Citat:
Ursprungligen postat av
badbollen3
han var i ett tungt missbruk, så dagarna han var "nykter" är väl lättare att räkna än när han var påverkad. han uppgav ju själv att han varit i krokarna där, innan/under mordet, köpt knark och satt sig på pendeln och somnat, vaknat upp i märsta och sedan tagit sig hem. det låter inte som en lögn, utan mer som vad CP skulle kunnas tänka göra en fredagkväll...
jag har inte uttalat mig om CP har lånat en revolver av CS eller inte. jag vet ju inte, men om jag ska gissa så tror jag inte att han gjorde det. varför skulle han låna när han var kleptoman? om inte du (och alla andra som påstår att han lånat den av CS) menar "lånat".
vad jag tror, är att CP och CS kom på kant med varandra efter MOP, och därför har CS, ihop med vissa polisers hjälp kan jag tänka mig, diktat upp den historien. alternativt att de var sams, CP och CS insåg att de kunde tjäna några kronor/alternativt att CP hade någon skuld som skulle betalas av, så därför kom de på detta för att hjälpa CPs "image".
När förhördes CP? Om man är påverkad så ofta, borde man verkligen vara tvärsäker på vilken dag man sov på tåget? Att han "somnade" skulle ju kunna vara för att ha alibi för tiden mellan han gömde sig på kyrkogården och därefter gick till tunnelbana. Finns det någon som såg CP sovandes på tåget tex? Kan någon ge honom alibi?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tribunkommando
CP hävdade, genom Fylking, att han var på jakt efter knark i Cedergrens bostad under mordkvällen men att han inte hittade något. Istället fann han en revolver och tog den med sig. Efter skotten dumpade han revolvern hos SC.
Men ärligt.. Han ska alltså snott revolvern, skjutit statsministern och sen lämnat tillbaka den?
Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Ju längre det dröje desto större är möljligheten att det är en träff. Just av de skäl du anger. Naturligtvis skulle det leda till snabba och omfattande åtgärder av nödvändighet.
GW hade hoppats ha svaret i tisdags men det dröjer... han till och med ringer strax innan programmet och därmed ökar naturligtvis chansen att det faktiskt är klart redan och en träff varvid man måste agera!
Ptja.. Kulorna från brottsplatsen är i dåligt skick. Kan nog ta sin lilla tid att undersöka. Tro mig, man vill inte göra fel en gång till i den här utredningen
Har ingen aning om hur dom är skadade, men det kan rent teoretiskt vara ganska svårt att få fram likheter. Men det beror helt på kulorna..
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjulle
Fingeravtryck och DNA kan vi glömma!
Varför? Skulle kunna ge något i den bästa av världar. I doubt it, men glömma är att ta i.