2014-08-08, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
UEFA gor bort sig som vanligt. Spelaren i fraga star over tre matcher, och bor vara tillbaka fran sin avstangning. Klart man inte anmaler en spelare som ar avstangd? Det vet vem som helst som har spelat FM.

En stor skandal detta.

Frågan är varför Legia blir utkastade medan Partizan som var i samma sits för några år sedan bara får böter?

Att Celtic dessutom får åka bananskal till play off har ju hänt tidigare med. Ut med det skotska värdelösa laget en gång för alla.
Citera
2014-08-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Frågan är varför Legia blir utkastade medan Partizan som var i samma sits för några år sedan bara får böter?

när/emot vem?
Citera
2014-08-08, 21:51
Medlem
jaochss avatar
Kan nog bli trist för MFF-fansen att börja borta igen, skulle det bli en förlust med 3+ mål så drar sig nog tyvärr en del för att komma på hemmamatchen som mot Zagreb. Må matchen leva lite tills hemmamötet i alla fall...
Citera
2014-08-08, 22:19
Medlem
Det var ju själva fan att det skulle bli det vidriga laget RedBull. Inget flyt med lottningen. Rangers, Zagreb, Sparta och nu RedBull. Alla gånger något av de absolut svåraste.

Två bragdmatcher och en del flyt med stolpar, domslut, skador etc så kan det gå. Sådan är fotbollen.
Viktigaste nu är att vinna Allsvenskan så bygger vi upp seedingpoängen. Nästa sommar är Gische tillbaka och då kommer vi få en lättare lottning oavsett, för i år var det värsta tänkbara efter Ventspils.
Citera
2014-08-08, 23:14
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot

Att Celtic dessutom får åka bananskal till play off har ju hänt tidigare med. Ut med det skotska värdelösa laget en gång för alla.

Tja... innan dess så blev ju Partizan utestängda från UEFAcupen pga oroligheter bland fansen, så nog drabbas även andra lag ibland.
Citera
2014-08-08, 23:21
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Kan nog bli trist för MFF-fansen att börja borta igen, skulle det bli en förlust med 3+ mål så drar sig nog tyvärr en del för att komma på hemmamatchen som mot Zagreb. Må matchen leva lite tills hemmamötet i alla fall...

Det kom 15331 pers till hemmamatchen mot Zagreb. Är det dåligt efter att ha fått 4-1 i röven och en på förhand 'omöjlig' uppgift i returen?

Folk såg att vi nästan lyckades vända då och folk såg nyss att vi lyckades vända mot Prag. Tror nog att folk ändå kommer gå, med dessa matcher i åtanke.
Citera
2014-08-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Ja det måste kännas tungt att vara Legiasuporter förtillfället.

Det kan jag lova dig. Har tagit mig tills nu innan jag kan skriva något. Denna skandal gör mig spyfärdig. Ni har nämnt det mesta här, dubbelmoralen, orättvisan, celtic being celtic. Det är iallafall skönt att majoriteten förstår att detta är en skandal och att uefa bör skärpa sig någon gång.
Det blir lite smått komiskt också hur det är WO som ger Celtic vinsten. Betyder detta att om en av Vrdoljaks straff gått in i hemmamatchen som då slutat 5-1, skulle Legia kunna göra en usel match i skottland och helt skita i resultatet för att sedan byta in Bereszynski och förlora 3-0, vinna 5-4 totalt? Givetvis inte, för då hade ju Celtic åkt ur.

