Citat:
Ursprungligen postat av
susanlynette
Det är dessutom fel att påstå att det enbart är män som skapar vissa "strukturer". Ta till exempel mode- och kvinnotidningarna. Solo, Cosmopolitan, Veckorevyn, m m, vilka är det som styr dessa tidningar? Jo, kvinnor i de flesta fall. Ändå är det samma kvinnobild som visas där som i alla andra tidningar, kvinnan ska vara glad, lättillgänglig, flörtig, småsexig men inte för sexig, posera kvinnligt, vara pinnsmal, och så vidare. När nu kvinnor har makten varför går de med på att följa samma "strukturer"? Kanske för att det inte handlar om detta utan om pengar. Det säljer helt enkelt, oavsett vad vissa "feminister" anser. Om nu man vill ända kvinnobilden så borde man givetvis välja bort dessa tidningar.
Det förvånar mig inte att Lady Dahmer själv blivit lämnad, saknat en pappafigur. Det är logiskt. Hur hon däremot kan leva med en man när nu "alla män är förtryckare" är för mig en gåta, men jag antar att det är på upphällningen. Inte förvånande, vilken man skulle stå ut med att ha en manshatande sambo som skriver att hon vill spräcka alla kvinnors relationer med män och undrar hur hon ska göra det.
Det som gör mig förbannad är att Lady Dahmer-typer, som @sinoes @feministfest på twitter, inbillar sig att de är feminister.
Feminism handlar ju om att inte döma utifrån kön, men det är just vad dessa "feminister" gör. Det mest uppseendeväckande är ju att de trots allt skit de skriver stöttas på t ex twitter och genom sina bloggar och upplyfts till auktoriteter när det gäller feminism.
Jag kan aldrig kalla mig feminism, trots att jag är kvinna, när det finns idioter som dessa som tar ensamrätt på feminism.
Feminism för mig handlar inte om att män eller kvinnor är onda eller goda, utan om att alla ska ha samma rättigheter. Ingen ska diskrimineras, när det gäller lön, möjligheter till arbete, utbildning, att göra karriär, att ha rätt till sin kropp. Om en kvinna vill sminka sig och klä sig traditionellt "kvinnligt" så ska det inte vara mindre feminism. Om en man vill vara mer feminim och bete sig "omanligt" så är det också okej, men vi ska inte reduceras till könslösa hens. vi är fortfarande man och kvinna, det finns fortfarande vissa skillnader.
Enligt hennes logik är även tidningar som Cosmo, Elle, Vogue m.fl. patriarkatets fel. Det är aldrig en kvinnas fel, oavsett om hon frivilligt ställer upp på att låta sig exponeras, för det finns
alltid ett förtryck i bakgrunden, och en utövare av detta förtryck.
För LD är feminism inte jämställdhet. Det är kvinnokamp. Ska männen överhuvudtaget tillåtas delta ska de
- lämna företräde
- hålla käft
- BACKA
För en person som alltid "har kvinnors rygg" är hon jävligt inkonsekvent i sitt bemötande av kvinnor som inte håller med henne. Eller förlåt,
fittbärare som inte håller med henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
vadskalljagtro
Men herregud vad mycket hat hon har till män! Hon skulle på allvar behöva professionell hjälp!
Det är flera som föreslagit det. De blir naturligtvis blockade omedelbart.