2015-03-12, 15:42
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förvånar mig att jag verkar ensam om att tycka det var en dålig straff, varken hård eller bra placerad och som sagt är det enda som krävs att lägga sig åt rätt håll.

Förvånar mig ännu mera att detta är signifikativt för Hazard men likväl går bollarna in i mål.

Jag tycker att du missar poängen; hårdhet och placering är oväsentligt, målvakten har gjort sitt drag och Hazard behöver bara lägga in den, det finns ingen risk att målvakten går rätt.
Citera
2015-03-12, 15:58
Medlem
Otroligs avatar
Det är rätt intressant att Chelsea verkligen får ALL skit för att omringa domaren och får symbolisera detta när Bayern München gjorde likadant så sent som igår. Men det kommer såklart aldrig Sjögren skriva några krönikor om eller nämnas i någon engelsk TV-studio med självuppfyllda experter.

Förvånansvärt lite nämns dessutom om Luiz armbåge på Costa - om man nu vill gå in och ändra Zlatans domslut i efterhand borde man väl rimligtvis även vara för att bestraffa såna där situationer som domaren uppenbart missade. Den armbågen är ju verkligen fullkomligt absurd och Luiz går ju bara in för att skada. Hade detta hänt i PL hade det säkert kunna bli en avstängning kring 3-5 matcher.

För övrigt tror jag att det röda kortet var det bästa som kunde hända PSG igår. Har märkt under säsongen att Chelsea har haft svårt att dra fördel då man fått spela en man mer och paradoxalt nog gav kortet istället extra energi till PSG. En såkallad "blessing in disguise".
Citera
2015-03-12, 16:13
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Det är rätt intressant att Chelsea verkligen får ALL skit för att omringa domaren och får symbolisera detta när Bayern München gjorde likadant så sent som igår. Men det kommer såklart aldrig Sjögren skriva några krönikor om eller nämnas i någon engelsk TV-studio med självuppfyllda experter.

Förvånansvärt lite nämns dessutom om Luiz armbåge på Costa - om man nu vill gå in och ändra Zlatans domslut i efterhand borde man väl rimligtvis även vara för att bestraffa såna där situationer som domaren uppenbart missade. Den armbågen är ju verkligen fullkomligt absurd och Luiz går ju bara in för att skada. Hade detta hänt i PL hade det säkert kunna bli en avstängning kring 3-5 matcher.

För övrigt tror jag att det röda kortet var det bästa som kunde hända PSG igår. Har märkt under säsongen att Chelsea har haft svårt att dra fördel då man fått spela en man mer och paradoxalt nog gav kortet istället extra energi till PSG. En såkallad "blessing in disguise".
Håller med, många kastar skit på Chelsea och då kastar ännu fler skit på Chelsea. Att alla omringar domaren vid Zlatans röda är inget konstigt och händer ganska ofta när det är en tuff satsning. Luiz ska bli avstängd och han blir förhoppningsvis det men troligtvis inte det.
Citera
2015-03-12, 16:49
Medlem
PSG har eye of the tiger nu.

Ska lägga en peng på att de vinner CL.
Citera
2015-03-12, 16:51
Medlem
Citat:

missar jag något nu? syftar du på straffen/röda kortet eller något annat? klippet du länkar är 11 minuter långt.

i så fall är det väl inte särskilt konstigt att ingen bryr sig nämnvärt då det är tre spelare framme vid domaren? detta är något som händer i varje match. att 10 (?!) spelare i laget ska fram och skrika på domaren är varken att göra "likadant" eller något som hör till vanligheterna utan detta är något sir mourinho hämtat med sig från el clasico. det gav fan flashbacks till valdes obligatoriska femtiometerslöpningar för att klaga på domaren när el clasico var som värst för 3-4 år sedan.
Citera
2015-03-12, 16:54
Medlem
läramighackas avatar
Citat:

Om jag såg rätt så såg det ut som att det var 3-4 Bayernspelare som sprang mot domaren, till skillnad från Chelseamatchen då alla utespelare (10 st) omringade domaren.
Citera
2015-03-12, 17:01
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Om jag såg rätt så såg det ut som att det var 3-4 Bayernspelare som sprang mot domaren, till skillnad från Chelseamatchen då alla utespelare (10 st) omringade domaren.

Skillnaden är väl att Zlatans incident hände utanför Chelseas straffområde. Då står ju alla 10 redan där.
Citera
2015-03-12, 17:05
Medlem
Otroligs avatar
Men vänta nu, är det inte själva omringandet av domaren som är problemet? Eller menar ni att det är mer okej i Bayern Münchens fall för att det inte är alla utespelare? I båda fallen omringar fler spelare domaren för att påverka hans beslut - det är väl det man vänder sig emot. Det är precis den här inkonsekvensen jag försöker peka på.
Senast redigerad av Otrolig 2015-03-12 kl. 17:08.
Citera
2015-03-12, 17:13
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

