2015-03-12, 17:39
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Diego Costa slängde också en armbåge på David Luiz, i magen. Inte lika allvarligt men ack lika mycket rött kort. Och David Luiz gjorde såklart samma sak på Diego Costa. Men jag tycker inte du skall komma in hit och leka djävulens advokat. Armbågen är ju inte alls lika allvarlig som Diego Costas råsatsning på Thiago Silva.
Jag förstår inte riktigt vad du vill säga med ditt inlägg och vad vitsen är att dra upp andra situationer. Är det omöjligt att isolerat titta på Luiz armbåge på Costa och bli aningen förundrad över att ingen talar om detta idag?
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
japp, precis så är det. att spelarna närmast domarn gapar och viftar med armarna sker i princip i varenda situation. det är väl ingen som sagt att detta är ett önskvärt beteende, men likväl är det något som varenda lag i världen gör, därmed inget som folk orkar skriva krönikor eller långa flashbackposter om. ungefär som att varken media eller flashback antagligen skulle bry sig om östers mittback hade rushat två sekunder för tidigt på en frispark.

däremot att hela laget systematiskt söker upp domaren för att bilda en jävla klunga och skrika på honom är inget "vanligt" beteende hur mycket du ens ska försöka vinkla det och få det till samma sak som att spelare jämte domaren av reflex skriker på domaren. hazard (?), costa och ett par andra spelare tar ju för fan långdistanslöpningar för att få med i orgien. terry hoppar (!) ju för fan över skadade oscar för att komma fram och få vara med . bara löjligt hur du kommer och hävdar att detta minsann bara händer för folk här inne hatar just chelsea av någon anledning, folk klagar ju på exakt samma sak när t.ex. barca och real gör samma saker.

du kan sitta och vinkla det hur mycket du vill, att hela laget tar löpningar för att skrika på domaren är inget som hör till vanligheterna och inte i närheten av vad som hände i bayern - shakhtar igår, hur många du ens lägger till.
Jag förstår ärligt talat inte vad skillnaden är. Tittar vi till exempel på Bayern-spelarna flockas 4-5 spelare kring domaren och i Chelseas fall är det 9 stycken. Att det är fler Chelsea-spelare beror ju på att situationen i sig framstår som värre och de tycker sig ha sett Oscar blivit väldigt fult tackad. Jag kan ärligt talat inte riktigt se varför antalet spelare är så intressant här.
Citera
2015-03-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Fast jag tycker det ändå känns som om att det blev en sådan stor grej bara för att det är Chelseaspelare. I matchen mot Liverpool omringade 6,7,8 Liverpoolspelare domaren flertalet gånger. Varför blev inte det en sådan stor grej?

Helt ärligt, hur många här inne såg att det inte var med dobbarna före innan vi fick se reprisen? Jag menar största felet här är att Oscar överdriver något enormt och får det att se ut som om han har brutit benet. Klart Chelseaspelarna ropar på rött kort då, även om det kanske var lite väl många. Jag tycker det borde endast vara kaptenerna som får diskutera med domaren, och om någon annan spelare lägger sig i så ska denne bli varnad.

Att många spelare omringar domaren har skett mängder med gånger förut, men nu när det är Chelsea och att det är en viss Zlatan som blir utvisad så blir det en så stor grej.

ja, självklart har det blivit en större grej dels för att just zlatan blev utvisad och dels för att den var direkt felaktig. men att säga att folk inte bryr sig om det inte är chelsea är ju bara en lögn och man kan omöjligt varit aktiv här för ett par år sedan när barca och real höll på som värst med liknande taktiker. att detta diskuteras och uppmärksammas mer än när det händer i ligalunken i december eller nåt är väl ganska självklart då detta är en bra mycket större match? hade det stämt och bayern gjort samma sak (dvs samma sak på riktigt, inte Otroligs tolkning av samma sak som innebär att tre pers är framme och viftar) igår så hade folk absolut uppmärksammat detta också

Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Jag förstår ärligt talat inte vad skillnaden är. Tittar vi till exempel på Bayern-spelarna flockas 4-5 spelare kring domaren och i Chelseas fall är det 9 stycken. Att det är fler Chelsea-spelare beror ju på att situationen i sig framstår som värre och de tycker sig ha sett Oscar blivit väldigt fult tackad. Jag kan ärligt talat inte riktigt se varför antalet spelare är så intressant här.

