Citat:
Ursprungligen postat av
crapface
Har spelat upp en Demon Hunter på Season 2 och, enligt mig, lyckats skrapa ihop iaf okej grejer.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/odd-2973/hero/56135263
Har även Marauder-headet, vilket inte är med i profilen.
Kan någon som är duktig på DHs skumma igenom den profilen och se vad jag behöver ändra för att ta nästa steg? Är för mycket av en glasscannon, dödar ganska fort men dör så fort något rör mig när jag spelar Grifts på cirka 30.
Tacksam för lite hjälp!
Oj, här har vi lite jobb att göra ja...
Såg att en annan skrivit till dig också, men här är mina tips.
1. Rolla Cluster Arrow på Bombardier Rucksack
2. Carfta en Ancient Arcane Barb (tog mig närmare 100st att få min, så kämpa på, den kommer till slut). Du vill ha en 2hands x-bow eftersom dom rollar med högst bas-damage av alla DH-vapen. Vilket dina sentrys baseras på, så även om din Natalyas har en bra total damage så är det inte det som DHs byggs på. Min Arcane Barb har en damage på 2488-3076, din Natalyas har bara 1280-2188. I snitt gör ligger min båge 2488+3076/2 =
2782 i damage, din ligger på 1280+2188/2 =
1734
3. Crafta Ancient Reaper Wraps istället för Krelms skiten.
4. Sojen har du i mina ögon pajjat, så jaga efter en ny.
5. Rolla om shoulders till Sentry%
6. Byt ut till följande leg gems kombo: Bane of the trapped, Bane of the Powerful och Zei, (ett alternativ här är Taeguk istället för Zei, men jag tycker den är svår att hålla på max stack)
7. Byt runa på Sentrys till Cold (annars proccar inte Bane of the trapped)
8. Byt passive skill Blood Vengeance mot Cull of the weak (proccar ihop med bane of the trapped)
9. På med Marauder skallen så klart och in med en diamant där.
Detta är det mest kritiska om du frågar mig. Sen kan man alltid finslipa lite, dina handskar är ok men borde inte ha ias utan rcr. Din amulett är bra roll men den borde va en cameo, etlich, xepherian, maras eller annan amu som har en passiv immunitets skill.
Dojjorna borde också bytas ut eftersom du cappar movement speed med para-points, men de duger.
Innan du kan kötta höga grifter måste du också fixa två unitys (en till dig och en till din templar, samt templar relicen som gör att din templar inte kan dö).
Din templar borde också ha en Thunderfurry med en ruby, en Bull Kathos wedding band ring, en Ess of Johan amu och en Defender of westmarch sköld.
Sen kan du göra försök på +45 grifter.
Min profil för info:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/54587620
sorry för wall of text
edit: såg nu att du kör med balistics passive, vilket är helt onödigt då Loaded for bear runan på CA inte räknas som rockets. Kör Steady Aim för +20% damage istället.
Om du kört Balistics med tanke på Spitfire Turret runan på Sentry är den helt onödig, ger inte nog med damage.
Och slutligen: Fixa en Cindercoat med tre sockets pöjk!