2015-03-12, 11:27
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Anledningen till att det verkade skära sig mellan Cissi och LD var ju för att Cissi började röra sig bort från radikalfeminismen och hat då hon själv började märka att hon mådde dåligt av det. Det tålde inte LD och bröt upp relationen och den teaterpjäs som de planerade att sätta upp och hade börjat sälja biljetter till.

Jag tycker mest synd om LDs man och hans bror (Cissis man) i den här situationen. Jag kan inte tänka mig att LD är accepterande att hennes mans bror ligger med fienden...

Oh yeah, en sak att anmärka i Cissi/LD-historien om deras teaterpjäs som ställdes in var att eftersom allt var bokat och biljetter hade börjat säljas så ville teatern ha ersättning för inställningen som jag förstått det. Av det som antyddes så fick LD (eller ja, gissningsvis hennes man) betala för hela kalaset eftersom hon ställde in, tror inte Cissi blev återbetalningsskyldig, men jag kan ha fel.

I vilket fall, kul för LDs man.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Spännande! Hennes man måste ju vara värsta mähät som stannar kvar hos henne trots att hon kollektivt ger honom skulden för allt ont här i världen. Är han masochist månntro?

Den bilden jag såg av LDs man en gång så såg han ut som värsta skägghipstern. Underkuvad som få, antagligen. Stackars karlfan.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Förstår inte öht varför hon vill ha en man?! Verkar ju snurrigt.

Försörjning.
Senast redigerad av William Haines 2015-03-12 kl. 11:43.
Citera
2015-03-12, 11:59
Medlem
motyls avatar
Jag läser Lady Dahmers blogg och tycker för det mesta att hon slår huvudet på spiken och hon har fått i alla fall mig att reflektera på ett sätt jag inte gjorde tidigare. Vill även tillägga att jag tycker att hatet mot henne är rent ut sagt äckligt och det inte går att försvara på något sätt alls.

MEEEEEN. Hennes problem är att hon anpassar feminismen så mycket så att den ska passa henne. Hon kan inte erkänna att vissa saker hon gör är jävligt ofeministiskt utan ALLT hon gör är superfeministiskt. Jag syftar på att hon lever i en relation med en man och saknar ALLA typer av självständighet (pengar, jobb, utbildning, körkort, akademiska kunskaper) och kan inte för allt smör i Småland erkänna att det är otroligt ofeministiskt. Lady Dahmer har trots allt verktygen att ordna allt det där. För sig själv. För barnen. Nu har hon sin man som försörjer henne så då hade hon kunnat utnyttja det faktumet och skaffa sig en utbildning, så hon har något att falla tillbaka på. Det är väldigt många kvinnor som lever ihop med män av den enkla anledningen att de av ekonomiska skäl inte har något val, Lady Dahmer har ju trots allt fördelen att ha en man som tjänar bra och då kan hon väl säkra sin egen framtid. Skaffa sig ett körkort så hon slipper vara beroende av landsbygdsbuss och andras välvilja. Så otroligt viktigt det hade varit att visa sin dotter det där. Men nu gör hon inte det, och manipulerar feminismen så att det i själva verket är feminism och så fort man utmanar den tesen så är man en mobbare och bemöts med "DET DU GÖR NU ÄR ATT NU FÖRNEDRAR MIG OCH ALLA KVINNOR SLUTA DIN JÄVLA KUKKNULLARE, NU HÄNGER JAG UT DIG MED MEJL OCH NAMN SÅ MIN JÄVLA FLOCK SKA DÖDA DIG".

Hennes kommentarsfält är hemskt och onyanserat. Läs andra kommentarsfält hos t.ex. Bloggkommentatorerna så får man en annan bild av vad folk egentligen tycker om henne.

Det hade varit mer ärligt och framförallt hade jag haft mer respekt för henne om hon bara erkände att "näe, mitt liv är jävligt motsägelsefullt MEN jag berättar att det är så här för att andra inte ska göra samma misstag som jag." Även om det låter hårt. För att visa sin dotter hur viktigt det är att inte bli beroende av andra.
Citera
2015-03-12, 12:15
Medlem
motyls avatar
Det känns verkligen som beroendet av maken är hennes ömma tå, och hon verkar bli nervös att hennes publik börjat ge den biten av hennes liv uppmärksamhet. Hon försvarar sig med "varför är det ens relevant, min man har inte bett om att bli offentlig" men enligt mig är det i allra högsta grad relevant hur maktförhållandet i hennes äktenskap ser ut när hon hej vilt anklagar andra för att göra förkastliga val och leva ofeministiskt.
Citera
2015-03-12, 12:58
Medlem
William Hainess avatar
Jag gick in på Bloggkommentatorerna för att kolla sagda kommentarer om henne och råkade hamna på denna artikel: http://stureplan.se/bloggar/bloggkommentatorerna/2015/02/28/makt-i-relationer

Det handlar om hur LD vill att sin dotter ska bli lesbisk så att hon slipper att förtryckas av män - jag är ledsen, och inget mot lesbiska här, men kan LD göra det hon uppmana andra och Googla?

