt mål mindre per match, räddade 2% fler av skotten han fick på sig och höll nollan fyra gånger fler på samma antal spelade matcher.

Lalonde och Jensen är de spelarna på backplats i Färjestad som spelat mest minus. Lalonde har knappt bidragit med något offensivt som han var värvad att göra. Defensivt har han inte alls varit så rejäl som jag trodde han skulle vara.

Jensen har noll offensiv uppsida och har varit än sämre i egen zon. Står för massvis av dåliga beslut, dåliga rensningar och missade markeringar.

Skulle ersättarna heta Lars Haugen, Magnus Nygen och Sebastian Erixon ja då är jag väldigt nöjd.

Lalonde blev en flopp tyvärr. Han hade ändå ett ok facit från sin tidigare klubb. PW har inte tagit det steget som man har velat. I sina bästa stunder en mycket bra målis. Förra säsongen skyllde man op skada iom han spel i finalen. Denna säsongen skylldes det på att Granqvist inte fanns kvar.

Jensen var faktiskt helt ok på försäsongen. Sedan hände inget mer. Är väl mest känd för sin tackling på en Modo spelare.

Tror att det kommer se bra ut till nästa säsong faktiskt.

Här är 4 målvakter det snackas om:

Lars Haugen
Johan Gustavsson
Joacim Eriksson
Magnus Hellberg

Annat angående Lalone.

Enligt vad NWT erfar ville Shawn Lalonde lämna FBK i januari.

– Det stämmer. Vi fick en påringning av hans agent i januari med frågan om vi var beredda att släppa honom. Han ville inte vara kvar. Vi sa ja. Vi tvingar ingen kvar. Men sen rann det ut i sanden men jag vet inte varför, säger FBK:s sportchef Leif Carlsson.

http://nwt.se/sport/2015/03/12/lalonde-ville-lamna-i-januari
Citera
2015-03-13, 16:27
Medlem
m4tt145s avatar
Jonas Holös ska tydligen vara på väg bort från KHL.

Spenderade flera år i Norge med Sjur Robert Nilsen som tränare (numera tränare i Leksand). Vore en drömvärvning, om man lyckas hålla sig kvar i SHL givetvis.
Citera
2015-03-13, 20:05
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Jonas Holös ska tydligen vara på väg bort från KHL.

Spenderade flera år i Norge med Sjur Robert Nilsen som tränare (numera tränare i Leksand). Vore en drömvärvning, om man lyckas hålla sig kvar i SHL givetvis.

Holös är någon jag skulle vilja se i Färjestad igen. Men Växjö slantar säkert upp mest och han går dit istället.
Citera
2015-03-13, 20:14
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Färjestads vd:

Klepis kontrakt var väl värt 325.00 euro om jag minns rätt, rena reapriset jämfört med Per Ledins kontrakt han fick i HV71.

Lalonde tror jag hade 130.000 i månaden, det är i alla fall de siffror jag har sett.
Citera
2015-03-14, 07:09
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Du tror inte lösningen är att bygga ett bra och homogent lag som kan växa tillsammans istället för att bara pumpa in mer pengar till spelare som bara kommer och går? Spelarbudgeten tillhör garanterat redan en av seriens högsta med tanke på alla dyra utlänningar man värvat in och att höja den med risk för ännu ett fiasko vore väldigt riskfyllt, trots bra ekonomi.

Kloka ord. De mediauppburna finnarna Salmela och Rajala som horat runt för dyra pengar måste betraktas som praktfiaskon och varnaglar. Ut i kvarten med HV i fjol och ut nu i play in med Färjestad.

Dyrt och dåligt. Nån som vågar satsa på duon i höst?
Citera
2015-03-14, 11:22
Medlem
VSVPs avatar
Lite mer nyanserat kring Brodin;

http://www.gd.se/ishockey/shl/blir-det-djurgarden-for-brynasforwarden#Ishockey

Citat:
– Det snackas och skrivs så mycket den här tiden på året. Sanningen är att jag inte riktigt vet vad som händer. Jag har haft två jäkligt bra år här i stan och med Brynäs.

Sportchef Bengtzén har i alla fall snackat om en förlängning och presenterat en lösning.

– Det stämmer. Men jag har sagt till honom och alla andra att jag vill spela färdigt det här först. Det är en jäkligt rolig tid vi är inne i och har slagit ut Färjestad och nu är det Skellefteå som gäller, säger Brodin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in