Spelarna har bestämt sig ändå, målet är EL-finalen i Warszawa. Många vill att man ska bojkotta och lägga sig, men det är tveksamt om det ens behövs. Väntar kaos redan i kvalmatchen, lär väl bli 3-0 till kazakerna.
Citera
2014-08-08, 23:54
Medlem
Peromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denfejk
Det kan jag lova dig. Har tagit mig tills nu innan jag kan skriva något. Denna skandal gör mig spyfärdig. Ni har nämnt det mesta här, dubbelmoralen, orättvisan, celtic being celtic. Det är iallafall skönt att majoriteten förstår att detta är en skandal och att uefa bör skärpa sig någon gång.
Det blir lite smått komiskt också hur det är WO som ger Celtic vinsten. Betyder detta att om en av Vrdoljaks straff gått in i hemmamatchen som då slutat 5-1, skulle Legia kunna göra en usel match i skottland och helt skita i resultatet för att sedan byta in Bereszynski och förlora 3-0, vinna 5-4 totalt? Givetvis inte, för då hade ju Celtic åkt ur.

Spelarna har bestämt sig ändå, målet är EL-finalen i Warszawa. Många vill att man ska bojkotta och lägga sig, men det är tveksamt om det ens behövs. Väntar kaos redan i kvalmatchen, lär väl bli 3-0 till kazakerna.

Det fetade, varför? Menar du att det är UEFAs fel att Legia Warszawa spelade med en avstängd spelare? Och missförstå mig inte, jag tycker det är synd att Warszawa åkte ut, speciellt på nått så pass efterblivet sätt som detta.
Citera
2014-08-09, 00:07
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peroman
Det fetade, varför? Menar du att det är UEFAs fel att Legia Warszawa spelade med en avstängd spelare? Och missförstå mig inte, jag tycker det är synd att Warszawa åkte ut, speciellt på nått så pass efterblivet sätt som detta.

Legia har, som jag förstått det, inte medvetet gjort fel. Tvärtom. De har medvetet trott att de gjort rätt. Det har gått tre matcher arrangerade av UEFA sedan Bartosz Bereszynski avstängning. Eftersom det här inte är Football Manager så står det inte Avs i en liten röd ruta vid spelarens namn.

Hur ska Legia veta att två av de tre matcherna som Bartosz Bereszynski inte spelade i inte skulle räknas? De kan ju inte anmäla honom till truppen för att han är avstängd. Då anmäldes han till truppen i omgången efter för att han skulle få spela den andra matchen mot Celtic.

Straffet är alldeles för hårt för något som inte givit någon fördel till Legia samtidigt som det gjort de man rimligen kan tänka sig behöva göra för att gör rätt.
Senast redigerad av WaldemarKa 2014-08-09 kl. 00:54.
Citera
2014-08-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peroman

Du fick svaret av WaldemarKa.
Det är helt enkelt fel att UEFA bestraffar legia så hårt och det är orättvist för att Legia vann matchen med 6-1 men åker ur då man av misstag har gjort något otillåtet som inte ens innebär fördel för legia.
Citera
2014-08-09, 00:38
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Det kom 15331 pers till hemmamatchen mot Zagreb. Är det dåligt efter att ha fått 4-1 i röven och en på förhand 'omöjlig' uppgift i returen?

Folk såg att vi nästan lyckades vända då och folk såg nyss att vi lyckades vända mot Prag. Tror nog att folk ändå kommer gå, med dessa matcher i åtanke.

Sa inte att det var dåligt, utan att det kom färre folk än mot Rangers trots en viktigare match som dock såg död ut och jag hoppas inte det händer igen helt enkelt.
Citera
2014-08-09, 01:41
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denfejk

Vet du mer detaljer kring det här? Hur och när upptäcktes misstaget? Har Celtic varit pådrivande för att få en walkover? Jag har sett att Legia-fans riktat en del av sin ilska mot Celtic, men sen har det dessutom varit massivt mot UEFA. Hur mycket kritik har det egentligen varit mot den egna ledningen? Det är ju de som har klantat sig och orsakat problemet från allra första början.

Rätt synd annars att hatet mot Celtic kommer öka som fan för det här. Saken är den att vilken klubb som helst hade tagit ett fritt respass vidare. Det handlar helt enkelt om så mycket pengar att det inte finns något utrymme för fair play. Givetvis hade det varit en fin gest av Celtic om man dragit sig ur turneringen, men alla vet att inte fungerar så, om det ens är tillåtet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in