Citat:
The report found that bisexual women had an overwhelming prevalence of violent partners in their lives: 75 percent had been with a violent partner, as opposed to 46 percent of lesbian women and 43 percent of straight women. For bisexual men, that number was 47 percent. For gay men, it was 40 percent, and 21 percent for straight men.

http://www.theatlantic.com/health/archive/2013/11/a-same-sex-domestic-violence-epidemic-is-silent/281131/ <- bra och viktig artikel

Forskningen inom området är dessvärre knapp, men allt pekar på att homosexuella misshandlar varandra oftare i förhållanden än heterosexuella, kanske just för att det är, eller åtminstone ses, som mer jämställt. Detta ignorerar dessvärre samhället till stor del, men det är något att begrunda på för LD om hennes dotter skulle bli lesbisk eller bisexuell.
Citera
2015-03-12, 14:05
Medlem
William Hainess avatar
^ - Läs för övrigt kommentarsfältet i ovanstående Bloggkommentatorinlägg jag postade. Lady Dahmer ger sig in i debatten och skoj förekommer. Hon anklagar folk för att vara trög, dum i huvudet m.m. och gråter att folk attackerar "hennes person". Bland annat.

Balanserat...
Citera
2015-03-13, 10:32
Medlem
Har precis upptäckt denna pärla till näthatare och underhålls mycket av alla tokigheter. En sak som slog mig dock ang "kvinnoseparatism" är vad hon tror det kommer leda till? Ökad fruimport av mer traditionellt sinnade kvinnor från Asien? Låter som ett stort steg mot ett mer jämställt samhälle i vart fall.

Hur som, låt vansinnet aldrig ta slut!
Citera
2015-03-13, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Har precis upptäckt denna pärla till näthatare och underhålls mycket av alla tokigheter.
Har också precis googlat henne. För mig var hon ett namn som jag ibland sett men aldrig kunnat sätta ett ansikte på. Det visade sig att namnet tillhör en överviktig bitter kvinna med råttfärgat hår och uppenbara psykiska problem som ventilerar sitt hat via Twitter. Av någon anledning verkar hon ha make och barn. Kanske läge för socialen att ta en titt på hemmiljön? Att växa upp i en miljö där ens tokiga morsa hotar och hatar och konspirerar hela dagarna (med alla återkommande bråk som följer på sådant beteende) känns inte som en trygg miljö för barn att växa upp i.

Den här Natasja Blomberg skulle behöva skiljas från sin familj och interneras på ett vilohem under överskådlig framtid.
Citera
2015-03-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Den här Natasja Blomberg skulle behöva skiljas från sin familj och interneras på ett vilohem under överskådlig framtid.

Mjo möjligt, men med fortsatt tillgång till internet. Hon är som en feministisk version av Taags.
Citera
2015-03-14, 21:19
Medlem
[quote=motyl|52617210]
MEEEEEN. Hennes problem är att hon anpassar feminismen så mycket så att den ska passa henne. Hon kan inte erkänna att vissa saker hon gör är jävligt ofeministiskt utan ALLT hon gör är superfeministiskt. Jag syftar på att hon lever i en relation med en man och saknar ALLA typer av självständighet (pengar, jobb, utbildning, körkort, akademiska kunskaper) och kan inte för allt smör i Småland erkänna att det är otroligt ofeministiskt....

.[/QUOTE

Saknas stora mått av självinsikt av denna människa. En person som tar ett namn efter en manlig seriemördare (jeffrey dahmer) som mördade män, och samtidigt spenderar sina dagar med driva en feministiskblogg...Sen till råga på det leva på sin man samtidigt.
Citera
2015-03-14, 22:26
Medlem
Slints avatar
Typisk psykopat(dåre) är människan. Borde läggas in snarast!
Citera
2015-03-14, 22:26
Medlem
addicted2fbs avatar
Hennes blogg och hennes syn på pappor:

"(Obs nu säger jag INTE att pappor är dåliga föräldrar. Jag säger att mammor är bättre föräldrar. Stor skillnad.)"
Citera
2015-03-14, 22:33
Medlem
William Hainess avatar
"Jag säger inte att kvinnor inte är kompetenta, bara att män har mer kompetens. Stor skillnad." = Lady Dahmer-logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in