2014-11-28, 18:00
Medlem
Starta ett betalnummer som tar t.ex. 100 kr per samtal. T.ex. kan betalnumret syssla med "allmän rådgivning" eller något liknande.

Hitta fler personer över hela landet som är sugna på att tjäna pengar kanske från Flashback.

Flashbackaren som vill tjäna pengar går helt enkelt runt till företag och folk och ber om att få låna telefonen för att ringa ett snabbt samtal då batteriet i ens egna mobil dött. Man ringer upp numret och ser till att 100 kr dras. Vill man kan man säga att ingen svara och ringa en gång extra.

Så ägaren till numret tar 40 kr av dessa 100kr. företaget som fixat numret tar en procent för numret så låt säga 10kr och flashbackaren som ringer får 50 kr av ägaren till numret.

Flashbackare 1:

10 samtal dag 1 = 500 kr

Flashbackare 2:

30 samtal dag 1 = 1500kr

Ägaren till numret:

30 samtal dag 1 x 40 kr= 1200 kr

Och skulle någon ringa och be om rådgivning i något ämne så är det bara att ge de råd man kan komma på för att inte riskera att åka dit för bedrägeri. Ägaren till numret kan ju inte rå för att folk ringer och lägger på. Alternativt att ägaren/ personen som svarar inte har några bra råd att ge.
Senast redigerad av getz 2014-11-28 kl. 18:06.
Citera
2014-12-04, 09:25
Medlem
Loamigads avatar
/\ går. Hade en spelserver för en massa år sedan. Kidsen ville ha bättre grejer så dom sprang runt och lånade / snodde folks telefoner och ringde upp.
Men om det ska funka så är du så illa tvungen att få in en viss % legit samtal som trycker ner fraudraten.

Lång tid innan man får betalt. Daopay tog månader innan man fick cash.
Och sist men inte minst, du får absolut inte ut 90% av cashen. Daopay låg på ca 50-55% förr i tiden, dom svenska alternativen låg på 70-80% kanske. Kan ha ändrats nu, inte färsk info.

Tror dock att dom svenska paysms skiten inte betalade ut "chargebacks".
Senast redigerad av Loamigad 2014-12-04 kl. 09:28.
Citera
2014-12-11, 04:16
Medlem
Jag hade verkligen behövt akuthjälp. Jag är 18 år och studerande, har ingen inkomst förutom studiebidrag, nu är det så att min hund blev sjuk och det gick inte på försäkringen, har försökt att spara in så mycket pengar som möjligt för att ha råd men det fattas fortfarande 1414 kr exakt och nu har det gått vidare till kronofogden och ska vara betalt senast den 20. Några tips på hur man kan tjäna ihop den summan snabbt? Har verkligen gjort allt jag kan, har tyvärr ingen som kan låna mig pengarna och det skulle vara grymt segt att behöva ta ett lån då jag inte ens vet om jag skulle kunna betala tillbaka det...
Citera
2014-12-11, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av steringer
Jag hade verkligen behövt akuthjälp. Jag är 18 år och studerande, har ingen inkomst förutom studiebidrag, nu är det så att min hund blev sjuk och det gick inte på försäkringen, har försökt att spara in så mycket pengar som möjligt för att ha råd men det fattas fortfarande 1414 kr exakt och nu har det gått vidare till kronofogden och ska vara betalt senast den 20. Några tips på hur man kan tjäna ihop den summan snabbt? Har verkligen gjort allt jag kan, har tyvärr ingen som kan låna mig pengarna och det skulle vara grymt segt att behöva ta ett lån då jag inte ens vet om jag skulle kunna betala tillbaka det...

Sms-lån suger men det är bättre än betalningsanmärkning. Jämför, skulle gissa att du kan komma ner till ett par hundra per månad. Klarar du inte att betala om en månad får du ta nya.
Citera
2015-01-05, 19:39
Medlem
Jag vet folk som brukar sälja telefoner på blocket och tjäna väldigt bra på det. Dem säljer telefoner på blocket för dubbla priset av vad dem köper inte det för, med kvitto och allt.
För att inte gå oftopic så kan jag via PM gå in på detaljer kring hur. Alla kan göra detta.
Citera
2015-01-14, 23:08
Medlem
Hej!

Jag brukar se till att vara bra på att spara så mycket det går men brukar även på fritiden gå med i marknadsundersökningar som man får betalt för på nätet.. Vissa av dem fungerar inte så bra men andra kan man ändå få in endel pengar på ändå-

Jag brukar föredra i första hand: www.joinhiving.com
brukar bli en del undersökningar per månad här så det är att rekommendera.

annars har även www.se.panelsok.net även varit helt ok.

Alltid värt med något iallafall
Citera
2015-02-03, 11:02
Medlem
Kedoslavs avatar
Jag har smått men säkert börjat tjäna pengar på en sajt som heter neobux, det går väldigt sakta i början men om man har mycket strö tid så skadar det inte att pröva.
Citera
2015-03-13, 14:35
Medlem
CheapAlerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaabba
OBS: Detta är ingen refererande länk![/url]

Och det är inte din sida heller, va?
Citera
2015-03-31, 13:01
Medlem
davaidavais avatar
Nu vet jag inte om jag hamnat på rätt ställe.. Jag har ett ett halsband av äkta silver, det är två hjärtan som liksom sitter ihop. Jag vet inte vad det kostade då jag fick det av mitt ex i julklapp. Det enda jag vet är att det är köpt på guldfynd. Jag är i behov av pengar och undrar därför hur jag ska gå tillväga för att dra in så mycket pengar som möjligt på halsbandet? Han var otrogen mot mig.
Citera
2015-04-21, 13:41
Medlem
Dimaks avatar
Finns det något sätt att får ca tvåtusen varje månad via att göra något på nätet?
Citera
2015-04-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davaidavai
Nu vet jag inte om jag hamnat på rätt ställe.. Jag har ett ett halsband av äkta silver, det är två hjärtan som liksom sitter ihop. Jag vet inte vad det kostade då jag fick det av mitt ex i julklapp. Det enda jag vet är att det är köpt på guldfynd. Jag är i behov av pengar och undrar därför hur jag ska gå tillväga för att dra in så mycket pengar som möjligt på halsbandet? Han var otrogen mot mig.

Andrahandsvärdet på silver är inte högt. Har du tur kan du få 100kr för det, men förmodligen inte mer än 50kr.
Citera
2015-04-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Finns det något sätt att får ca tvåtusen varje månad via att göra något på nätet?

Du har PM om vad jag tjänar pengar på online.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in