Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ditt sätt att försöka göra nazipoliserna till offer istället för alla dem som råkat ut för deras tjänsteutövning äcklar mig. Hoppas du inte blir långvarig i tråden eftersom du inte tillför något annat än skit.

Ja det är väl inte längre någon hemlighet vad Canaris står för nicet till trots.

Det får inte diskuteras uppseendeväckande saker kring vare sig extrema politiska åsikter hos poliser eller andra kring Palmemordet hos som varit föremål för seriöst intresse från både andra Poliser och Säpo.

Det framgår tydligt av ett stort antal inlägg att Canaris delar dessas världsbild att vi under Palme levde i en diktatur och ett vidrigt land och att detta beskrivs som nonsens, foliehatterier, strunt och inte har med saken att göra för att Canaris "tror" annat.

Inte är politisk extremism relevant utan också i kombination med grov vålds- och annan brottslighet är det off limits att diskutera dess betydelse.

OK det är alltså klarlagt att Canaris helhjärtat står bakom och aktivt delar den syn dessa våldsbejakande kriminella poliser långt ut på den bruna sidan som hatade Palme. Dessutom att denne är tillräckligt motiverad för att anse att det är värt att lägga veckor och månader på att likt en raspig skiva kämpa mot att sådant diskuteras i hänseende till Palmemordet hur relevant än enligt Säpo, Granskningskommissioner mfl anses vara.

En ganska perverterad form av "Rör inte min kompis" men statementet är gjort.
Vad mer kan denne tillföra utöver att de som delar dessa kriminella våldsbenägna kriminella Poliser och fd Poliser åsikter inte får diskuteras i relevanta sammanhang? Det är en pervers åsikt på ett forum i yttrandefrihetens tjänst men åsikten i sig kan inte vara föremål för debatt.
Citera
2015-01-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
NRP:are var nazister 1986. Inte baseball-ligan.

Det ena uteslutet väl inte det andra? Eller vet du att inga poliser var med i NRP?
Citera
2015-01-28, 15:05
Medlem
Citat:
Kan du inte berätta hur man skiljer en "hobbynazist" från en riktig. Deras läromästare (AdmiralCanaris kompis Åke J Ek) var han också hobbynazist anser du?

Jag kan försäkra att herrar som t ex CGÖ och hans kompanjon Ingvar Grundborg var och förblev mycket mer än hobbynynazister men det förstår vi alla utom Canaris som inte reagerar på de som "bara" är hobbynazister som denne själv.

Det är i det sammanhanget mycket märkligt att se dels hur andra poliser såg på dem som figurer ur en Sjöwall Wahlöö roman och tipsade tidigt om dem eller att Säpo tidigt fattade intresse men att Holmers utredning satte dem på sin sida på första Parkett både före och efter mordet.

Var alltså stora delar av poliskåren och Säpos ledning överkänslig mot kriminalitet, våldsbejakande och "hobbynazism" inom och utom kåren medan Holmer var attraherad och kände sig säker omgiven av densamma?
Citera
2015-01-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPaska
Det ena uteslutet väl inte det andra? Eller vet du att inga poliser var med i NRP?

C menar att NRP var de "riktiga" Nazisterna medan resten var bara "hobbynazister" vilket väl mest berättar om var denne själv hör hemma och inte vad som är relevant i Palmemordet!
Citera
2015-01-28, 15:23
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Kan du inte berätta hur man skiljer en "hobbynazist" från en riktig. Deras läromästare (AdmiralCanaris kompis Åke J Ek) var han också hobbynazist anser du?

Bra frågor, förutom att du själv kunde definera detta . Åke J Ek kan väl anses som dokumenterad ideoligiskt övertygad nazist utifrån de uppgifter som finns. Hur "hobbynazister" urskjils från äkta sådana besitter jag naturligtvis ingen förmåga att bedöma egentligen. En berusad Östling på en kyrkogård är väl lika "övertygad" som en berusad skinnskalle som sprang omkring och skrek i fyllan då det begav sig. Därav min bedömning. Men vad säger att dylika dårar skulle vilja mörda Palme? Varför inte mörda Bengt Westerberg istället?

