2015-03-13, 19:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Okay - Men jag är absolut inte enig med dig om om det, men jag respektera din hållning ändå
Fast jag förstår inte vart du har fått det ifrån att "en vanlig bärgare med största säkerhet inte får komma så nära en bil med ett mordoffer i."

Jag respekterar din hållning lika mycket tillbaka För jag kan ha fel. Det är ren logik för min del. En privat bärgare kan vara en potentiell sabotagekälla. Jag kan helt enkelt inte tänka mig att Uddevalla-polisen tar några som helst risker med BO här.
Samt min tilltro till att polis respekterar en kropp såpass mycket att dom inte låter den forslas med ett släp över huvudtaget.
Citera
2015-03-13, 19:37
Medlem
wtfuks avatar
Om jag har förstått tråden rätt.
Colombianen som mördade tre är hemma i Colombia redan och MGM bröderna kommer vara tysta och ta straffet.
De mördade fuckade alltså upp big-time
Citera
2015-03-13, 19:37
Medlem
Jag har funderat på om det verkligen är MGM 1&2 som är de som sköt vapnen. Kan det inte varit så att MGM hade stämt träff med "högre" uppsatta, och att dessa sa att de skulle ta dit sina vänner BO, som stod i skuld eller hade sabbat nån affär, och att de skulle skulle bestämma träff utan att det lät misstänksamt för att BO:s inte skulle ta med sig vapen.

väl på plats så skjuts de framför MGM 1&2 för att visa att det är så det går om man inte håller vad man sagt, och i rädsla för dessa personer och deras kontakter på insidan i fängelse så tjallar inte MGM 1&2.
Att dessa inte skjuts är för att de enbart "hittat/valt" BO:s som köpare och att de var med var för att de skulle få en varning genom att se på, Och för att BO:s inte skulle misstänka något.

Det kan förklara att de inte stängt av sina mobiler eller lämnat hemma, att de inte hittat krutrester eller dyl på MGM:s händer. (Då hade de haft högsta grad av misstanke, inte näst högsta) jag menar, är man "smart" nog att ha handskar på sig så är man la för fan smart nog att lämna mobil hemma? Detta är som sagt bara en teori.

MGM kommer oavsett vad inte tjalla på de andra, det blir deras död isf inser de.
Citera
2015-03-13, 19:41
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jodå. Polisen har inga egna bärgningsbilar.
Bärgare får vara med om värre saker än ett mordoffer. Mycket värre.
Stämmer. Precis som annat efterarbete. De mest groteska mord-/självmord-/självdöende~platser/lägenheter saneras ínte av vare sig ambulanspersonal, socialmyndigheterna, eller de kommunala fastighetsbolagens städenheter.

Då kallas de privata sanerings-/städbolagen in. Till nästintill vilket timpris som helst. Jag vet mer om detta än jag vill berätta här, jag har erfarenhet inom 'branschen', som skulle få de flesta Fb-läsare att få grava kväljningskänslor, bara genom mina beskrivningar om omständigheterna.

PS. ledord; likmaskar, hjärnsubstans, luktstank...
Citera
2015-03-13, 19:42
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag respekterar din hållning lika mycket tillbaka För jag kan ha fel. Det är ren logik för min del. En privat bärgare kan vara en potentiell sabotagekälla. Jag kan helt enkelt inte tänka mig att Uddevalla-polisen tar några som helst risker med BO här.
Samt min tilltro till att polis respekterar en kropp såpass mycket att dom inte låter den forslas med ett släp över huvudtaget.
Ja då ser jag det som samhällsmedborgare min plikt att upplysa dig om att just i detta fall har du fel
Som bärgare får man....
– När centrumgaraget i Vallentuna
brann omkom en äldre man.
Man tog inte ut den döde på plats
utan valde att låta bilen bärgas
bort. Rutorna var sotiga så man
såg inget. Det är ett jobb man inte
glömmer, men inget jag mår dåligt
av, säger han.

