Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Det är nog ingen som
inte är intresserad av Barbrogruppen eller bröderna Forsberg, så var så god och skriv! Redovisa gärna vilka bitar som börjar falla på plats.
För mig börjar bitar också falla på plats. Alltså, för 25 år sedan fick jag oväntat information om att IK, som polisen inte ens har hört vad man vet, umgicks med personer som hade fester där man vädrade ett extremt hat mot Olof Palme. De två uppgiftslämnarna, OA och MB bodde i närheten av IK på Norrmalm och jag uppfattade det som att festerna hade hållits i de krokarna. Men efter att ha läst
http://www.leif-80.se/leifsek_20141127.pdf
av Leif Nordqvist gissar jag att dessa fester skedde i Mälarhöjden. OAs föräldrar bodde i Mälarhöjden och enligt Nordqvist så hade såväl han, som hans vänner och festdeltagare villor i närheten. Vilket skulle kunna vara intressant med tanke på vad litentuvan skrivit, bl.a. i
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Alltså på fullt allvar du hinner inte ens andas mellan det att du hoppar mellan olika teorier och påståenden. Sammanfattar man det du berättar känns det nästan som vår käre vän VG:s berättelser och snabba kast fast med ännu mera bröderna Grimm över sig.
Du får tips från de Palmehatande högerextrema som leder dig till ockulta upptäckter som löser mordet där du smyger runt i kvarter långt ifrån MP och genom att tolka påstått omkastade namnskyltar med dolda budskap och symboliska meddelanden i Företagsnamn som du driver när en av dessa illustra figurer i form av VG är på tapeten. Går i dvala alla de år CP framställdes som huvudmisstänkt och trolig mördare för att sedan aktivera dig och driva på hårt och lansera en stor mängd teorier som alltid börjar med olika tips du fått för länge sedan av någon onämnbar. Det är svårt att hålla isär alla motstridiga märkliga och fantasifulla ståndpunkter du haft.
Från sonens flickvän som qvisling via anslutning till högst divergerande spår drivna av olika troll som hamnar i slutsatser där allt från mord inom familjen till imaginära gevärssskyttar och mötesschenarion finns.
Ett stort spektrum av snabbt utbytbara stolleteorier som kan bytas nästan mitt i en mening. Gemensamt all det aldrig är byggda på analyser eller är hypoteser som aldrig kan bekräftas eller falsifieras eftersom du är enda källan.
För vem som helst framstår det som någon som inte riktigt är vid sina sinnens fulla bruk men så som nu hittar på något som denna skall ha hört för 25 år sedan slås man av att du agerar mycket mera systematiskt.
Ett antal gånger nu har olika tråddeltagare noterat hur trollkativiteten intensifieras i vissa lägen när det hettar till kring olika diskussioner och då kring konkreta uppgifter som om det var något man med emfas ville leda bort ifrån med ofta ganska stor inlevelse och desperation i rösten.
Vid några tillfällen som just nu har alla nålar slagit i taket när personargumenten och forumregelbrotten ligger på eller över gränsen att användas som nu.
Vad är det då som hänt som skulle kunna förklara den paniken och alla desperata försök att leda diskussionen in på olika stickspår?
Det enda jag kan se är att det kommit in uppgifter direkt ifrån först Donald Forsberg som bekräfta OF:s uppgifter ang Barbrogrupp då knuten till SB men som påstår att den handlade om att öva att i krigstid spana på och eliminera quislingar och att man övade genom att spana på Knarkhandel och kombinerade det med att lämna uppgifter man fått en frivillig organisation till stöd för föräldrar till knarkare på deras uppdrag. Uppgifter som sedan vidarebefordrades till knarkspan.
Kort därefter hittade någon att Donalds bror som okså har kopplingar till underrättelsevärlden visade sig också berätta om en grupp inom SB som han kommit i kontakt med och som han å sin sida ansåg kunde vara Jallais Barbrogrupp kunde vara den där Palmes mördare funnits.
När de flesta då vill ställa fler frågor och få dessa att berätta mer konkret händer istället det att tråden exploderar i helt annat avseende.
Kan det vara så att dina märkliga kontakter med klientelet du hämtar dina "tips" till fantasifulla "teorier" ifrån som motsvarar mer än väl de kriterier som den ursprungliga Barbrokonstellationens olika frivilliga spanare mot samhällets degenerering skulle ha spelar in här?
Konstigt att du hade extraordinära kontaktnät mot dessa grupper som annars inte släppte någon över bron och att det på något outgrundligt sätt ledde dig bort från dessa och mot helt andra horisonter i vida muterande helt obekräftade svängar nu som för mer än 25 år sedan.