Bara en personlig reflektion från min sida. Men vänligen medge att Ek knappast satt och söp med den alkoholdoftande Östling och planerade ett statsministermord. Och vad de skulle vunnit på mordet är en gåta. Sverige blev ju väldigt nazistiskt efter Palmemordet

Problemet är fortfarande följande, vad vann svenska nazister på palmemordet? Inte någonting. Eller kan du framföra något som stärker tesen? Tror svaret blir kort, av naturliga skäl. Bildts valseger befäste ju nazismen i det svenska samhället, likaså Reinfeldts två mandatperioder!

Men, märkväl, att vissa sådana element kan ha haft ett finger med i spelet är inte uteslutet. Men det förklarar inte motivet och den efterföljande mörkläggningen.

Som jag bedyrade tidigare, motivet till mordet på Olof Palme är ännu idag för känsligt. Vem gjorde det? Och framförallt, varför?
Senast redigerad av Thurizas-09 2015-01-28 kl. 15:31. Anledning: Tillägg
Citera
2015-01-28, 15:40
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
En förklaring kan ju vara att de (någon/fåtal av poliserna) haft eller varit en del av Barbro/agag/Leon el annan gruppering som haft ett finger med i spelet.

Det är själva mörkläggningen som är den stora nöten att knäcka (samt viktigaste?)

Och vem fan skulle i dagsläget bry sig om dessa namngrupperingar var inblandade? Dessa kan inte i denna dag ha inflytande över utredningen, dessutom är motivet ologiskt. Motivet är större. Obehagligt!
Citera
2015-01-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Ett litet inlägg refererande till Holmérs/Dahlgrens förrättning i Mälarhöjden mordkvällen.

En sida ur en ny bok "Om kriget kommer" Rosander/Olgarsson 2014. Ett par sidor om Mälarhöjden, men nästan inget alls om Johanneskomplexet.

Visst tänker man på både Östling och Grundborg och kanske mer när det gäller radio och tele.

http://www.4shared.com/office/lStLQ64Aba/Malarhojden.html

9Mb, men man kan nöja sig med att titta på filen.

Jag då har vi fått uppgiften om en "krigs" groppen verifierad!

Titta gärna på villan som ligger ovanpå bunkern. Lillsvängen 20, någon som läser detta forum som vet något om denna byggnad?

Om man tror på "fallet Jerry Martinger" så döms Martinger mot sitt nekande för telefon trakaserier gjorda bla från en telefonautomat i Bredäng. Denna ligger på bekvämt promenadavstånd från bunkern i Mälarhöjden. Samma Martinger skall enligt samma berättelse fått sin telefon ihopkopplad med Carl Lidbom. Skulle uppgifterna från Martinger stämma, så misstänker jag en organisation med tillgång till anläggningarna i Mälarhöjden. Ibland talas om ett glömskans departement (bla Espmark) .... kanske ett SAPO eller Stieg Larssons hemliga SÄPO avdelning "sektionen".

http://www.nyapolitiken.biz/sve_politik/fallet-martinger.html
Citera
2015-01-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Nu vet vi inte om mannen i smala gränd (dvs fantombilden) också är mördaren.
Men Willy Lars Lindh är mycket lik fantombilden. Det är inget flum, hittar t.o.m stöd i GK.

GK Sid: 449
Avsnittet handlar om Bertil Wedin, men just denna passage passar bättre på Lars Lindh vilket gör att jag tror att GK misstar sig och vittnesmålet handlar om Lars Lindh.

Någon som vet vart uppgifterna om att Leif Tell skulle ha burit peruk kommer ifrån?
Citera
2015-01-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Och vem fan skulle i dagsläget bry sig om dessa namngrupperingar var inblandade? Dessa kan inte i denna dag ha inflytande över utredningen, dessutom är motivet ologiskt. Motivet är större. Obehagligt!

Oj, nu svor du i kyrkan.

Majoriteten och de med högst röst i denna tråd är helt övertygade om Barbro, AGAG, SÄPO, SSI, SSG, Stay Behind, Baseballkepsarna, Lidingö-FBU, Hans Holmér tillsammans konspirerade för att mörda OP.

Det är som att slå huvudet blodigt mot en vägg. De vägrar ta till sig fakta, kritik och sunt förnuft.