4:e spalten http://arkiv.mitti.se:4711/2010/52/vallentuna_steget/MIVA-20101228-A-005-A.pdf
Citera
2015-03-13, 19:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Enligt vad du har hört, var det bara dom manliga BO som hade skottsäkra västar? Om inte, var fick man tag på en extra till ET? Hade det inte varit lämpligare att inte ta med henne om man kände oro inför mötet med MGM? Om det bara var dom manliga BO som hade skottsäkra västar - varför överlåt inte hennes pojkvän RA sin väst till henne? Tycker hela teorin med skottsäkra västar verkar krånglig.

Kanske det är många från Uddevalla eller så som känner de inblandade väl men jag är lite förvånad över att man slentrianmässigt förutsätter att hon är oskyldig...
Citera
2015-03-13, 19:44
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysideoftown
Ungefär det jag spekulerade i om ni kollar min historia, otroligt fegt att ta med tjejen, men så mkt fegare att döda henne.

Hoppas att fängelsestraffen som Saliba-brossorna får avtjänas i Saudiarabien

Donnan var ung, svensk och ostraffad och hängde med arab-slödder. Hon var säkert användbar till lite av varje. Kanske slutade hennes kriminella karriär just när den börjat?
Citera
2015-03-13, 19:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Stämmer. Precis som annat efterarbete. De mest groteska mord-/självmord-/självdöende~platser/lägenheter saneras ínte av vare sig ambulanspersonal, socialmyndigheterna, eller de kommunala fastighetsbolagens städenheter.

Då kallas de privata sanerings-/städbolagen in. Till nästintill vilket timpris som helst. Jag vet mer om detta än jag vill berätta här, jag har erfarenhet inom 'branschen', som skulle få de flesta Fb-läsare att få grava kväljningskänslor, bara genom mina beskrivningar om omständigheterna.

PS. ledord; likmaskar, hjärnsubstans, luktstank...

Det må så vara, jag har ingen erfarenhet eller kunskap om det men inte far man väl omkring med ett mordoffer bak på en bärgningsbil. Bilen får såklart bärgas men liket bör väl redan vara omhändertaget vid det laget?
Citera
2015-03-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tor
har hört att tjejen låg utanför bilen skjuten i huvudet båda manliga bo visste det skulle bli uppgörelse därför hade de skottsäkra västar på sig en av dem skjuten i huvudet

Ingen i bilen alls då menar du?
Citera
2015-03-13, 19:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Ja då ser jag det som samhällsmedborgare min plikt att upplysa dig om att just i detta fall har du fel
Som bärgare får man....
– När centrumgaraget i Vallentuna
brann omkom en äldre man.
Man tog inte ut den döde på plats
utan valde att låta bilen bärgas
bort. Rutorna var sotiga så man
såg inget. Det är ett jobb man inte
glömmer, men inget jag mår dåligt
av, säger han.

4:e spalten http://arkiv.mitti.se:4711/2010/52/vallentuna_steget/MIVA-20101228-A-005-A.pdf

Kasst exempel Det är nog viss skillnad på hur man hanterar fordon och döda kroppar beroende på om det handlar om olycksfall kontra trippelmord. Vidhåller därmed att BO är avlägsnad från Audin innan bärgaren ens fick komma innanför avspärrningarna.
Citera
2015-03-13, 19:54
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Kasst exempel Det är nog viss skillnad på hur man hanterar fordon och döda kroppar beroende på om det handlar om olycksfall kontra trippelmord. Vidhåller därmed att BO är avlägsnad från Audin innan bärgaren ens fick komma innanför avspärrningarna.
Ja vi får se vad som står i FUP sen
Citera
2015-03-13, 19:55
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske det är många från Uddevalla eller så som känner de inblandade väl men jag är lite förvånad över att man slentrianmässigt förutsätter att hon är oskyldig...
Det är för att hon var en ung söt tjej. Folks fördomar du vet och jag håller med dig i sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in