känns inte som vi kommer längre om du inte kan se skillnaden på att hela laget minus skadad spelare och målvakt är framme och bildar ring runt domaren. där har du iaf svaret på varför folk bryr sig mer om detta än hur det i vanliga fall ser ut. det har inget med chelsea i sig att göra utan tas upp både här på flashback och andra sidor när andra lag gör samma sak, hur stor konspiration och kampanj man än vill skapa.
Senast redigerad av M.S 2015-03-12 kl. 17:51.
Citera
2015-03-12, 17:54
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
ja, självklart har det blivit en större grej för att just zlatan blev utvisad. men att säga att folk inte bryr sig om det inte är chelsea är ju bara en lögn och man kan omöjligt varit aktiv här för ett par år sedan när barca och real höll på som värst med liknande taktiker. att detta diskuteras och uppmärksammas mer än när det händer i ligalunken i december eller nåt är väl ganska självklart då detta är en bra mycket större match? hade det stämt och bayern gjort samma sak (dvs samma sak på riktigt, inte Otroligs tolkning av samma sak som innebär att tre pers är framme och viftar) igår så hade folk absolut uppmärksammat detta också
Jag tror att du missförstår mig och den poäng jag försöker att göra gällande. Problemet är inte att Bayern Münchens situation borde ha fått någon större uppmärksamhet - det är snarare överdrifterna kring Chelseas agerande jag vänder mig emot. I sin kontext och om man ser det ur ett brett perspektiv hur andra lag agerar i liknande lägen har jag svårt att förstå den totala skitstorm Chelsea får ta emot för detta.
Citat:
känns inte som vi kommer längre om du inte kan se skillnaden på att hela laget minus skadad spelare och målvakt är framme och bildar ring runt domaren. där har du iaf svaret på varför folk bryr sig mer om detta än hur det i vanliga fall ser ut. det har inget med chelsea i sig att göra utan tas upp både här på flashback och andra sidor när andra lag gör samma sak, hur stor konspiration och kampanj man än vill skapa.
Förmodligen kommer vi inte längre, nej. Jag tycker i ärlighetens namn att de är exakt samma företeelser i olika skalor. Men så länge vi har fått framföra våra respektive ståndpunkter kan vi väl i alla fall vara nöjda.
Citera
2015-03-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Förmodligen kommer vi inte längre, nej. Jag tycker i ärlighetens namn att de är exakt samma företeelser i olika skalor. Men så länge vi har fått framföra våra respektive ståndpunkter kan vi väl i alla fall vara nöjda.

så här tyckte vissa av flashbacks chelsea-fans som redan var aktiva här när barca och real fittade sig som mest:

(FB) El classicó (Barcelona vs Real madrid) MATCHPRAT (20-04-11 21:30)

(FB) Champions League 2010/2011

(FB) El Clasico: Supercopa: Real Madrid - Barcelona

om vi har tur kanske vi får höra från dom vad de tyckte om gårdagens stormning.

hur som helst skönt att kunna fastslå att detta inte är någon åsikt folk endast har när det gäller chelsea iaf. du kan trösta dig med att det igår just var chelsea som råkade göra vad folk här inne rent allmänt avskyr...
Senast redigerad av M.S 2015-03-12 kl. 17:59.
Citera
2015-03-12, 17:57
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Jag gillar Mourinho men han skall verkligen ha massor med kritik för det extremt fega spelet man spelade igår, helt rätt att åka ut när man inte ens vågar gå framåt och ta över matchen när motståndarnas bästa spelare åkt ut tidigt.
Citera
2015-03-12, 18:07
Medlem
jaochss avatar
Kan vara bra att ha i åtanke att situationen i går med så många spelare inblandade vid domaren är ganska unik och knappast något som "Chelsea satt i system". Att några spelare är framme vid domaren vid vissa domslut händer hela tiden och nästan alla lag gör så, tycka vad man vill om det. Men att 9-10 spelare rusar fram är givetvis inte snyggt och nästa gång något lag gör likadant tror jag inte Chelsea är inblandat.
En anledning till att det skrivs så mycket om just detta är att svensk media älskar att skriva om Zlatan som råkade vara inblandad och engelsk media älskar att skriva skit om engelska lag som gör bort sig, mer än deras kollegor i andra länder.

Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag gillar Mourinho men han skall verkligen ha massor med kritik för det extremt fega spelet man spelade igår, helt rätt att åka ut när man inte ens vågar gå framåt och ta över matchen när motståndarnas bästa spelare åkt ut tidigt.
Men så har Chelsea spelat sedan Mourinhos återkomst så då får man kritisera väldigt mycket och inte bara i går. Hans mål är att vinna matcher och hans taktik funkar ofta bra. Över 10 dubbelmöten mot PSG tror jag ärligt att Chelsea avancerat fler gånger än PSG. Hade gårdagens match spelats om 10 gånger hade Chelsea avancerat fler gånger än PSG. Men i går var en annan dag och PSG gjorde 2 mål på fasta situationer dock ser jag inte varför man ska kritisera en taktik som uppenbarligen funkar mer ofta än inte. Bara för att spela roligare fotboll? Det köper jag inte.
Senast redigerad av jaochs 2015-03-12 kl. 18:17.
Citera
2015-03-12, 18:22
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Kan vara bra att ha i åtanke att situationen i går med så många spelare inblandade vid domaren är ganska unik och knappast något som "Chelsea satt i system". Att några spelare är framme vid domaren vid vissa domslut händer hela tiden och nästan alla lag gör så, tycka vad man vill om det. Men att 9-10 spelare rusar fram är givetvis inte snyggt och nästa gång något lag gör likadant tror jag inte Chelsea är inblandat.
En anledning till att det skrivs så mycket om just detta är att svensk media älskar att skriva om Zlatan som råkade vara inblandad och engelsk media älskar att skriva skit om engelska lag som gör bort sig, mer än deras kollegor i andra länder.

Men så har Chelsea spelat sedan Mourinhos återkomst så då får man kritisera väldigt mycket och inte bara i går. Hans mål är att vinna matcher och hans taktik funkar ofta bra. Över 10 dubbelmöten mot PSG tror jag ärligt att Chelsea avancerat fler gånger än PSG. Hade gårdagens match spelats om 10 gånger hade Chelsea avancerat fler gånger än PSG. Men i går var en annan dag och PSG gjorde 2 mål på fasta situationer dock ser jag inte varför man ska kritisera en taktik som uppenbarligen funkar mer ofta än inte. Bara för att spela roligare fotboll? Det köper jag inte.

Du är ute och cyklar. Det är med mentalitet och göra. Jag har full förståelse för Chelseas fegspel när man spelar borta mot 11 man eller till och med spelar hemma mot 11 man. Men herregud, är man 10 man i princip 90 minuter och ändå är så fega samt svaga defensivt att man tillåter ett lag med 10 man komma tillbaka två gånger på borta plan, då är det fan i mig skandal.

Jag hade enorm respekt för Chelsea som lag, men efter gårdagens match så kan jag inget annat än att konstatera att man är alldeles för fegt som lag för att vara top 3.
Citera
2015-03-12, 18:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs

Men är det kul som supporter att se så många bra spelare (Mata, de Bruyne, Schurrle, Lukaku, Luiz) få lämna klubben då de inte passar in samt se så duktiga spelare som Hazard, Fabregas, Costa m.fl spela den typen av fotboll? När Mourinho lämnar, vilket han rimligen gör om 3-5 år, så kommer Chelsea antagligen stå på ruta 1 igen, då Mourinho egentligen aldrig brytt sig om att sätta en spelstil man kan bygga vidare på över tid och inte heller brytt sig om att slussa in akademispelare. Det är endast framgångar här och nu som gäller för Mourinho, och jag undrar om det kommer smaka mer än det kostar den dagen han kanske drar från Chelsea igen. Men han kanske är här för att stanna.

Det känns ju inte som att det finns en tydlig röd tråd i Chelsea som klubb som genomsyrar spelstil i de olika leden från a-lag till ungdomsleden samt vad för typ av fotboll man vill spela. Andra lag har genom åren men även de senaste 3-5 åren genom sina tränare rätt tydligt satt en spelstil och en anda kring klubben som genomsyrar dom mycket mer tydligt än Mourinho gjort. Det Mourinho sätter i sina klubbar är ju det cyniska defensiva spelet samt den gnälliga/vinnarskalliga-attityden.

Men ja, i slutändan är det ju vinster man vill ha som supporter, så jag antar att man är beredd att köpa det. Jag vill på inget sätt göra detta till en "fin fotboll spelas längs marken med bollinnehav"-diskussion för det är inte min åsikt per se.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-03-12 kl. 18:44.
Citera
2015-03-12, 20:00
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Men är det kul som supporter att se så många bra spelare (Mata, de Bruyne, Schurrle, Lukaku, Luiz) få lämna klubben då de inte passar in samt se så duktiga spelare som Hazard, Fabregas, Costa m.fl spela den typen av fotboll? När Mourinho lämnar, vilket han rimligen gör om 3-5 år, så kommer Chelsea antagligen stå på ruta 1 igen, då Mourinho egentligen aldrig brytt sig om att sätta en spelstil man kan bygga vidare på över tid och inte heller brytt sig om att slussa in akademispelare. Det är endast framgångar här och nu som gäller för Mourinho, och jag undrar om det kommer smaka mer än det kostar den dagen han kanske drar från Chelsea igen. Men han kanske är här för att stanna.