Diego Costa slängde också en armbåge på David Luiz, i magen. Inte lika allvarligt men ack lika mycket rött kort. Och David Luiz gjorde såklart samma sak på Diego Costa. Men jag tycker inte du skall komma in hit och leka djävulens advokat. Armbågen är ju inte alls lika allvarlig som Diego Costas råsatsning på Thiago Silva.
Citera
2015-03-12, 17:15
Medlem
Citat:
Men vänta nu, är det inte själva omringandet av domaren som är problemet? Eller menar ni att det är mer okej i Bayern Münchens fall för att det inte är alla utespelare? I båda fallen omringar fler spelare domaren för att påverka hans beslut - det är väl det man vänder sig emot. Det är precis den här inkonsekvensen jag vänder mig emot.

japp, precis så är det. att spelarna närmast domarn gapar och viftar med armarna sker i princip i varenda situation. det är väl ingen som sagt att detta är ett önskvärt beteende, men likväl är det något som varenda lag i världen gör, därmed inget som folk orkar skriva krönikor eller långa flashbackposter om. ungefär som att varken media eller flashback antagligen skulle bry sig om östers mittback hade rushat två sekunder för tidigt på en frispark.

däremot att hela laget systematiskt söker upp domaren för att bilda en jävla klunga och skrika på honom är inget "vanligt" beteende hur mycket du ens ska försöka vinkla det och få det till samma sak som att spelare jämte domaren av reflex skriker på domaren. hazard (?), costa och ett par andra spelare tar ju för fan långdistanslöpningar för att få med i orgien. terry hoppar (!) ju för fan över skadade oscar för att komma fram och få vara med . bara löjligt hur du kommer och hävdar att detta minsann bara händer för folk här inne hatar just chelsea av någon anledning, folk klagar ju på exakt samma sak när t.ex. barca och real gör samma saker.

du kan sitta och vinkla det hur mycket du vill, att hela laget tar löpningar för att skrika på domaren är inget som hör till vanligheterna och inte i närheten av vad som hände i bayern - shakhtar igår, hur många du ens lägger till.
Senast redigerad av M.S 2015-03-12 kl. 17:22.
Citera
2015-03-12, 17:19
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
missar jag något nu? syftar du på straffen/röda kortet eller något annat? klippet du länkar är 11 minuter långt.

i så fall är det väl inte särskilt konstigt att ingen bryr sig nämnvärt då det är tre spelare framme vid domaren? detta är något som händer i varje match. att 10 (?!) spelare i laget ska fram och skrika på domaren är varken att göra "likadant" eller något som hör till vanligheterna utan detta är något sir mourinho hämtat med sig från el clasico. det gav fan flashbacks till valdes obligatoriska femtiometerslöpningar för att klaga på domaren när el clasico var som värst för 3-4 år sedan.

Ser tyvärr likadant ut nuförtiden samt även nu i mötena Atletico - Real samt Atletico - Barcelona.
Stormatcherna i Spanien är närapå plågsamma att titta när de spårar ur.
Citera
2015-03-12, 17:32
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
japp, precis så är det. att spelarna närmast domarn gapar och viftar med armarna sker i princip i varenda situation. det är väl ingen som sagt att detta är ett önskvärt beteende, men likväl är det något som varenda lag i världen gör, därmed inget som folk orkar skriva krönikor eller långa flashbackposter om. ungefär som att varken media eller flashback antagligen skulle bry sig om östers mittback hade rushat två sekunder för tidigt på en frispark.

däremot att hela laget systematiskt söker upp domaren för att bilda en jävla klunga och skrika på honom är inget "vanligt" beteende hur mycket du ens ska försöka vinkla det och få det till samma sak som att spelare jämte domaren av reflex skriker på domaren. hazard (?), costa och ett par andra spelare tar ju för fan långdistanslöpningar för att få med i orgien. terry hoppar (!) ju för fan över skadade oscar för att komma fram och få vara med . bara löjligt hur du kommer och hävdar att detta minsann bara händer för folk här inne hatar just chelsea av någon anledning, folk klagar ju på exakt samma sak när t.ex. barca och real gör samma saker.

du kan sitta och vinkla det hur mycket du vill, att hela laget tar löpningar för att skrika på domaren är inget som hör till vanligheterna och inte i närheten av vad som hände i bayern - shakhtar igår, hur många du ens lägger till.

Fast jag tycker det ändå känns som om att det blev en sådan stor grej bara för att det är Chelseaspelare. I matchen mot Liverpool omringade 6,7,8 Liverpoolspelare domaren flertalet gånger. Varför blev inte det en sådan stor grej?

Helt ärligt, hur många här inne såg att det inte var med dobbarna före innan vi fick se reprisen? Jag menar största felet här är att Oscar överdriver något enormt och får det att se ut som om han har brutit benet. Klart Chelseaspelarna ropar på rött kort då, även om det kanske var lite väl många. Jag tycker det borde endast vara kaptenerna som får diskutera med domaren, och om någon annan spelare lägger sig i så ska denne bli varnad.

Att många spelare omringar domaren har skett mängder med gånger förut, men nu när det är Chelsea och att det är en viss Zlatan som blir utvisad så blir det en så stor grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in