2015-03-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Vad var det för "knark"?

Kokain
Citera
2015-03-13, 19:00
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Konstigt att det hördes ett skott strax efter smällarna när tjejen fått 13 kulor i sig.
källa?
Citera
2015-03-13, 19:03
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
Kokain

Hur mycket pengar rör det sig om ifall det stämmer att 2-3 kg kokain är borta?
Citera
2015-03-13, 19:05
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
Kokain
Hm, så kokain för miljonbelopp har försvunnit. Intressant.
Citera
2015-03-13, 19:06
Medlem
har hört att tjejen låg utanför bilen skjuten i huvudet båda manliga bo visste det skulle bli uppgörelse därför hade de skottsäkra västar på sig en av dem skjuten i huvudet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Hur fan ska jag veta..

Tror du att jag är pablo escoba eller?

Det är bara det jag har hört. .ska kosta typ 800 kr grammet
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Är det en retorisk fråga eller trollar du? Har du legat nedsövd de senaste tjugo åren? Annars förstår jag inte hur du kunnat missa att etnicitet visst spelar roll, samt att vissa grupper utmärker sig extra mycket ifråga om skottlossning och empatilöshet mot bekanta.

Mvh

Det finns inlägg med rårasism jag ifrågasätter, påhopp på anhöriga. Dvs fullständigt OT. Dravel utan substans angående tråden.
Sen ifrågasätter jag inte de inlägg som diskuterar kriminalitet, etnicitet, gruppbildningar, kriminalitet, drogskulder och fan och hans moster. Det är fritt att spekulera och betydligt mer intressant.
Citera
2015-03-13, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Att det skulle vara ögonvittnen som kikade ut från fönstren i villorna i närheten när det började smälla är föga sannolikt. Åkte dom moppe så hade dom hjälm och skulle dom lämnat platsen till fots så är det inte speciellt lätt att känna igen vilka individer det handlar om.

Jag skäms över att säga detta men jag ser nästan ingen skillnad på unga killar från mellanöstern 18-28 år dom har samma frisyr samma typ av kläder och har ganska lik kroppsbyggnad. Dessutom var det mörkt ute.
Nej vi får hoppas att Polisen har andra ögonvittnen e.v folk som dom har babblat inför om detta?

Nej alla har inte "samma frisyr och kläder". De kriminella brukar dock raka sina skallar alternativt rakad på sidorna men inte på toppen av huvudet. Andra har mest vanliga frisyrer som vanliga personer. Eller så lägger du märke till just de kriminella typerna.
Senast redigerad av Angelus-Apatrida 2015-03-13 kl. 19:10.
Citera
2015-03-13, 19:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jodå. Polisen har inga egna bärgningsbilar.
Bärgare får vara med om värre saker än ett mordoffer. Mycket värre.

Korrekt, polisen har inga bärgningsbilar. Men polisen har kärror av olika slag. Kungälvs-polisen har en egen biltransportkärra, så då borde Uddevalla-polisen rimligtvis också ha det. Att det denna gången verkar vara en extern bärgare som fick forsla bort bilen tyder på att det var brådskande och väldigt angeläget att få bort bilen snabbt från platsen.
Visst får bärgare se en del hemskheter, men det gäller trafikolyckor. När det gäller mordfall släpps ingen förutom tekniker och polis nära mordoffer.
Citera
2015-03-13, 19:08
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennanne
Här sitter en Uddevallabo och tycker det är småintressant att följa vad "kusinerna vitamins" kompisar gör nu för tiden, dvs om de lever, rör på sig fortfarande, byter adress, flyttar hem till mams och paps, begår nya brott, går under jorden eller rullar sig i pengar. Eftersom både Al* Farr*j, R*wand Ali *ziz, M*rtin och M*rk figurerade i gruppmisshandeln på Lagerbergsgatan tycker jag det är anmärkningsvärt hur en ur Magiska 11:an, D*rvish*js livspositioner efter det dådet har stärkts iögonfallande mycket till skillnad från övrigas och detta under mindre än senaste året. Från en nobody med aspirationer på väg upp till detvettefanvad på gränsen till löjligt mycket typ. Vad är det han har närt sig på kan man undra i Uddevalla med omnejds undre värld...Hashtaggning på Instagram avslöjar flera(?) gymkort, dyra märkeskläder, lyxliv, restaurangbesök, fiskpedikyr , spa, skumpa, kingsize räkmackor, båtliv, yacht club med taggningar som #pengaräringaproblem #dyrtsomfan. Lönande misshandla folk på just Lagerbergsgatan tydligen . Uddevallas Tony Montana jojo ...Kanske inte intressant för tråden som sådan eller så är det det... Gäller ha cirkelperspektiv och "bird eye" på det hela tror jag i väntan på utredning av trippeldådet...
Fan svamlar du om? Vill du säga nåt, så försök gärna igen
Citera
2015-03-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Det beror på kvalitet och ifall det ska bankas, skillnad i vinst beroende på ifall det ska passera mellanhänder eller säljas direkt på gatan. Men ifall det är 3kg kokain det handlar om så är vi uppe i ett belopp på 2.5 miljoner, minst.

Jag vill även tillägga att hur sjuka summor och hur otroligt det kan låta att 20 åringar håller på med detta: 1kg Kokain ifrån Colombia kostar ca 20-25 000 bara och de kilot är värt 1 000 000 i Sverige! Det är en sjuk marknad med en fyjävla risk att ta. Fastnar du i Colombia så kan du säga hejdå till din frihet resten av ditt liv, kanske hejdå till livet också. Fastnar du i Sverige så sitter du 10 år.

Edit: Dubbelkollade nu, ett kilo kokain är även billigare att hämta idag då det finns fler som erbjuder det.
Senast redigerad av Clida 2015-03-13 kl. 19:14.
Citera
2015-03-13, 19:12
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Korrekt, polisen har inga bärgningsbilar. Men polisen har kärror av olika slag. Kungälvs-polisen har en egen biltransportkärra, så då borde Uddevalla-polisen rimligtvis också ha det. Att det denna gången verkar vara en extern bärgare som fick forsla bort bilen tyder på att det var brådskande och väldigt angeläget att få bort bilen snabbt från platsen.
Visst får bärgare se en del hemskheter, men det gäller trafikolyckor. När det gäller mordfall släpps ingen förutom tekniker och polis nära mordoffer.
Vem hade du tänkt ska bärga bilen med kroppen om inte polisen har tillgång till egen fordon/släp, om inte den vanliga bärgaren ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in