2015-03-13, 18:39
Bannlyst
Att det skulle vara ögonvittnen som kikade ut från fönstren i villorna i närheten när det började smälla är föga sannolikt. Åkte dom moppe så hade dom hjälm och skulle dom lämnat platsen till fots så är det inte speciellt lätt att känna igen vilka individer det handlar om.

Jag skäms över att säga detta men jag ser nästan ingen skillnad på unga killar från mellanöstern 18-28 år dom har samma frisyr samma typ av kläder och har ganska lik kroppsbyggnad. Dessutom var det mörkt ute.
Nej vi får hoppas att Polisen har andra ögonvittnen e.v folk som dom har babblat inför om detta?
Citera
2015-03-13, 18:40
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
I början av tråden var det någon som sa att de var skyldiga den summan
Knarkekonomer räknar ständigt fel, för att de är påtända eller bara ruttnat i hjärnan. Just därför uppstår alla bråk..
Jävla loserpatrask hela bunten
Citera
2015-03-13, 18:41
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Noterade också att det är en täckt transport. Men det är inte polisens egna grejer. Med "vanlig kärra" menar jag att det är en vanlig bilbärgare som gör jobbet där på bilden. Inte en chans att en bärgar-gubbe får komma så nära bilen om det ligger ett mordoffer i baksätet.
Rätt - det är en "vanlig" bärgar gubbe som står där och det finns inget som hindra han att göra jobbet, så sker även om än i undantagsfall, vid vanliga bilolyckor där det är besvärligt att ta ut den döda av ena eller andre orsaken, då dra man upp bilen på flaket och täcker över med en presenning.
Citera
2015-03-13, 18:42
Medlem
Det har hela tiden förutsatts att ET hade otur som hamnade på BP.

Vad händer om det skulle vara ET som är orsaken till händelsen. Hon kanske har golat och ska nu skulle straffas för detta. Det kanske först var tänkt som hot som sedan går helt överstyr.
Citera
2015-03-13, 18:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Jag frågar för jag hittar inte heller någon bild på BO som ska varit utplockad från bilen och placerad på marken. Alla bilder som finns att tillgå visar på BO som blev skjutna "ihop".

Du har så rätt. Ingen sådan bild är publicerad
Citera
2015-03-13, 18:45
Medlem
Redas avatar
Citat:
Noterade också att det är en täckt transport. Men det är inte polisens egna grejer. Med "vanlig kärra" menar jag att det är en vanlig bilbärgare som gör jobbet där på bilden. Inte en chans att en bärgar-gubbe får komma så nära bilen om det ligger ett mordoffer i baksätet.
Jodå. Polisen har inga egna bärgningsbilar.
Bärgare får vara med om värre saker än ett mordoffer. Mycket värre.
Senast redigerad av Reda 2015-03-13 kl. 18:52.
Citera
2015-03-13, 18:46
Medlem
Hej har hört här i sthlm om att det saknas lite knark..ca två tre kilon.

Det skulle egentligen komma hit till en förort för att sedan delas ut runtom hela sthlm.

Det ska vara en släkting till sal*ba som ska ha varit sthlms kranen.
Citera
2015-03-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vittnesuppgifterna beskriver 4 eller fler skott under snabb följd, sen en paus, och sist ytterligare ett skott. Det låg 2 personer i närheten av varandra och en person låg i bilen. Frågan är då vilka 2 av offrena som hade starkast koppling till de 2 bröderna, och som dessa bröder sannolikt velat döda. Sannolikt så är det de 2 killarna, inte tjejen. Kombinerar man det med att polis sagt att kvinnan hittats död i bilen, så tycker jag det vore mer rimligt, än att media nämner ett vittne som TROR att en av de döda utanför bilen var en kvinna.

Vittnesuppgifterna skall man ta med en nypa salt. jag missade med 6 skott när en babbe blev skjuten i gbg när frågan ställdes dagen efter..
Citera
2015-03-13, 18:51
Medlem
Willow1s avatar
Är det bara jag som har en känsla av att Alaa inte var med från början.
Det finn indicier som tyder på en väldigt nära relation till MGM.
Som att han vakade vid hans sjukbädd mm
Jag tror vi kanske är ute och snurrar lite tror detta är mer komplext än bara tre döda.

Vem var det som skrev på fejjan att han skulle möta lögnare? Var det han som börjar på F kompis?

Hjälp nu tappar jag namn
Citera
2015-03-13, 18:51
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
Hej har hört här i sthlm om att det saknas lite knark..ca två tre kilon.
Det skulle egentligen komma hit till en förort för att sedan delas ut runtom hela sthlm.
Det ska vara en släkting till sal*ba som ska ha varit sthlms kranen.
Vad var det för "knark"?
Citera
2015-03-13, 18:54
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vittnesuppgifterna beskriver 4 eller fler skott under snabb följd, sen en paus, och sist ytterligare ett skott. Det låg 2 personer i närheten av varandra och en person låg i bilen. Frågan är då vilka 2 av offrena som hade starkast koppling till de 2 bröderna, och som dessa bröder sannolikt velat döda. Sannolikt så är det de 2 killarna, inte tjejen. Kombinerar man det med att polis sagt att kvinnan hittats död i bilen, så tycker jag det vore mer rimligt, än att media nämner ett vittne som TROR att en av de döda utanför bilen var en kvinna.

Fast visst kan vi kvinnor ställa till det rejält. Tror inte vi ska räkna bort den teorin ännu
Citera
2015-03-13, 18:58
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Folkmassan som försökte storma BP påstods någonstans att de skulle vara anhöriga och kompisar till någon, var det till BO eller MGM. Hur kunde de dyka upp så tidigt? De var ju på plats innan BO var identifierade.

Var kom dessa ifrån, var det boende i närheten eller. Gubben i kallingar och tofflor kan väl inte haft någon längre sträcka dit.

Visste de redan innan att det ev. kunde hända.

Jag vet att jag inte kan hänvisa till intervjuen med BO flickvänn längre, men hon pratade om oron innan mm
Jag erkänner att jag bara skummade igenom det eftersom jag tycker det är udda att redan dan efter ens käresta dött gå ut i media.
Någon kanske minns mer exakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in