Jag säger inte att du har fel i din hypotes.
Men jag tror på en tidig "lasermannen".
En person som lever på skuggsidan, är och anser sig vara intelligent men har svårt att dra jämt med chefer och kollegor. Som växt upp i en konservativ miljö och är motståndare till marxism.
Ser OP som en landsförrädare och vill göra ett avtryck i historien.

Kunde lasermannen flyga under "radarn" så länge, varför skulle inte GM till MOP kunna göra det?
Det är min senaste hypotes.
Citera
2015-01-28, 16:59
Medlem
Citat:

En polis i NRP?

De hade hamnat i SÄPO:s nät direkt och blivit avstängda som säkerhetsrisker.
Jag VET att SÄPO hade infiltratörer i NRP och hade ögonen på de gossarna.

NRP med sitt RAG var tvättäkta nazister. Träffade NRP:are på 80-talet.
Träffade poliser nasselight 1986.

Vet inte hur man ska beskriva skillnaden.
Som mellan en schäfer-varghybrid och en boxer.
Ungefär där är skillnaden.

Eller var den skånska polisen som sa "nu har ni kommit till fel kommun apajävlar" en NAZIST?

Är det verkligen så svårt att se och förstå skillnaden på en nassesnut light och en som är medlem i Nordiska Riks Partiet?

Jag räknar inte majoriteten av skinnhuvudena till nassar. De kunde lika gärna varit Mods eller Raggare om det varit 1968. Av 50 skinnhuvuden var högst 1 nazist. Resten var ölhävande huliganer i klass med fotbollshuliganer. Med tanke på hur få de var så och hur mycket uppmärksamhet de fick så var de inte många som var nassar. I England fanns kommunist-skinheads och homo-skinheads. Det var inte en ren nasserörelse. Det var mycket av en anti-discorörelse som hyllade arbetarklass och skamusik.

Men till MOP: jag ser inga belägg för att baseballkepsarna var nazister eller delaktiga i MOP eller någon mörkläggning tillsammans med Hans Holmér. NRP var intresserade av att skrämmas och därigenom få makt och känna sig betydelsefulla, inte att mörda statsministern. Och det var tydligen lätt att skrämma svenska folket för det verkar som att det fortfarande finns en nynasseskräck här på forumet.

Senast redigerad av AdmiralCanaris 2015-01-28 kl. 17:13.
Citera
2015-01-28, 18:35
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Jag vet inte om just LS blivit uthängd MER ÄN i DETTA FORUM.
Men det är tillräckligt för mig.
Jag avskyr anklagelser på lösa boliner.

För vad har LS blivit anklagad för i detta forum, och som har bidragit till att han fick sitt liv så raserat att han till slut mördade sin fru? Mordet skedde 2010. Misshandeln som gjorde att han blev av med jobbet var 2003. Vilka inlägg är det? Sök och länka nu.
Citera
2015-01-28, 18:48
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Oj, nu svor du i kyrkan.

Majoriteten och de med högst röst i denna tråd är helt övertygade om Barbro, AGAG, SÄPO, SSI, SSG, Stay Behind, Baseballkepsarna, Lidingö-FBU, Hans Holmér tillsammans konspirerade för att mörda OP.

Det är som att slå huvudet blodigt mot en vägg. De vägrar ta till sig fakta, kritik och sunt förnuft.

Du gick in i tråden med en arrogant förolämpande ton som du bad om ursäkt för. Du har sagt att du vill bidra med nyanser och andra bilder av 80-talet. Det är jättebra. Det är bra med både bredd och djup i debatten. Fast i praktiken har du ägnat många av dina inlägg till att kalla andra i tråden för foliehattar, blomkvistare och andra förolämpningar. Om du tror att det hjälper andra i tråden att vilja ta dig och vad du skriver på allvar får du nog tänka om, om du nu verkligen vill bidra till ett givande debattklimat i tråden.

Och om man vill läsa dig som att du bidrar med fakta, kritik och sunt förnuft känns ju din svängning från RAF/vänstergrupper till antikommunistiska konservativa personer som ser OP som landsförrädare svårgreppbar, inte minst när du i övrigt skriver långa hysteriska försvarstal för hustrumördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in