2015-03-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Du har så rätt. Ingen sådan bild är publicerad
Troligtvis för att bilen är i ett tält, kolla bild 17 å 18
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyhe ter%2Farticle20431926.ab%23dialog1426263919120
Citera
2015-03-13, 19:15
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
Hur fan ska jag veta..

Tror du att jag är pablo escoba eller?

Det är bara det jag har hört. .ska kosta typ 800 kr grammet

Ja du Pablo.

800 kr grammet blir 800 000 per kilo x 3 = sisådär 2,4 miljoner

Om det stämmer så förstår man att de var lite svettiga om de slarvat bort knarket.

Edit: Tack för svar Clida o Pablo förstås.
Senast redigerad av Cocinella 2015-03-13 kl. 19:17.
Citera
2015-03-13, 19:16
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Är det bara jag som har en känsla av att Alaa inte var med från början.
Det finn indicier som tyder på en väldigt nära relation till MGM.
Som att han vakade vid hans sjukbädd mm
Jag tror vi kanske är ute och snurrar lite tror detta är mer komplext än bara tre döda.

Vem var det som skrev på fejjan att han skulle möta lögnare? Var det han som börjar på F kompis?

Hjälp nu tappar jag namn

Att krångla till det med eventuella ytterliggare MGM låter långsökt. Det är oftast betydligt mindre komplicerat i verkligheten än i diverse deckare. Jag tror att AF hade en orsak att träffa MGM men att detta nödvändigtvis inte gör att RA och ET är involverade - jag tror bara RA agerade chaufför åt AF (precis som han gjort tidigare på kvällen då han hämtade MGM på Landvetter) och ET fanns med i bilen som sällskap åt RA
Citera
2015-03-13, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tor
har hört att tjejen låg utanför bilen skjuten i huvudet båda manliga bo visste det skulle bli uppgörelse därför hade de skottsäkra västar på sig en av dem skjuten i huvudet

Ungefär det jag spekulerade i om ni kollar min historia, otroligt fegt att ta med tjejen, men så mkt fegare att döda henne.

Hoppas att fängelsestraffen som Saliba-brossorna får avtjänas i Saudiarabien
Citera
2015-03-13, 19:21
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Vem hade du tänkt ska bärga bilen med kroppen om inte polisen har tillgång till egen fordon/släp, om inte den vanliga bärgaren ?

Det är en utesluten fråga pga en vanlig bärgare med största säkerhet inte får komma så nära en bil med ett mordoffer i baksätet. BO är garanterat urplockad ur bilen vid bärgningen.
Citera
2015-03-13, 19:21
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Jag tror att den omtalade "festen" inte var en fest i den bemärkelsen. Jag tror det handlade om bara ett fåtal personer i bo:s gäng, därav inga bilder på fb och ig.
Jag tror att BO 1 fick samtal/sms av BO 2 (som hade sin flickvän ET med sig) att det var bråk med MGM och att han skulle komma.
Citera
2015-03-13, 19:24
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
har hört att tjejen låg utanför bilen skjuten i huvudet båda manliga bo visste det skulle bli uppgörelse därför hade de skottsäkra västar på sig en av dem skjuten i huvudet

Samma här
Citera
2015-03-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysideoftown
Ungefär det jag spekulerade i om ni kollar min historia, otroligt fegt att ta med tjejen, men så mkt fegare att döda henne.

Hoppas att fängelsestraffen som Saliba-brossorna får avtjänas i Saudiarabien

Japp håller med i allting troligtvis kvinnliga bo som ligger raklång utan skynke
Citera
2015-03-13, 19:27
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelus-Apatrida
Nej alla har inte "samma frisyr och kläder". De kriminella brukar dock raka sina skallar alternativt rakad på sidorna men inte på toppen av huvudet. Andra har mest vanliga frisyrer som vanliga personer. Eller så lägger du märke till just de kriminella typerna.

Då är två av mina gay kompisar kriminella. Nej den tesen stämmer nog bara till en viss del
Citera
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är en utesluten fråga pga en vanlig bärgare med största säkerhet inte får komma så nära en bil med ett mordoffer i baksätet. BO är garanterat urplockad ur bilen vid bärgningen.
Okay - Men jag är absolut inte enig med dig om om det, men jag respektera din hållning ändå
Fast jag förstår inte vart du har fått det ifrån att "en vanlig bärgare med största säkerhet inte får komma så nära en bil med ett mordoffer i."
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Eller hur, man kan väl aldrig få transportera runt en död människa som bilbärgare.
Citera
2015-03-13, 19:31
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:

Enligt vad du har hört, var det bara dom manliga BO som hade skottsäkra västar? Om inte, var fick man tag på en extra till ET? Hade det inte varit lämpligare att inte ta med henne om man kände oro inför mötet med MGM? Om det bara var dom manliga BO som hade skottsäkra västar - varför överlåt inte hennes pojkvän RA sin väst till henne? Tycker hela teorin med skottsäkra västar verkar krånglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in