Det känns ju inte som att det finns en tydlig röd tråd i Chelsea som klubb som genomsyrar spelstil i de olika leden från a-lag till ungdomsleden samt vad för typ av fotboll man vill spela. Andra lag har genom åren men även de senaste 3-5 åren genom sina tränare rätt tydligt satt en spelstil och en anda kring klubben som genomsyrar dom mycket mer tydligt än Mourinho gjort. Det Mourinho sätter i sina klubbar är ju det cyniska defensiva spelet samt den gnälliga/vinnarskalliga-attityden.

Men ja, i slutändan är det ju vinster man vill ha som supporter, så jag antar att man är beredd att köpa det. Jag vill på inget sätt göra detta till en "fin fotboll spelas längs marken med bollinnehav"-diskussion för det är inte min åsikt per se.
Fast ärligt, jag tycker Chelsea fått jävligt bra betalt för alla spelare dom sålt.
Lukaku kanske på pappret känns fel, men jag tror Mourinho vet vad han gör när han anser honom vara övervärderad. Det är inte football manager liksom där det bara är att köpa bra unga spelare och vänta på resultat.

Luiz kanske var bra igår, men han är allt som oftast en säkerhetsrisk i för stor utsträckning. En sjukt bra försäljning av Chelsea egentligen.
Citera
2015-03-12, 20:01
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Fast ärligt, jag tycker Chelsea fått jävligt bra betalt för alla spelare dom sålt.
Lukaku kanske på pappret känns fel, men jag tror Mourinho vet vad han gör när han anser honom vara övervärderad. Det är inte football manager liksom där det bara är att köpa bra unga spelare och vänta på resultat.

Nej, därför är det än mer oroväckande att Mourinho inte ens får fram unga talanger från sin egna akademi, dvs inte de köpta ungdomarna utan de egenproducerade.

Kan inte vara mer än 5-7 spelare genom åren som etablerat sig/tagit sig upp i a-lagen han haft väl?

Santon i Inter, Varane i Real Madrid typ.
Citera
2015-03-12, 20:31
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

"Smakar mer än det kostar när han lämnar Chelsea igen". Sist han lämnade så lämnade han ett lag för ett antal år framöver. Han tog inte med en endaste. Och vet du vad? De vann saker även efter han stack. Vartenda gång Chelsea hamnade i en svacka eller sparkade tränare så gick man tillbaka till Mourinho-basics hur man vinner matcher. Att han lämnar nada är en illusion du själv byggt upp.. Och nej, han är ingen ungdomstränare.. Han är manager för ett lag som slåss om titlar..

Cyniska defensiva spelet? Du är fast i gårdagen min vän. Han har självklart det vapnet alltid redo.. Kolla gärna vår statistik för i år. Flest mål, bäst målskillnad, flest dribblingar, mest foulade spelare osv osv.. Det är inte tecken på en cynisk defensiv fotboll. JM tänker på vad som händer på planen.. Efter det så anpassar han spelet. Är vi bättre kommer vi dominera, är vi sämre så kommer vi försöka spela smart. Vinna matcher och inte spela snyggt som Arsenal och vinna en titel på 10 år..
Senast redigerad av Jole25 2015-03-12 kl. 20:34.
Citera
2015-03-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Är du på riktigt? United dessutom, dom kan ju inte ens ta sig in till CL, ska vi skicka dom till slutspel direkt då? Hur kan det vara ett problem att det är svårt för ett lag att vinna en trippel? Det ska ju för i helvete vara svårt och när det görs är det en enorm prestation, som Inter 2010, något man verkligen minns.
Det gäller om united kvalar in, inte annars. O varför är det kontroversiel åsikt? Vi har ju samma system nu där storlag slipper kvala, mellanlag kvalar en gång o dåliga lag kvalar 3 ggr. Varför inte gå hela vägen o låta slippa dom största gå igenom grupp spelet som ändå är en tråkig transsport sträcka för lagen. Vi får mer spännande grupp spel o storlagen har 6 matcher mindre per år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in